Gå til innhold

Bredding av skjermer

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Noen som driver med dette i norge.

Kunne tenkt meg og lært hvordan han gjør dette ser jo enkelt ut egentlig, skjærer noen snitt i skjermen så drar han den ut og sveiser på plater i skjøten...

940 med breddet skjerm, orginal dør.:

Skillnaden.jpg

http://www.volvo.er-mandig.com/img/bredding/Skillnaden.jpg

Pusset:

tenspacklad.jpg

http://www.volvo.er-mandig.com/img/bredding/tenspacklad.jpg

ferdig sparklet og lakkert:

vall032.jpg

http://www.volvo.er-mandig.com/img/bredding/vall032.jpg

edit: bildene blei jo ikke med...

edit2: fant ut at sidene til han som har bildene blir stengt pga for mye trafikk.. åpner igjen om en time

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat si at dette er enkelt... skal ha tunga bra rett i munnen da det liksom skal bli 100% likt på begge sider.

Vet ikke om noen som driver med dette profesionellt, men kan tenke meg at et seriøst karosseriverksted vil utføre dette arbeidet.. tør ikke tenke på hva det vil koste.. går MANGE timer for å få f.eks det resultatet på den Volvoen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rolla_RS

Dette vil jeg okså lære. Har lagt ut en post om dette før, men liten respons. Håper det blir bedre i denne. Men legg ut alt dere finner av bilder. Gjerne i glassfiber også.

en måte jeg har gjort dette på i glassfiber er å bygge opp/ut skjermen med byggskum som jeg har armert med hønsenetting.

deretter skjært med sag og pusset skummet til ønsket form.

det går også ann å bruke en fin netting og bygge forsiktig ut skjermene med og legge glassfiber over som man sparkler til fin overflate oppnåes.deretter lager man en form man kan støpe det endelige objektet i.

dette er litt jalla-løsninger men...

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

en måte jeg har gjort dette på i glassfiber er å bygge opp/ut skjermen med byggskum som jeg har armert med hønsenetting.

deretter skjært med sag og pusset skummet til ønsket form.

det går også ann å bruke en fin netting og bygge forsiktig ut skjermene med og legge glassfiber over som man sparkler til fin overflate oppnåes.deretter lager man en form man kan støpe det endelige objektet i.

dette er litt jalla-løsninger men...

mvh

Dette kan bli bra det. Jeg bygger modellbåter, da bruker jeg et "skjelett" av tre og fyller det med byggskum, sparkler og støper en enkel form av det. Det samme børr jo fungere til bredding. Men det er jo slik det er nevnt lengre oppe i tråden, at det ikke akkurat er lett å få det likt på begge sider. Men vil nok tro at det hadde vært vell så enkelt å laget et skjelett av feks. tre, lagt netting over dette, støpt noen lag slik at en har noe å pusse på. Så sparkle. Så kan man jo lage seg en mal fra den siden en er ferdig med som man bruker på motsatt side. Burde ikke være noe heksekunst for de som har støpt litt

;)

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider