Gå til innhold

Like lett å trimme en dieselbil?

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

Akkurat hvordan det er med den Connecten er jeg noe usikker på, men gidder du ta jobben med å skifte pumpe og dyser, samt chippe den kommer du nok lett over 150 hk. Da burde den pizza bilen bli artig å kjøre.

Selv har jeg funnet ut at min gamle Isuzu motor som sitter i Opel'n min er udødelig. Har skrudd strupeskruen på pumpa helt i bunn, samt fjerna wastegate styringa så den går på 1,7-1,8 i stabilt ladetrykk fra 1850rpm til 4900rpm. Det ryker godt og har godt drag, merkes spesielt med henger da rister det i hele bilen ved pådrag :-D Har ryki alt av gamle slanger på trykksia og skal skifte IC nå samt forsøke meg med pumpe fra 2.6 Isuzu (mot 2.4 i dag) Skal drepe den motoren før jeg setter inn 3.2L motor som skal vries maks opp =)

 

2904370900102750835DqmSol_th.jpg

 

Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du prøve så sørg i allefall for å kjøpe en TDDI, dvs uten Common Rail

 

Men uansett så er jo disse styrt elektronisk, så ved turboskift og pumpemodifisering må man også modifisere styresystemet. Vet ærlig talt ikke hvordan det er, for jeg har aldri sett "datasprut" til diesel En standard chip eller "powerbox" er jo basert på at resten er originalt. Hvor enkelt det er å mappe orginalprogrammet vet jeg ikke

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk?

 

niks..eller det er mulig, men altfor dyrt og for mye arbeid..

 

Sier det åpent og ærlig:

 

Kjøp en annen bil og trim den i stedet, et flott utgangspunkt er BMW e34 5-serie tds eller omega b, lett å trimme og dem går ganske bra.. ikke problem å sladde og burne på tørr asfalt, holdbart også såklart..Evt Mercedes E-klasse tdt. Biler som fint kan bygges videre på..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk?

 

Ja altså alt er mulig. Men det er som mange andre her sier; du må belage deg på masse jobb og kostnader. Så det er nesten like greit å kjøpe en annen bil med grommere motor i utgangspunktet som det bare er å chippe =) Er det viktig at du har kassebil? Hvis det er så vil jeg anbefale deg å handle en Renault Kangoo 1.9dci, denne får du chip til og den går godt etter chipping.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sakt, gamle dieselbiler UTEN commorail er nok enklest og billigst å trimme. der kan man selv leke med turbotrykk og dieselmengde.

 

Powerboksene til commonrail lurer bare railtrykk-sensoren så pumpa lader på med høyere dieseltrykk.

 

Vet om flere bedrifter som laster ned og selger ny programvare til hjernen (7-8000kr) til de fleste bilmerker, og de jeg har pratet med har merket større effektøkning av det enn av powerboksene.

Blir et mer komplett "map" av det, da innsprøytningen skjer i 3-6 sekvenser pr. arbeidstakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår