Shibbs Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hei Har en bmw 520 e34 1988 mod. Igår mens jeg kjørte så kutta den 1 eller flere sylindere mens jeg kjørte. Virker som den bare går på3.stk og ikke 6. Har sjekket alle pluggene og det er gnist pä samtlige. Noen som har noen tips til hva jeg kan sjekke nå da? Har også renset pluggene. Ingen svar er for dumme. Tusen takk til alle som tar seg tid Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Prøv å måle kompresjonen på alle sylinderne. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Ok. Og hvis det er feil kompresjon,hva kan det skyldes? Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Slitte stempelringer, ventiler som henger fast e.l... selvfølgelig kan det også hende at dette skyldes periodiske feil med tenning, det kan hende gnisten kommer og går. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre 1: 7,5 bar 2: 9,2 bar 3: 7,2 bar 4: 0 bar 5: 0 bar 6: 7,0 bar Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips? Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbs Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 noen som har noen flere tips til hva jeg kan sjekke? har foreløpig ikke sjekket noen ting, kun åpnet toppdekselet å det så forholdsvis greit ut. skal titte litt mere på det etterpå Siter Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser Goværsbilen Bmw 530 E12 1976 Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222 Skrota Bmw 520 88 12v Skrota Merce 190 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre1: 7,5 bar 2: 9,2 bar 3: 7,2 bar 4: 0 bar 5: 0 bar 6: 7,0 bar Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips? Hvordan testa du kompen? Skulle gjerne gjort det selv.. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 Det må være noe som har skjedd nedi sylinderen, hvis alle ventilene beveger seg som de skal. Og kompen testes ved hjelp av et instrument som skrus ned i plugghullet, kan fås på biltema Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 (endret) Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre1: 7,5 bar 2: 9,2 bar 3: 7,2 bar 4: 0 bar 5: 0 bar 6: 7,0 bar Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips? skoleeksempel på toppakning som har blåst mellom to sylindere. da vil kompresjonen fra syl 4 kunne blåse fritt til nummer 5 og vise versa... ellers viser komptesten at du generelt har lavere komp. på 1-3-4 som ligger langt under det den skal gjøre, vil og tro at nummer 2 er litt lav(uten å ha noe veldig kjennskap til BMW vil jeg tro at komp'en skal ligge på rundt 11-12 bar) den lave komp'en sier sannsyneligvis at motoren er slitt... prøv å ta komptesten på nytt, men ta den to ganger, en gang for kontroll, andre gangen heller du ei spiseskje olje i hvert tennplugghull rett før du tar testen... går kompen opp da og blir lik på alle untatt 4 og 5 er motoren din slitt, stempelringer og evt sylinderforinger altså Endret Juni 11, 2009 av sven410 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Det må være noe som har skjedd nedi sylinderen, hvis alle ventilene beveger seg som de skal. Og kompen testes ved hjelp av et instrument som skrus ned i plugghullet, kan fås på biltema Kanskje litt dumt spørsmål, men man starter motoren? Og hvor lenge skal den gå? Vil sjekke kompen på min og :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene. Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat! Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene. Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat! Ok. Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motorsportdude Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 hvis bilen din har katalysator skal kompen være 8,8:1 uten katalysator skal den være 9,4:1 Siter 2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges 1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene. Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat! En eventuel chock må være av. Men gasspjeldet skal stå maks åpent så du har rett der. Husk at det vi måler er komprimert luft. Om man stenger for lufta med gasspjeld eller choken så vil du få mye mindre luft inn i sylindrene og resultatet blir mye lavere. mistenker at det er gjort i eksemplet over. Og skru ut alle pluggene! skal være minst mulig motstand i motoren.. Ha gjerne ekstra strøm koblet på også for å få god hastighet på kinningen (og like mye hastighet på alle målingene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.