Gå til innhold

To sikringer på strømkabel fra batteri å bak?

Ranger emnet

Oilsen

Anbefalte innlegg

Hei =)

Kompis av meg har koblet sikringa på strømkabelen bak i bagasjerom i bilen min.

Har i etterkant lest at den må ligge framme ved batteriet(maks 30cm fra)og lurer derfor på om jeg kan koble en sikring til fremme ved batteriet i tilegg til den jeg har bake i bagasjerommet ? Har det noe å si om jeg har to sikringer ? :p

Er ikke lenge til jeg skal på EU-Godkjenning så har vært supert med raske svar :)

Mvh

Olsen

87 Golf II 1,8 GL

Mvh Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 2stk må du ikke finne på å ha, da eksploderer hele dritten!!!

Du kan selvfølgelig ha sikring både foran og bak, men hvis du ikke har batteri både foran og bak, så ser jeg ikke helt vitsen med 2 sikringer...

Men du SKAL ha sikring ved batteriet ;) Og han som har koblet dette for deg, han skulle hatt en kraftig klask på hånda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 2stk må du ikke finne på å ha, da eksploderer hele dritten!!!

Du kan selvfølgelig ha sikring både foran og bak, men hvis du ikke har batteri både foran og bak, så ser jeg ikke helt vitsen med 2 sikringer...

Men du SKAL ha sikring ved batteriet ;) Og han som har koblet dette for deg, han skulle hatt en kraftig klask på hånda...

Hehe :) Ja han sa han kunne koble anlegg, var derfor jeg fikk hjelp til det :p Men Men

Jeg mister mye kabel ved og koble om til og ha bare en sikring. Har heller ikke noe batteri bake:(

Så hva kan jeg gjøre da ?

87 Golf II 1,8 GL

Mvh Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng på en sikring framme i tillegg, det er ikke nødvendig med to sikringer, men det skader heller ikke. Det viktigste i ditt tilfelle er å få på en sikring framme, så ikke bilen tar fyr hvis strømkabelen kommer til jord.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider