Gå til innhold

Motor dauer etter start

bmwman

Anbefalte innlegg

Har en honda civic 1990 mod, 1,5 liter. Bytta nettopp starter på den, og det funka fint. starter som bare det, men når den først har starta så dauer den med en gang. skrur jeg på tenninga lyser ingen lamper i dashbordet, og bilen dauer etter at jeg har startet den. Holder jeg derimot tenninga inne går motoren.

Noen som har noe peil på hva det kan være? Noe elektrisk eller noe?

Takker for all hjelp.... Helt blank selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått riktig, så starter motoren når du vrir om nøkkelen, men når du slipper nøkkelen så stopper den?

Det virker på meg som at du har kobla et eller annet feil, slik at tenninga kuttes når starteren ikke går. Gjorde det på en gammel Golf da jeg skulle tjuvstarte den. Jeg rekner med du ikke har rota i tenningslåsen, men det kan jo være noe samme problem. Bare ikke kjør for lenge på starteren for da brenner den opp tror jeg.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har forstått rikig. Men var en kompis av meg på et verksted som bytta startern. Så regner med han gjorde det riktig. Men problemet oppstod jo først etter at startern var byttet. kjørte en lengre tur med den uten noen problemer. dette var etter at det skjedde første gang.

Har hendt 2 ganger at jeg har kjørt også har bilen daua mens jeg kjører...

Kan det være tenningslåsen som er gåen? kom røyk ut fra rattstammen når bilen daua første gang...

Endret av bmwman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller det skjedde en gang, da begynte det å ryke fra rattstammen. Stoppa bilen og fikk først starta etter ca 15 min igjen. Den funka så fint hele neste dag, før den dagen etter døde igjen. Fikk starta den opp igjen og kjørt hjem, men neste dag var den helt død. Etter det har den ikke startet..... kompisen min på verkstedet mente også det var tenningslåsen som var svidd, så de skulle se på den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller det skjedde en gang, da begynte det å ryke fra rattstammen. Stoppa bilen og fikk først starta etter ca 15 min igjen. Den funka så fint hele neste dag, før den dagen etter døde igjen. Fikk starta den opp igjen og kjørt hjem, men neste dag var den helt død. Etter det har den ikke startet..... kompisen min på verkstedet mente også det var tenningslåsen som var svidd, så de skulle se på den....

Åja, røyk og greier. Da snakker vi litt mer alvorlig enn meg =P

Men jeg har også hatt noe problemer med svidde ledninger, men det var det automatiske kjørelysreleet da. Da luktet det svidd i en uke eller noe, så stoppet det å fungere =P Har ikke hatt problemer i ettertid da =P

men får nå håpe at alt ordnes, Honda-bror =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føles som et kjent problem, faren min hadde samme proble og årsaken til dette (ofte) er at det er for mye vekt på nøkkelen, i ettertid vil det føre til at det blir dødgang mellom tenningshuset og nøkkelen.

Men om det kom røyk osv.. burde du kansje kjekke kabelene som de andre folka sier.

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider