Gå til innhold

Per's Octavia tråd

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Isteden for at jeg maser i alle mulige tråder kan jeg like godt lage min egen!

Henter min grønne 2001 på tirsdag og har noen få spørsmål enn så lenge. :)

1.Felger? Hvor stort kan man gå? Ingen planer om og senke!

2.Sportsluftfilter, kun for lyden, utgjør det noe på tdi motorer?

Isåfall hvor kan dette handles?

3. Vurderer og bytte ut orginalhøytalerne, siden cdspilleren som står i fortjener noe bedre, må jeg av med dørtrekkene, hvor mye jobb, hva passer?

4. Lyspærer med hvitere lys, vanskelig og forklare, men noen av dere skjønner pointet tipper jeg :)

5. Andre tips og triks mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 18" sommer og 17 vinter dette er best for meg.

filter på en diesel har ikke noe annet for seg enn at du må bytte luftmassemåler ofte.

lys du har dioder og xenon på markedet nå så go nuts.

høytalerne er egentlig ikke så aller verst i disse bilene men der kan du bytte ut med focal for kjempe lyd.

spander på bilen ett senke sett og litt bass også. ikke den type bass at du må etterstramme bilens karosseriskruer annenhver uke men for ett komplett lydbilde

Skoda Superb Elegance

http://www.skodaklubbnorge.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Nicolai her, skal du på med 17"-18" så spander på deg et senke sett eller bare fjærer hvis du ikke vil koste på for mye, jeg har 30mm på min nå og det er helt greit, den ser litt lavere ut men den subber ikke noen steder hvis man kjører normalt. du kan ha 19" på også hvis du vil det, Acoupe har det på sin røde Octavia nå,

ikke bytt til sports luftfilter på en tdi, det blir bare ikke bra. det med lys, så er disse xenon look pæren ikke noe tess, de fleste av de gir faktisk bare litt dårligere lys, men det finnes masse etter monterings kit som du kan ha i linsen lysene dine, (helt ytterst i hoved lyktene) H3 pærer hvis jeg ikke tar feil, ebay er stedet og handle dette.. usikker på høtaler bytte på disse, jeg synes det spiller greit i orginal høytalerne, men en liten sub hadde ikke gjort noe... Håper det hjalp litt...:D

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytalerene i disse bilen er originalt PISS dårlige... kjøp nye fra pioneer

passer rett i. å lyden blir flere lysår bedre. selv med kjip original skoda spiller(den som sitter i L&K uten navi)

ang felger. går jeg ut ifra du dropper senk pga komfort. så da syntes jeg du skal droppe 18" også pga komfort.

å heller gå for 17". med 225/45-17 kjøp dekk av skikkelig kvalitet s slipper du irriterende sporing og ubehagelig dekkstøy. (ikke akkuratt de best påkosta på støyisolasjon de octaviaene)

Men dropper du derimot senk pga du er reddd et skal slå nedi tar du feil.

octaviaene er originalt perverst myke i fjæringa å slår nedi over fartsdumper. med frondtfangeren med originalt understell+ badroadpakke(15mm høyere) men da jeg senket min forie., med skikkelige dempere og fjærer slo den aldri nedi lenger pga den ble stivere. å med Koni FSD evt Sachs Preformance beholder du et helt hav av komfort. faktisk bedre komfort en originalt om du setter pris på gode kjøreegenskaper.

sportsluftfilter har ingenting for seg da det samme innsatsen blir brukt på 150hk leon.tdi. så det er mer en stort nok.. lyden er bare irriterende, og det er dyrt i lengden å abonere på luftmassemålere

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! :D

Dropper ihvertfall luftfilter da, så sparer jeg de kronene.

Hva anlegg angår har jeg en teori om hva som havner i den, drev med bilstereo i mange år, men nå har lyd i hjemmet tatt over, uanset må jeg ha noe som gir meg musikalsk nytelse i bilen! Får se etterhvert hva jeg ender opp med. Men hvordan tar jeg av dørtrekkene?

Med lyspærer så mente jeg helblanke, slik som acoupe har på sine, det ble utrolig stilig! Ser heller ikke bort ifra at jeg putter på noen chrom detaljer for å få litt brytning i fargen, men får se hvordan det blir først!! Skal komme med bilder så fort jeg har fått den i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

pen bil du har fått deg :) ser du trenger en boks med plast fornyer, (det gjør jeg også ;)) men sitter og tenker litt her og føler at jeg ser ut som et SPØRSMÅLSTEGN for acoupe har xenon i alle lyktene sidne 6000K bixenon i hoved lyktene 8000K i grøfte lysene nede i fangeren og 10000k i linsene i hoved lyktene, hvis jeg ikke husker feil, det eneste klare jeg jeg kan tenke på er klart glass i lyktene... mulig jeg surrer og ikke skjønner hva du mener assa :D

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja ok, jeg hadde noe lignende på den sølvfarga bilen og det var en stoor skuffelse, kjøp deg heller ett xenon kit i H3 og sett inn der, 6000K eller no, veldig mye penere :)

det koster 5-800kr på ebay, jeg ga 580 for mitt, kommer litt an på Dollar kursen..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og hentet bilen, og den skuffer ikke!!!

Eneste ankepunkt jeg har er at radioen har dårlig signal, til og være en pioneer 9800BT er jeg en smule skuffet, tror også at det blir bytte av frontsett om ikke lenge! Men det er utrolig mye bil for pengene jeg har fått!! Ser ikke bort ifra at det blir chrom håndtak og listverk med tiden for å bryte litt med fargen, men den var shina og polert og plastfornya når jeg henta den så den skinner skikkelig! Typisk at det regner katter og hunder idag, men jeg vasker den med glede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har noen vært og laget en ripe i panseret mitt i natt eller så er det dårlig polering fra forhandler.jeg tror nok det er sistnevnte for bilen står trygt!utrolig irriterende likevel.den er ikke så stor eller dyp så jeg håper poleringen vil fikse det,men hvis ikke er det mulig og få tak i en lakkstift og bruke for så og polere på nytt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...