Gå til innhold

Kjøpe bil. max pris 150k.. Trenger tips!

Ranger emnet

Papirkurven

Anbefalte innlegg

Jeg kjører jo ikke så mye mere enn fra og til jobb hver dag. Så egentlig har jeg ikke bruk for så mye hestekrefter. Men litt har jo ikke skadet.

BMW er jo favoritt bil-typen min egentlig. Utseende messig hvertfall. (Har aldri kjørt en fordi)

Men de igjen er alt for dyr. Nesten alle modeller over 2000 og som ligger under 100k km blir for dyr. Hvertfall på de jeg har sett på. Bortsett fra 316 å disse da.

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt greit med en Audi A4 1,6 på 102 HK, men en BMW 316 med 1,8 på 115 HK liksom ikke er brukandes????

Fordel med 316 er at den sjelden er rævkjørt

Jeg ville mange ganger heller kjøpt en BMW, kvaliteten er rett og slett mye bedre.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17346518

enig i denne... en 725tds kan være veldig bra selv om den har gått borti 300 000km...har hørt om audier som har kvelda motorene på 75 000km, men dem kan jo gå lengre enn det såklart. Ditt valg og du som skal ha bil så..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tingen er at jeg har ikke funnet noen BMW'er rundt om her jeg bor. Gidder ikke og reise halve norge for å hente en bil. :P

BMW var jo den første bilen jeg så etter, men fant ingen rundt om i fylke jeg bor i, så jeg letet videre etter andre biler.

Liker egentlig ikke så veldig utseende på 316 heller. Har mere lyst på E46 318 eller hva nå de heter.

Endret av Papirkurven

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tingen er at jeg har ikke funnet noen BMW'er rundt om her jeg bor. Gidder ikke og reise halve norge for å hente en bil. :P

BMW var jo den første bilen jeg så etter, men fant ingen rundt om i fylke jeg bor i, så jeg letet videre etter andre biler.

Liker egentlig ikke så veldig utseende på 316 heller. Har mere lyst på E46 318 eller hva nå de heter.

Den linken til den 316'enen tidligere var også en E46, altså helt lik en 318 utseendemessig. Bare motor som skiller disse modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke kjøpe en grom bil, som er nydelig og går bra? som f.eks en 7-serie e38... 725tds går bra og billig, så kan du chippe den i framtida så den går enda bedre..

Billig i innkjøp, men dyr i drift. Min nabo hadde en 725 tidligere (Tror det var 95 modell), og den solgte han fordi den var så dyr å ha. Dyre kostnader med tanke på service/deler og brukte en del bensin

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig i innkjøp, men dyr i drift. Min nabo hadde en 725 tidligere (Tror det var 95 modell), og den solgte han fordi den var så dyr å ha. Dyre kostnader med tanke på service/deler og brukte en del bensin

1. 725 er bare levert med dieselmotor.

2. BMW har alltid vært blant de beste på drivstofføkonomi.

3. Jeg tror du dikter opp denne historien, fordi du ikke har råd til BMW selv.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyre i drift er helt ukorrekt.. ca 0.7 på mila, servicen kan nok være dyr, uten at jeg har noe som helst peiling på det.

Jeg har hatt MB TDT som har brukt en kvart tank på 6 mil( på blandet kjøring) dog maks så godt som maks justert dieselpumpe/turbotrykk selvsagt, da begynner vi å snakke dyr i drift:wank

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 725 er bare levert med dieselmotor.

2. BMW har alltid vært blant de beste på drivstofføkonomi.

3. Jeg tror du dikter opp denne historien, fordi du ikke har råd til BMW selv.

740 var det faktisk... Pratet just med han. My bad.

Jeg tror du er en fiktiv person. Ingen kan være så skadet, uten noe skuespill innblandet.

Og har ikke råd? Er vel heller det at jeg aldri skal ha BMW.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider