Gå til innhold

Klunke lyder når jeg slipper gassen

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg begynt å legge merke til en tydelig "klunke" lyd under bilen når jeg slipper gassen. Kjører mye med vinduene nede nå i sommervarmen så da høres den godt. (Klunk, klink, klikk eller hva jeg skal kalle det. :P Metall aktig lyd hvertfall)

Kommer gjerne et lite halv sekund etter at jeg har sluppet gassen, ikke hver gang men ofte når jeg slipper den raskt og i lav hastighet. Hvis jeg trykker gasspedalen raskt inn og slipper den helt får jeg fremprovosert lyden veldig tydelig.

Noen formening om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde noe av det samme lyden til meg også.. mn kjennes det ut som at bærearmsforingen er gåen eller noe sånt? troddedet var det som var problemet til meg en stund men det ble fort værre.. men viste seg at det var girkassa som var på vei til å ta kveld.. ble bare værre og værre så til slutt røyk den.... sjkka foringer og alt men dm var bra.. men kan jo være bærearmsforingen da...du får en fin klunkelyd da... eller som nevnt oppom her, gåene girkasse\motorfester..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg utforsket litt nærmere, "klunk" blir nok feil begrept. Det høres mer ut som et klikk. Lyden kommer hver gang jeg slipper gassen, ca et halvt sekund etterpå. Trykker jeg derimot inn clutchen og slipper gassen hører jeg ingen lyd.

Det rykker ikke i rattet men jeg kjenner det "dunker" nede i beina, så det er noe i nærheten av pedalene.

Hvis noen blir noe klokere av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakre bærearmsforing på bærearmen foran. Den er festa i golvet under beina dine, så hvis den er slitt kjenner du det i golvet når du slipper gassen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider