Gå til innhold

problemer etter motorvask

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

tok en motorvask på audi 90 min i dag,og etter det,så går ikke motoren skikkelig.

var innom et bilverksted,og der nevnte dem at det kunne være vann i fordeleren,eller overslag i pluggledningene.

sjekket fordeleren,og der er det helt tørt.

bilen går litt lavt på tomgang etter motorvasken,og når jeg gir litt gass,så går turtallet opp,men faller rett ned igjen,til ca tomgang,for så og gå opp igjen,får jo wiplash om man kjører den nå.

men når jeg holder gassen på ca 5000 omdreininger,så holder turtallet seg der,så det er mellom 800-5000 omdreininger hvor problemet er,virker det som.

kan det være pluggledningene som gjør det?en føler som jeg ikke burde ha vasket:lol:

skulle ta en motorvask,før jeg startet med og demontere toppen,for og sende den til velox motor,men nå vil jeg fikse dette,før jeg starter med noe demontering.

det er en 2,3 10v ng motor

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg prøvd litt i dag også,samme problemet fremdeles.

holder jeg gasspeddalen på et fast turtall mellom 1500-5000 omdreininger,så faller den ned igjen til tomgangen,for så og gå rett opp til det turtallet jeg holder gassen på,for så og falle ned igjen,sånn holder den på hele tiden.

men over 5000 omdreininger,så blir problemet borte.

og gir jeg gass,og slipper gassen,så stopper bilen 8-10 ganger,dette har den heller ikke gjort før.

noen tips,før jeg høgger den,orker ikke og bruke flere uker for og feilsøke,og verksted er utelukket.

faen og jeg som hadde gledet meg til og få velox til og fikse toppen på den:driving

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har muligens funnet feilen,tok av den sorte plastbelgen,som går fra luftfilteret,og inn på innsuget.

for det første,så var det et stort hull på undersiden,der det går en slange inn.

og på innsiden på plastbelgen,så var det en blaut svart gjurpe,samme var det på innsugsdelen.

001-3.jpg

002-3.jpg

003-3.jpg

her har jeg fått rengjort det meste:

004-2.jpg

får man ikke startet uten denne luftbelgen?jeg fikk ikke startet.

noen som har en hel sånn en liggende?eller hvor kan man kjøpe en sånn en?uten at det koster flere tusen kroner.

for og skifte luftfilter,er det bare og ta av klipsene på boksen og lette opp?eller må man fjerne alt som sitter på lokket først?

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får man ikke startet uten denne luftbelgen?jeg fikk ikke startet.

noen som har en hel sånn en liggende?eller hvor kan man kjøpe en sånn en?uten at det koster flere tusen kroner.

for og skifte luftfilter,er det bare og ta av klipsene på boksen og lette opp?eller må man fjerne alt som sitter på lokket først?

Nei, du får ikke startet uten denne belgen, dette fordi LMM ikke registrerer at det går luft forbi (noe det da ikke gjør), og motoren får ikke bensin.

Billigste er nermeste hogger, ellers tror jeg du må til Møller for å få en ny. Jeg har dog en liggende i kjelleren ;)

Du kan skifte luftfilteret kun ved å løsne de klipsene ja. Trenger ikke fjerne det som står oppå boksen, men kan med en gang si at det er trangt!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den 100% hel?og er den til ng motor?for jeg må ha slangeuttak på undersiden.

har kjøpt en hos høggern på torsdag,men den hadde et lite hull,men fikk limt det,og la på et lag med silikon over igjen

er ikke den som gjør at jeg har problemer,Det er den føleren/bryteren som sitter på innsuget som er problemet,så når jeg kobler vekk kabelen,så går bilen fint,men når motoren er kald,så vil ikke bilen gå på tomgang.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er greit å gjøre etter motorvask er å bruke trykkluft på sensorer, rundt pluggene og ellers. Får lett problemer med vann i sensorer og rundt det elektriske.

Hvis ikke jeg misforstår det du sier høres det ut som LMM tuller. Prøv med trykkluft å få unna vannet. Selvom motoren har tørket kan det ligge vann/kondens i/rundt LMM.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hullet som du ser på bildene,er nok lite i forhold til det som er i bøyen på slangen,der hadde den nesten delt seg,men etter det jeg har fått tips om,så sitter det en microbryter på innsiden på gassspjeldet som kan ha hengt seg opp,for bilen går normalt når den er koblet av.

får sett om det er det som er feil snart,ettersom toppen skal demonteres,og sendes inn til velox motor,for og hente tilbake noen hester fra beitet:yodude:

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider