Gå til innhold

Chevy 454 problem

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Har litt problem med 454'en min.

 

Har skifta kam/løftera og ventilfjøre på den, pluss plana

toppane. Kammen er endel kvassare en orginal.

 

Skifta bensinpumpe, og bensinslanga til 8an,

Men pumpa slutta å fungere, så no står orginale på.

 

Skifta fordeler, til pertronix flame trower, med second strike.

 

Ellers står det edelbrock rpm airgap innsug,

og edelbrock 1407 gasser (750cfm).

Men no får eg ikkje motoren til å gå.

 

Dvs den går, men berre på turtal.

Står og jaga på turtal mellom 2000&3500

Prøva eg å sleppe gassen litt, så stoppa den.

 

No har vannpumpa teke kvelden og,

så får ikkje prøvd så møkje meir enda...

 

Nåken som har en umiddelbar ide om kor feilen kan ligge?

For those about to rock, we salute you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var meininga å kjøre inn kammen, men kom aldri så langt...

Skal no gå i 30min på litt turtal.

 

Motoren har vore igang nåken gonga for å prøve å få den til å gå/justere tenninga, men har ikkje fått nåke vetigt ut av det.

 

Motoren fungerte med forgassaren før, og får no nok bensin vil eg tru.

For those about to rock, we salute you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er hydrauliske løftere du har satt i, lot du de ligge i oljebad 24timer før du satte de i? Kan vær de ikke er pumpet opp.

 

Skifta du kam lager, så kan de være feil i satt slik at det ikke kommer oljt til overalt det skal.

 

Eller det kan være en vacum lekasje, gå over alle pakninger og tettninger du har hatt oppe eller skiftet.

 

Har du spec og info om kammen du satte i? og ventilfjærer?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er hydrauliske løftere du har satt i, lot du de ligge i oljebad 24timer før du satte de i? Kan vær de ikke er pumpet opp.

 

Er ikke alle hydrauliske løftere som skal eller trenger å ligge i oljebad før montering, Comp Cams fraråder det på noen av sine løftere

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spec på kammen:

dele nr: 11-106-3

 

------------- inn ut

duration: 316 302

duration @.050: 242 242

valve lift m 1,7rocker: 520 520

 

Lobe sep: 114*

 

Fjøre:

dele nr: 249-911-16

 

O.D.: 1.524"

I.D.: 1.110"

Seat load: 122lbs @1.900"

Open load: 309lbs @1.400"

Coil bind: 1.200"

Rate: 373lbs/in

With damper

Endret av -I.S-

For those about to rock, we salute you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spec på kammen:

dele nr: 11-106-3

 

inn ut

duration: 316 302

duration @.050 242 242

valve lift m 1,7rocker: 520 520

 

Lobe sep: 114*

 

Fjøre:

dele nr: 249-911-16

 

O.D.: 1.524"

I.D.: 1.110"

Seat load: 122lbs @1.900"

Open load: 309lbs @1.400"

Coil bind: 1.200"

Rate: 373lbs/in

With damper

For those about to rock, we salute you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår