Bruker deaktivert Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Kjørte gjennom en tunnell som heter Brennatunnellen. Det er en ny tunnell ved Vøyenenga i Bærum. Ringeriksveien ? E16. Fotoboksvarsleren varslet om fotoboks, men kan ikke se at det er dette der. ?? Er det noen som vet om det er fotobokser i denne tunnellen, event. i nærheten av den ? :sick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Nye E16?? Det håper jeg da virkelig ikke :P Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruker deaktivert Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Nei, det er ikke oppført i noen oversikt jeg har sett heller. Kjørte gjennom begge veieer men så ingen bokser:yak: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Noe skilt der da? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Står ikke noe skilt der, men kanskje de "beleilig nok ikke har rukket å få det opp ennå" eller noe? :D Prøvde å google det men fikk ingen treff.. Tror kanskje jeg skal ta en tur ut og sjekke det nå, så jeg får sove.. Har gått unna det et par ganger. Er det 80 eller 100 der forresten?? Står jo bare opphevet-skilt, men alle ligger jo godt over 100. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Finnes ingen fotoboks der inne. Har sjekket ganske så nye selv ;) Men du har jo en på gamle E16 da... Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 (endret) Er bare to fartsgrenser i norge, 50 og 80, resten er soner eller særskilte fartsgrenser. så om en grense blir opphevet på en motorvei er det vel 80.. side notat, litt åfftåpic: En ting flere kan bli flinkere til er og skjønne det at når det ikke står noe skilt etter et kryss så er det 50 eller 80 beroende på om du er i tettbegyd område eller midt på bygda.. dette gjelder også om veinr "svinger" i krysset. 362 Fartsgrense Forbudet gjelder kjøring med høyere fart enn angitt antall km/t. Forbudet gjelder på vedkommende vegstrekning fram til annen fartsgrense er angitt ved a) nytt skilt 362 « Fartsgrense » eller b) skilt 366 « Fartsgrensesone » eller til der ett av følgende skilt er satt opp: c) skilt 364 « Slutt på særskilt fartsgrense » d) skilt 540 « Gatetun » e) skilt 548 « Gågate ». Når skiltet nyttes til midlertidig regulering, kan det ha gul bunnfarge § 6. Fartsregler. Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet. Dersom ikke annen fartsgrense er fastsatt ved offentlig trafikkskilt, må det i tettbygd strøk ikke kjøres fortere enn 50 km/t, og utenfor tettbygd strøk ikke fortere enn 80 km/t. Departementet kan delegere til regionvegkontoret, politiet eller kommunen å avgjøre om et område skal regnes som tettbygd strøk etter denne lov, og kan fastsette grensene for det tettbygde strøk. I trafikkregler gitt i medhold av § 4 kan det fastsettes nærmere bestemmelser om fartsgrenser, herunder om lavere fartsgrense for bestemte grupper av motorvogner. Departementet kan gi særlige regler om fartsgrenser for område utenfor veg, eller på veg stengt for alminnelig ferdsel. Departementet kan som forsøksordning sette lavere generelle fartsgrenser enn hva som er bestemt i andre ledd for bestemte områder og/eller for bestemte tider. Fartsgrensene gjelder ikke for konkurranseskjøring som med politiets tillatelse holdes på særskilt bane eller veg som stenges for all annen trafikk. om man ser en vegstrekning som a-b uten kryss så blir det rett det jeg sier, og jeg har et eksempel til og backe det opp.. Men det står heller ikke noe om at et opphevelses skilt betyr at det er 50 eller 80 beroende på hvor du er, men regner med det siden det ikke står klart at den blir opphevet til grensen som var før nedskiltingen.. Endret Mai 31, 2009 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Men du har jo en på gamle E16 da... Har to på gamle E16, en i hver retning.. Vil tro GPSen kanskje har plassert en av de gamle fotoboksene ved den nye veien eller noe? Ikke at jeg skjønner hvordan det skulle være mulig. Men det ser ut til å være eneste logiske forklaringen, da jeg nettopp kom hjem fra en liten testtur (lå i 60 i alle tunellene, hehe) uten å se noe til en fotoboks. Kan ta det med ro nå iallfall.. :) Traff noen kompiser som hadde røyka litt, så før noen spør, nei jeg har ikke brukt 5 timer på å kjøre til og fra Sandvika :D Drar forresten til Rudskogen om en drøy time, søvn er for pingler, hehe.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Har to på gamle E16, en i hver retning.. Vil tro GPSen kanskje har plassert en av de gamle fotoboksene ved den nye veien eller noe? Ikke at jeg skjønner hvordan det skulle være mulig. Men det ser ut til å være eneste logiske forklaringen, da jeg nettopp kom hjem fra en liten testtur (lå i 60 i alle tunellene, hehe) uten å se noe til en fotoboks. Kan ta det med ro nå iallfall.. :) Traff noen kompiser som hadde røyka litt, så før noen spør, nei jeg har ikke brukt 5 timer på å kjøre til og fra Sandvika :DDrar forresten til Rudskogen om en drøy time, søvn er for pingler, hehe.. Eirik Det er veldig mulig hvis GPSen din er "smart" og prøver å "tvinge" deg ned på den gamle veien =P Den nye er jo ikke lagt inn på alle GPSer, så GPSen din tror at du kjører på et jorde =P Og ja, jeg vet det er to (Den øverste er faktisk Norges mest "brukte", altså den har tatt flest i Norge =P Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruker deaktivert Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Takker for svarene. Da kan vi slappe av og nyte sola og pinsen. :sleeping Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hehe, ja.. Du gjorde meg så redd i natt at du burde vært skutt :D Neida, men ble lett paranoid.. :P Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruker deaktivert Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Beklager det, for det var ikke meningen. Sorry. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Men jeg ville være jævlig forsiktig her altså. Det er vanvittig dårlig skiltet her. Når du bla. kommer fra Hønefoss er det ingen fartsgrense før du kommer til rundkjøringen på Vøyenenga =P Ikke som jeg har sett i allefall. Og når du kommer fra Sandvika, er det først 70, så blir det 50, og når du kjører ut på nye E16 er det et slutt på 60 skilt =P Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Ikke står det noe om at det er motorvei heller.. Alle legger seg vel etter 100-sone og motorvei, men det spørs om det er riktig.. Beklager det, for det var ikke meningen. Sorry. Bare kødder da :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Ikke står det noe om at det er motorvei heller.. Alle legger seg vel etter 100-sone og motorvei, men det spørs om det er riktig.. Bare kødder da :) Eirik Det er vel ikke motorvei heller, tror jeg Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg