Gå til innhold

Merkelige greier E230 Avantgarde 96


nglop

Anbefalte innlegg

Ved akselerasjon med kald motor drar ikke bilen skikkelig. Hvis jeg gasser for mye drar den ikke i det hele tatt så jeg må slippe opp på gassen og da kommer den etter hvert. Den henger på giret virker det som og gir ikke full effekt. Dette går over da jeg har kjørt bilen til normal temperatur. Ved kickdown "holder den igjen" (slurer??) på ca. 3500 omdrininger før den plutselig øker turtal og akselerer bra. Den har også begynt å miste drivkraft da jeg reduserer farten mye ved f.eks avkjøring av hovedvei. Jeg må stoppe motoren og starte den igjen fordi motoren begyner å vibrere voldsomt, akkurat som den gikk på bare tre sylindre. Da jeg starter motoren igjen er problemet vekk. Dette skjer spesielt ofte hvis jeg gasser på rett etter at jeg slipper opp bremsen.

 

Noen som kan tenke seg hva dette kommer av?? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes forferdelig rart ut.. kan det være at en eller annen dyse står og "pisser", altså ikke sprøyter inn tåke, men mer en sprut?! Høres ut som om det er noe med bensintilførselen i hvertfall..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det, men det rare er at det ikke skjer konsekvent, altså at det varierer hvor ofte det skjer og i hvilken grad!?! Har en liten mistanke om at det med vibreringen i motoren kan skyldes at girkassa ikke girer ned fra 5 i visse situasjoner og dermed nesten kveler motoren?? Vet ikke hvordan "klutchen" fungerer på automatbiler og om den kan henge seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det, men det rare er at det ikke skjer konsekvent, altså at det varierer hvor ofte det skjer og i hvilken grad!?! Har en liten mistanke om at det med vibreringen i motoren kan skyldes at girkassa ikke girer ned fra 5 i visse situasjoner og dermed nesten kveler motoren?? Vet ikke hvordan "klutchen" fungerer på automatbiler og om den kan henge seg?

 

Hvor langt har bilen gått? Den kan jo være moden for bytte av automatkasse.. men jeg skal ærlig si at jeg aldri har hørt om liknende situasjoner.. litt vanskelig å konkludere over internett hva det kan være..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått? Den kan jo være moden for bytte av automatkasse.. men jeg skal ærlig si at jeg aldri har hørt om liknende situasjoner.. litt vanskelig å konkludere over internett hva det kan være..

 

Den har gått 182 000 km hvis ingen har fiklet med med telleren da? :/ Skal finne ut av det og poste slik at andre som får dette rare problemet drar nytte av tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått 182 000 km hvis ingen har fiklet med med telleren da? :/ Skal finne ut av det og poste slik at andre som får dette rare problemet drar nytte av tråden ;)

 

okey, da begriper jeg ikke at automatkassa skal være trøblete.. altså når den ikke har gått mer..

 

Ja, her skal jeg følge med, for har aldri vært borti et slikt problem..kan jo også være noe med styreenheten..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det også som Mondeo sier..skru ut pluggene, sjekk om det er gnist på dem og sjekk om det er avleiring,sot osv på pluggene..

 

Når du sier det, har vært borti en volvo t5-motor med liknende problemer! Den hadde rett og slett for stor avstand på pluggtappene slik at kompresjonen blåste ut gnisten.. så sjekk avstand på pluggtappene!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det også som Mondeo sier..skru ut pluggene, sjekk om det er gnist på dem og sjekk om det er avleiring,sot osv på pluggene..

 

Når du sier det, har vært borti en volvo t5-motor med liknende problemer! Den hadde rett og slett for stor avstand på pluggtappene slik at kompresjonen blåste ut gnisten.. så sjekk avstand på pluggtappene!

 

Byttet akkurat pluggene nå og resatte adaptivsystemet på girkassa som jeg leste om et sted på forumet (Nå girer den mye raskere også :)). Tok en kjøretur uten problemer med at den begynte å riste, men er ikke sikker enda. Det har vært varierende når problemet inntreffer. Og ja, pluggene hadde stor avstand der gnisten slår. Det var en av de som også hadde misfarging.

 

Men ved kickdown vil den fortsatt ikke dra som den skal. Snakket med en kamerat og han mente at det må være klutchen som slurer. Hvis det er det tipper jeg dette ikke blir billig :(

 

Takk for all hjelp :)

Endret av nglop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår