Gå til innhold

Bmw 520 kjører ikke på alle sylindere

Ranger emnet


Shibbs

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bmw 520 e34 1988 mod. Igår mens jeg kjørte så kutta den 1 eller flere sylindere mens jeg kjørte. Virker som den bare går på3.stk og ikke 6. Har sjekket alle pluggene og det er gnist pä samtlige. Noen som har noen tips til hva jeg kan sjekke nå da? Har også renset pluggene.

 

Ingen svar er for dumme.

Tusen takk til alle som tar seg tid

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitte stempelringer, ventiler som henger fast e.l... selvfølgelig kan det også hende at dette skyldes periodiske feil med tenning, det kan hende gnisten kommer og går.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre

1: 7,5 bar

2: 9,2 bar

3: 7,2 bar

4: 0 bar

5: 0 bar

6: 7,0 bar

 

Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips?

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

noen som har noen flere tips til hva jeg kan sjekke? har foreløpig ikke sjekket noen ting, kun åpnet toppdekselet å det så forholdsvis greit ut. skal titte litt mere på det etterpå

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre

1: 7,5 bar

2: 9,2 bar

3: 7,2 bar

4: 0 bar

5: 0 bar

6: 7,0 bar

 

Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips?

 

Hvordan testa du kompen? Skulle gjerne gjort det selv..

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe som har skjedd nedi sylinderen, hvis alle ventilene beveger seg som de skal.

 

Og kompen testes ved hjelp av et instrument som skrus ned i plugghullet, kan fås på biltema

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet kompresjonen nå, resultatet er som følger: målingen er tatt fra venstre

1: 7,5 bar

2: 9,2 bar

3: 7,2 bar

4: 0 bar

5: 0 bar

6: 7,0 bar

 

Som dere ser så viste den 0 bar på sylinder 4&5. Noen tips?

 

skoleeksempel på toppakning som har blåst mellom to sylindere.

 

da vil kompresjonen fra syl 4 kunne blåse fritt til nummer 5 og vise versa...

 

ellers viser komptesten at du generelt har lavere komp. på 1-3-4 som ligger langt under det den skal gjøre, vil og tro at nummer 2 er litt lav(uten å ha noe veldig kjennskap til BMW vil jeg tro at komp'en skal ligge på rundt 11-12 bar) den lave komp'en sier sannsyneligvis at motoren er slitt... prøv å ta komptesten på nytt, men ta den to ganger, en gang for kontroll, andre gangen heller du ei spiseskje olje i hvert tennplugghull rett før du tar testen... går kompen opp da og blir lik på alle untatt 4 og 5 er motoren din slitt, stempelringer og evt sylinderforinger altså

Endret av sven410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe som har skjedd nedi sylinderen, hvis alle ventilene beveger seg som de skal.

 

Og kompen testes ved hjelp av et instrument som skrus ned i plugghullet, kan fås på biltema

 

Kanskje litt dumt spørsmål, men man starter motoren? Og hvor lenge skal den gå? Vil sjekke kompen på min og :p

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene.

 

Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat!

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene.

 

Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat!

 

Ok.

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kobler coilen fra fordeleren, mens du kjinner og har kompmåleren neddi ett av plugghullene.

 

Alle spjel skal være åpne mens du kjinner, så er viktig at du har gassen i bunn og evt chock på, for å få mest riktig resultat!

 

 

En eventuel chock må være av. Men gasspjeldet skal stå maks åpent så du har rett der.

Husk at det vi måler er komprimert luft. Om man stenger for lufta med gasspjeld eller choken så vil du få mye mindre luft inn i sylindrene og resultatet blir mye lavere. mistenker at det er gjort i eksemplet over.

Og skru ut alle pluggene! skal være minst mulig motstand i motoren..

Ha gjerne ekstra strøm koblet på også for å få god hastighet på kinningen (og like mye hastighet på alle målingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår