Gå til innhold

Ny stereo Audi A3 (2006)

Ranger emnet

kokkelimonke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er bare medium bilinteressert, men veldig musikkinteressert så jeg har litt lyst til å bytte ut min originale spiller i min Audi A3 (2006) Sportback.

Har tidligere sett litt på Dension sine enheter for å koble til iPod og annet, men har nå også sett litt på muligheten for å sette inn en retail CD/MP3/USB-spiller for å få de samme funksjonene rett i dashbordet og samtidig kunne lese ID3-tagger osv.

Det jeg lurer på er:

1. Er det noen som vet om en spiller som vil passe inn i Audi-dashbordet uten at det ser dumt ut? Tenker da på at fargene i displayet skal matche (rød) og selve enheten (mørk mørk grå).

2. Er dette noe jeg kan montere selv? Har sett at man må kjøpe slike spesialverktøy for å få ut den originale spilleren, men kan selve spilleren bare byttes ut? Jeg har ikke veldig greie på ISO-kontakter etc.

3. Vil det samtidig være mulig å kjøpe en spiller som har bluetooth-funksjonalitet (hands-free) uten at man må bytte kontakter og legge nye kabler etc?

Jeg trenger ikke utbroderte svar, men jeg er veldig nysgjerrig på dette og jeg har sett at det er mange kloke hoder her inne :)

Mvh

KM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer har mye bra spillere med god lyd, og mulighet for bluetooth og ipod-docking. Vet ikke hva slags spiller du har nå, om det er standard størrelse eller noe annet. Det fins også adaptere hvis hullet i dashbordet ikke er standard, og tilkoblingene skal passe rett over, muligens med en iso-overgang. I tillegg trengs det en adapter for å få fjernkontroll på rattet til å fungere(hvis du har det da)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hallo,

Klart jeg skal legge ut bilder og info når den tid kommer :) Har vært litt rundt på nettet og i butikker nå og kommet frem til at jeg falt litt for Pioneer DEH-P4100SD. Hovedgrunnen til det var at den hadde mulighet for SD-kort og det ser jeg at det ikke er så mange som har. Ulempen var at den ikke hadde Bluetooth, men det kan det være jeg klarer meg uten. Så sant jeg ikke finner en som har begge deler da!

Tenkte å ta en tur innom Bilradiospesialisten også for å spørre om de hadde andre forslag. Regner med at de har noen innspill på hvilke merker og spillere som passer inn i dashbordet uten at det ser fælt ut. Kanskje de også selger det spesialverktøyet man må ha for å ta ut spilleren?

Noen som har erfaring med Pioneeren som blir henvist til over her? Eventuellt et annet forslag til en passelig diskret spiller som vil passe inn i dashbordet på en Audi? :)

KM

Lenke til kommentar
Del på andre sider