Gå til innhold

lakke courier

Ranger emnet

gotthard

Anbefalte innlegg

driver å pusser opp en 2000 mod ford courier.

det er litt steinsprut og noe kanal rust mm.

så jeg sansblåser til det ser bra ut, der det blir hull kutter jeg ut et godt stykke og sveiser inn ny beta.

leser at folk annbefaller syregrunning, er det da rett på det reparerte området?

det prates litt rundt om rust stopper osv som du bare skal smøre på etter og ha pussa bort rusta, så skal resten bli som nytt (metall) loves det, noen med erfaring?

lakk valget står i melom lastebil lakk og benga.

benga kan du rulle på og gjør du greit grunnarbeid og bruker lit tid på det så blir det greit (husk at dette er en courier, bruksbil), lastebillakken må sprøytes på og jeg har ikke noe passende sted og stå, må da eventuelt handle meg partytelt og stå i det omgitt av lakk-kåte mygg mm. har kompressor og greier men ikke sprøyte eller erfaring i og bruke sprøyte.

slik jeg forstår det så er det bare enkelte farger du får i lastebillakk mens i benga kan du mikse rett farge etter bilens fargekoder?

bilen blir nå pussa helt opp, bytta alt av foringer, reimer, clutch, tar bort rust og lakerer, understelsbehandling med sandblåsing og tektyl så skal den vare i 200 000 til uten at jeg behøver bruke spes med tid eller penger på den. så utseende betyr ikke så mye.

pål

Endret av gotthard

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I signaturen min ser du link til min bil, den er rulla med bengalakk, og ble helt greit på en bruksbil... jeg gjorde egentlig altfor lite grunnarbeid,så det kunne garantert blitt mye bedre hvis jeg hadde vært mer nøyaktig. Det som er bra med benga er at den dekker bra, og henger sykt godt fast selv om grunnarbeidet er sløvt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider