Gå til innhold

Valg av ny bil. Hjelp

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter ny bil og står mellom et vanskelig valg. Har tre biler jeg har kikket mye på, men klarer ikke å bestemme hvem jeg skal kjøpe. De tre bilene er: Ford Focus ST 2007, Honda Civic type R 2007 og Bmw 118d M-sport 2007. Noen som har innspill på hvilke bil jeg bør velge?

På forhånd: Takk :)

Mvh Truls Claussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kommer jo litt an på hva du liker.

Focusen ser jo drit tøff ut da, og du får en sporty bil med god plass.

Civicen ville jeg personlig valgt, men det er jo ettersom jeg er Honda fan, også liker jeg utseendet. Det ser ut som at den skal voldta deg når du ser den i speilet, også har du 200 hk (Ikke noe spesielt imponerende på en 2 liters motor, men er jo sporty).

BMWen vet jeg ikke helt. Du får jo RWD da, men alikevel er det jo bare 136(?) hk og i tillegg diesel.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gjengjeld har jo bmwen MYE høyere dreiemoment enn civicen, og sikkert bedre kjørekomfort. Civicen er morobil med tøff lyd, mens bmwen er mer praktisk med godt bunndrag og lavt forbruk. Focusen kjenner jeg ikke til, men er det den med 2,5turbo? Den har jo også fåttmye skryt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til gjengjeld har jo bmwen MYE høyere dreiemoment enn civicen, og sikkert bedre kjørekomfort. Civicen er morobil med tøff lyd, mens bmwen er mer praktisk med godt bunndrag og lavt forbruk. Focusen kjenner jeg ikke til, men er det den med 2,5turbo? Den har jo også fåttmye skryt.

Focusen har en 5 sylindret 2.5 liters Volvomotor. Om det er turbo på den, vet jeg dessverre ikke.

Du får høyere dreimoment på BMWen ja, men alikevel, når du ser på hva denne fyren skal ha, så virker det som at det er en praktisk lekebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg gått for bimmern.

Økonomisk men nokså grei motor.

Ovelegen kjørecomfort og egenskaper, BMW kan dette.

Av egen erfaring så har det vært nesten ingen problem med min eller kjentes BMW'r.

God gjensalgsveri.

RWD.

For meg på 23 vil denne være den billigste å forsikre.

Dreimoment.

Ellers er det jo et vanskelig valg, har bare prøvekjørt Civicen så kan jo uttale meg om den.

Morsom men slitsom bil å kjøre, må kjøre "aktivt" og jage turtall.

Ikke noe særlig kjørekomfort.

En i nabolaget har en slik en lettere modda med Ferrita eksos og noe annet morsomt, høres ut som fanden sjøl da han kjører rundt.

Forden kan jeg ikke uttale meg om desverre bortsett fra at den ser ganske hissig ut.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig syns jeg focusen er penest. Er jo 2,5 turbomotor på disse (?) så burde være mye potensial mtp trimming. Jævlig fine kjøreegenskaper på disse. Fått mye skryt på blandt annet 5ft gear og Autofil.

Civicen har jeg ikke lest så mye positivt om, men den ser jo fet ut(men det er litt sånn elsk eller hat utseende på den). Minus for motor.

118d sport er sikkert kule biler, men olabil i forhold til de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er på utkikk etter ny bil og står mellom et vanskelig valg. Har tre biler jeg har kikket mye på, men klarer ikke å bestemme hvem jeg skal kjøpe. De tre bilene er: Ford Focus ST 2007, Honda Civic type R 2007 og Bmw 118d M-sport 2007. Noen som har innspill på hvilke bil jeg bør velge?

På forhånd: Takk :)

1. BMW. En propell på panseret er aldri feil. Oser makt og penger.

2. Ford. Fin bil i utgangspunktet, med mer motor enda bedre.

3. Honda. Anonym japaner.

Hvis du vil ha et alternativ til, så er Opel Astra OPC en bra bil, men den har kanskje for mye effekt for deg.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. BMW. En propell på panseret er aldri feil. Oser makt og penger.

2. Ford. Fin bil i utgangspunktet, med mer motor enda bedre.

3. Honda. Anonym japaner.

Hvis du vil ha et alternativ til, så er Opel Astra OPC en bra bil, men den har kanskje for mye effekt for deg.

Anonym? Jeg har gått sammen med andre som har snudd seg etter Røa (Oslo) sin Civic Type-R fordi de mente den så helt sinnsyk ut. Og dette er mennesker som ikke har noe interesse for biler.

Så jeg syns egentlig du skulle slutte å svare i tråder du ikke har noe greie på buskmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjørt ganske hardt de Civicene på Røa når de ikke blir L-kjørt med, hehe..

Ikke noe spesielt imponerende på en 2 liters motor, men er jo sporty

Må huske på at det er snakk om 200 N/A-hester da.. :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym? Jeg har gått sammen med andre som har snudd seg etter Røa (Oslo) sin Civic Type-R fordi de mente den så helt sinnsyk ut. Og dette er mennesker som ikke har noe interesse for biler.

Så jeg syns egentlig du skulle slutte å svare i tråder du ikke har noe greie på buskmann!

De vennene dine lurte vel på om det var et romskip eller noe. Designet er nemlig noe for seg selv, som bare japanere med smale øyer kan like. Hvordan den er å kjøre får noen andre uttale seg om (du?), for jeg aldri kjørt en Honda. Bortsett fra gressklippere da. Honda lager fine gressklippere, det skal de ha.

Jeg kommer ikke til å kommentere ditt siste utfall, for du er åpenbart bitter for et eller annet.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjørt ganske hardt de Civicene på Røa når de ikke blir L-kjørt med, hehe..

Må huske på at det er snakk om 200 N/A-hester da.. :)

Eirik

Haha, jeg vet. Min bror har visstnok sett begge Røabilene kjøre forbi hverandre, og leke seg skikkelig på E18 =P

Og mener du da 200 hk uten turbo/kompressor?

De vennene dine lurte vel på om det var et romskip eller noe. Designet er nemlig noe for seg selv, som bare japanere med smale øyer kan like. Hvordan den er å kjøre får noen andre uttale seg om (du?), for jeg aldri kjørt en Honda. Bortsett fra gressklippere da. Honda lager fine gressklippere, det skal de ha.

Jeg kommer ikke til å kommentere ditt siste utfall, for du er åpenbart bitter for et eller annet.

Nettopp, designet er noe helt for seg selv. Ikke noe sånn harrytass Volvo/Mercedes design her. Og den er faktisk god å kjøre, sitter bra på veien (Nå har ikke jeg prøvd Type-R, men en 1.8 liters). Men det er sant det du hinter til her; Honda er faktisk en av verdens største motorprodusenter :)

Og ja, den siste kommentaren min kom fordi jeg var litt bitter =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi først og fremst glemmer BMW`n rett og slett fordi det er en diesel bil og fordi det er bastarden av de 3 du har valgt, så kan vi fortsette.. Focusen og Civicen er såkalte hot-hatches eller "GTI" biler, hvor oppskrifta er og ta en foholdsvis normal 3 dørsbil og putte inn passselig med motor og bra understell, og ribbe den for ekstraustyr og alt man ikke trenger, det var og er hondas oppskrift i alle fall selv om de har moderert det en del for oss europeeere.. Defor ser jeg bort i fra BMW`n

Her, mest nøytrale jeg klarer og rote frem anngående Forden og Hondaen

http://min-motor.tinde.no/article/20081017/MOTOR01/825192238/1001

Selv om hondaen har mcperhson forann og torsons oppheng bak og at det skiller en del nm ut på hjula, Så ser det ut som at civicen henger godt med i svinga.. Forden bruker mere bensin og har større utslipp om det har noe og si.. Forden er sikkert mere komfortabel også på langkjøring. den har også sikkert mere ekstrautsyr,(hva er vitsen foresten?) Selv om denne civicen er proppa med ekstrautsyr(igjen hva er vitsen?) sett i forhold til forrrigje modell Type R.

Prismessig ser det ut som at en 2008 modell civic type R er vesentlig billigre enn en focus ST 2008 modell hvor km std er lik..

Type R

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17414218

Focus ST

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17639203

Join hvert enkelts merkers bilklubb/forum i norge og spør deg rundt og les. Det er vel egentlig det beste:)

Selv kjører jeg forrigje modell type R og 200NA hester på 1200kg bil funker for min del i alle fall. Aldri en kjedelig km etter veien.

(den nye type R er tyngre..)

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider