Raceworld Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Først og fremst, jeg har søkt. Jeg vurderer å kjøpe meg 320 eller 318 E46, og prøver derfor å finne ut hva jeg bør se etter og hva jeg bør styre unna.. (Ja, jeg har aldri eid en BMW før:) ). - Hvor ruster de? - Er det mye triksing med km.stand, isåfall hvordan avslører man dette (jeg har sett mange annonser med "unormal" lav km) ?? - Hvordan er automatkassene og/vs. manuell? - Noen typiske feil/problemer? - Dyr forsikring på E46 320? - Hva er din erfaring med E46? Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Ingen som har noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 jeg hadde en 99 320i sedan. var vel nest beste bilen jeg har hatt. etter den jeg har nå. e46 har det med å få rust på panseret, i falsen over lyktene, nede i falsen på dørene, og nedkant på bakluka. ellers er det jo selvfølgelig mulig at de kan ruste i hjulber og slikt vist det er skader. se etter vannlekasje og rust i batterikassa bak på h.side 4syl motor har batteriet framme. når det gjelder km.stand så er jeg usikkert, ville vel kanskje sikret meg at serviceheftet følger med bilen, og at de er fulgt. forsikring kommer ann på hvem du er hvor du bor hvor gammel du er og hvor mange andre forsikringer du har. men det er bare å sjekke på hjemmesidene til forsikringsselskapene, de har somregel en forsikringsberegner. typiske feil. den verste er vel at opphenget til bakstillinga bak kan rivne fra dørken, men dette er en sak som bmw stort sett tar på goodwill. ellers er det vel rust på bremserør bak, og slitte foringer bak. allt ettersom hvor gammel den er og hvor mye kjørt. ellers så er det vel som biler flest, ingen er feilfrie, man allt veier seg opp i kjøreglede. jeg hadde manuelt gir. har ingen erfaring med automatkassa på deisse bilene, men kan si at jeg ville vell ikke hatt noe annet en manuell. til slutt, jeg hadde valgt en 320i hadde jeg vert deg. en del kraftigere motor, den herlige 6`er lyden er vel det som gjør bmw`n Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Tusen takk for godt svar :) Føler meg ikke skremt av de feilene. Men hvordan er det med toppen til 320 (kanskje litt tidelig å si noe om, på en såpass ny modell) og dette med at clutchen kaster/vibererer ved sluring, riktig nok på skam/ihjel -kjørte modeller (nå tenker jeg tilbake på E36-modellen, da X antall kompiser har hatt E36) Fikk og prøvekjørt en E46 320 (diesel, vel å merke) her om dagen og jeg må si jeg er imponert. Presis, komfort, pen bil og mye mer "stabil" ved pådrag enn min nåværende A3 Grevling. Tror jaggu jeg er bitt av basillen :P Om det er flere som har noe å legge til av informasjon eller inspirasjonsbilder, så fyr løst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Du kan sjekke km stand med å levere nøkkelen på biltreff, så kan de lese av KM standen :) Var fornøyd med min 323, men Golfen var artigere å kjøre etter min smak. Men er den bilen jeg har hatt med minst feil. billig i drift var den også. Hadde en 00 modell. ¨Rev ikke skinnet av pølsa, men gjikk bra nokk. Hadde minst gått for 320, eventuelt diesel ( da fra 2001 og oppover når de kom med 150hk) Det med svakheten i gulvet bak var vel mest på biler med 6er før 2001 om jeg ikke tar helt feil:) Drømmer selv om en 04 320 diesel Coupe :) Du kan se bilen jeg hadde på linken under her :) Siter RallyeGolf + mk2 2.0 16V x98 Golf 4 GTI GTR ,BMW 323CI E 46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 - Hvordan er automatkassene og/vs. manuell? Automatkassene er ihvertfall sinnsykt behagelige, girer nesten umerkelig. Er vel også noe sportmodus hvis jeg ikke husker feil. Hvis du liker automat i utgangspunktet, vil du like denne kassa og. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg