DJ-timoty Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 di mercedes`ene der går skammelig godt !!! :D Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 er vel BMW tds-motoren i den regner jeg med..?! om diesel er lett å trimme? helt klart JA vil jeg si: Stemmer.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Akkurat hvordan det er med den Connecten er jeg noe usikker på, men gidder du ta jobben med å skifte pumpe og dyser, samt chippe den kommer du nok lett over 150 hk. Da burde den pizza bilen bli artig å kjøre. Selv har jeg funnet ut at min gamle Isuzu motor som sitter i Opel'n min er udødelig. Har skrudd strupeskruen på pumpa helt i bunn, samt fjerna wastegate styringa så den går på 1,7-1,8 i stabilt ladetrykk fra 1850rpm til 4900rpm. Det ryker godt og har godt drag, merkes spesielt med henger da rister det i hele bilen ved pådrag :-D Har ryki alt av gamle slanger på trykksia og skal skifte IC nå samt forsøke meg med pumpe fra 2.6 Isuzu (mot 2.4 i dag) Skal drepe den motoren før jeg setter inn 3.2L motor som skal vries maks opp =) Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 (endret) Skal du prøve så sørg i allefall for å kjøpe en TDDI, dvs uten Common Rail Men uansett så er jo disse styrt elektronisk, så ved turboskift og pumpemodifisering må man også modifisere styresystemet. Vet ærlig talt ikke hvordan det er, for jeg har aldri sett "datasprut" til diesel En standard chip eller "powerbox" er jo basert på at resten er originalt. Hvor enkelt det er å mappe orginalprogrammet vet jeg ikke Endret Juni 2, 2009 av Mondeo Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk? niks..eller det er mulig, men altfor dyrt og for mye arbeid.. Sier det åpent og ærlig: Kjøp en annen bil og trim den i stedet, et flott utgangspunkt er BMW e34 5-serie tds eller omega b, lett å trimme og dem går ganske bra.. ikke problem å sladde og burne på tørr asfalt, holdbart også såklart..Evt Mercedes E-klasse tdt. Biler som fint kan bygges videre på.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Så du trur det er mulig å få rundt 140-150hk ifra den 75hk? Ja altså alt er mulig. Men det er som mange andre her sier; du må belage deg på masse jobb og kostnader. Så det er nesten like greit å kjøpe en annen bil med grommere motor i utgangspunktet som det bare er å chippe =) Er det viktig at du har kassebil? Hvis det er så vil jeg anbefale deg å handle en Renault Kangoo 1.9dci, denne får du chip til og den går godt etter chipping. Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Som sakt, gamle dieselbiler UTEN commorail er nok enklest og billigst å trimme. der kan man selv leke med turbotrykk og dieselmengde. Powerboksene til commonrail lurer bare railtrykk-sensoren så pumpa lader på med høyere dieseltrykk. Vet om flere bedrifter som laster ned og selger ny programvare til hjernen (7-8000kr) til de fleste bilmerker, og de jeg har pratet med har merket større effektøkning av det enn av powerboksene. Blir et mer komplett "map" av det, da innsprøytningen skjer i 3-6 sekvenser pr. arbeidstakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Med slike "powerbokser", kan det vel være en fordel å ha åpnere filter og større eksos? Eller er de satt opp mht original eksos (safe map) ? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 er vel aldri en dårlig ting å ha større eksos eller filter. Blir noe raskere spool-up på turboen når du har større eksos hvertfall. Trur du skal være mer redd for høytrykkspumpa enn for eksosen hvertfall :), og den pumpa er dyr, alt mellom 10-20000kr + arbeid :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.