saab9000 Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Er det like "lett" å trimme en turbo dieselbil som en turbo bensinbil? Tenkte på turboskiftet, intercooler..etc. Tenkte å kjøpe en Ford Connect, som har 75hk. Er det mulig å skifte turbo å få rundt 130-150hk ? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Riktig så enkelt er det nok ikke gitt. Kjøp en 110 hk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 om du har en 1,9 tdk passat med 70hk (alt dette blir ca) og skrur opp turboen litt (vet det går på noen av vw turboene) og monterer en IC så kan du med lit flaks spytte ut 100-115hk. eller du kan kjøpe en tdi med 115hk orginalt:-) trur det ofte bli billigere og mer holdbart om du bytter til en motor som kommer orginalt med ønsket anntal hester. pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
munin Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 du kan som regel chippe en diselbil å få rundt 10-20% mere effekt. Siter Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Turbodiesel er jo som oftest det letteste å tune litt da, mere turbotrykk, stille opp pumpe, montere IC, på nyere pumper må man lure elektronikken litt, men å håpe på en nærmest dobling av effekten uten å gjøre noe særlig er litt vel godtruende. Og en diesel som går godt skal ryke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 (endret) Skal filme en omega fortløpende nå jeg, så skal du få se at litt "tuning" på diesel går bra. ;) 2.5TDI motor, v70r turbo, ny IC, effektanlegg og større pumpe. 4gir på tørr asfalt i 80kmt spinner det. ..og ryker. :D 2 Dårlige filmer av den. Her ser du han spinner litt i 4.gir. er første dagen han hadde bilen så ikke helt vant med den. Endret Mai 31, 2009 av jimmen Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Er det like "lett" å trimme en turbo dieselbil som en turbo bensinbil? Tenkte på turboskiftet, intercooler..etc. Tenkte å kjøpe en Ford Connect, som har 75hk. Er det mulig å skifte turbo å få rundt 130-150hk ? Har ingen erfaring med merket men http://www.kcr.se har kanskje bokser til disse. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 (endret) På en TDI kan du ikke justere annet enn turbotrykk, siden dieselpumpa er elektronisk, i motsetning til TDK som har mekanisk pumpe. Men istedenfor en TDK på 70hk, kan du finne en med 90hk og justere opp. Da ryker det godt, turboen høres bedre og du får mer effekt. Med KN-filter og effektanlegg attåt har du en noenlunde sprek turbodiesel. Fordelen med trimming av diesel generelt er at de er kraftigere bygd, siden trykket er høyere enn i en bensinmotor, og da tåler den gjerne mer effekt:) Skal du chippe, kan du montere en såkalt powerboks, eller fattigmanns-chip som jeg vil kalle det. Ulempen er at den pøser på kun med luft og fuel, i motsetning til en ekte chip som endrer alle parametrene i hjernen, slik at den går optimalt. En powerboks vil sote ned og slite på motoren i lengda. Endret Mai 31, 2009 av Terjeth Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Skal filme en omega fortløpende nå jeg, så skal du få se at litt "tuning" på diesel går bra. ;) 2.5TDI motor, v70r turbo, ny IC, effektanlegg og større pumpe. 4gir på tørr asfalt i 80kmt spinner det. ..og ryker. :D 2 Dårlige filmer av den. Her ser du han spinner litt i 4.gir. er første dagen han hadde bilen så ikke helt vant med den. Fy steike. Jeg så på disse klippene. Denne bilen går som en olja lyn :race :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Hvilken 2,5 TDI motor er det i den Opelen? :) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 (endret) er vel BMW tds-motoren i den regner jeg med..?! om diesel er lett å trimme? helt klart JA vil jeg si: Endret Juni 1, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Akkurat hvordan det er med den Connecten er jeg noe usikker på, men gidder du ta jobben med å skifte pumpe og dyser, samt chippe den kommer du nok lett over 150 hk. Da burde den pizza bilen bli artig å kjøre. Selv har jeg funnet ut at min gamle Isuzu motor som sitter i Opel'n min er udødelig. Har skrudd strupeskruen på pumpa helt i bunn, samt fjerna wastegate styringa så den går på 1,7-1,8 i stabilt ladetrykk fra 1850rpm til 4900rpm. Det ryker godt og har godt drag, merkes spesielt med henger da rister det i hele bilen ved pådrag :-D Har ryki alt av gamle slanger på trykksia og skal skifte IC nå samt forsøke meg med pumpe fra 2.6 Isuzu (mot 2.4 i dag) Skal drepe den motoren før jeg setter inn 3.2L motor som skal vries maks opp =) Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Akkurat hvordan det er med den Connecten er jeg noe usikker på, men gidder du ta jobben med å skifte pumpe og dyser, samt chippe den kommer du nok lett over 150 hk. Da burde den pizza bilen bli artig å kjøre. Selv har jeg funnet ut at min gamle Isuzu motor som sitter i Opel'n min er udødelig. Har skrudd strupeskruen på pumpa helt i bunn, samt fjerna wastegate styringa så den går på 1,7-1,8 i stabilt ladetrykk fra 1850rpm til 4900rpm. Det ryker godt og har godt drag, merkes spesielt med henger da rister det i hele bilen ved pådrag :-D Har ryki alt av gamle slanger på trykksia og skal skifte IC nå samt forsøke meg med pumpe fra 2.6 Isuzu (mot 2.4 i dag) Skal drepe den motoren før jeg setter inn 3.2L motor som skal vries maks opp =) dette hørtes interessant ut. Bilder av bilen + motorrom? skal ikke lage deg en prosjekttråd? slik at vi spesielt interesserte har litt å kikke på.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 dette hørtes interessant ut. Bilder av bilen + motorrom? skal ikke lage deg en prosjekttråd? slik at vi spesielt interesserte har litt å kikke på.. Det kommer. Sånn som ting er nå har jeg veldig lite lyst å fotografere min -94 Opel Frontera. Den ser ut som en bar i en Stalone film... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Akkurat hvordan det er med den Connecten er jeg noe usikker på, men gidder du ta jobben med å skifte pumpe og dyser, samt chippe den kommer du nok lett over 150 hk. Da burde den pizza bilen bli artig å kjøre. Selv har jeg funnet ut at min gamle Isuzu motor som sitter i Opel'n min er udødelig. Har skrudd strupeskruen på pumpa helt i bunn, samt fjerna wastegate styringa så den går på 1,7-1,8 i stabilt ladetrykk fra 1850rpm til 4900rpm. Det ryker godt og har godt drag, merkes spesielt med henger da rister det i hele bilen ved pådrag :-D Har ryki alt av gamle slanger på trykksia og skal skifte IC nå samt forsøke meg med pumpe fra 2.6 Isuzu (mot 2.4 i dag) Skal drepe den motoren før jeg setter inn 3.2L motor som skal vries maks opp =) Dette hørtes interessant ut. Hvor stor er Isuzu motoren som står i? Har selv planer om å tune ut litt mer på min Vectra. Kjekt å vite hva andre har tenkt på.:D:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.