Gå til innhold

vask, polering og voks

Ranger emnet


abflex

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

 

jeg har nå en (ny) bil, audi 100, 94m, som skal poleres og vokses.

 

men her kommer mitt dilemma. hehe. jeg har hørt mye om meguiars. jeg har vært inne på sidene deres og titta. men det er så jævlig mye forskjellig. hva er f.eks forskjellen på NTX og gold polish? hva bør jeg bruke,

jeg skal ihvertfall kjøpe meg NTX vasken og den vaskehandsken. men hva mer trenger jeg? jeg skal også rense lakken. Så mitt lurer jeg på, hva er forksjellen på polish og wax? hva trenger jeg av produkter til siste finish om dere skjønner hva jeg mener. altså produkter etter vask...

samt, hvor bør jeg handle fra? utlandet, evt hvor og hvor mange produkter pr handel, med tanke på toll og div... ?

Endret av abflex

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens.

 

jeg har nå en (ny) bil, audi 100, 94m, som skal poleres og vokses.

 

men her kommer mitt dilemma. hehe. jeg har hørt mye om meguiars. jeg har vært inne på sidene deres og titta. men det er så jævlig mye forskjellig. hva er f.eks forskjellen på NTX og gold polish? hva bør jeg bruke,

jeg skal ihvertfall kjøpe meg NTX vasken og den vaskehandsken. men hva mer trenger jeg? jeg skal også rense lakken. Så mitt lurer jeg på, hva er forksjellen på polish og wax? hva trenger jeg av produkter til siste finish om dere skjønner hva jeg mener. altså produkter etter vask...

samt, hvor bør jeg handle fra? utlandet, evt hvor og hvor mange produkter pr handel, med tanke på toll og div... ?

 

NXT Tech Wax 2.0 er en polymerbasert AIO (rens, polish og voks) med meget god beskyttelse. Gold Class Car Wax er en carnaubabasert polish/voks, med god beskyttelse.

Jeg anbefaler Tech Wax til de fleste, og det er dette som selges mest om dagen.

Lakkrens, bruk Deep Crystal Step1 Paint Cleaner.

Polish gjør lakken blank og demper småriper, voks/sealer beskytter lakken.

 

Jeg driver nettbutikk selv med Meguiar's og ser at det etterhvert er veldig få som importerer forbrukerserien selv. Det har vært populært en stund, men prisforskjellene (etter frakt, fortollingsgebyr og mva på import) har etterhvert blitt så små at de fleste handler her hjemme.

Noen produkter (f.eks Meguiar's proffserie for maskin) er veldig dyre her hjemme, og disse er det mange som importerer selv for å spare litt.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, takk for info om div produkter.

men jeg ser mange bruker clay. hva er det godt for egentlig, er ikke det noe av det samme osm deep crystal step 1 paint cleaner? eller er det noe helt annet??

 

hva heter nettsjappa de? ;)

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, takk for info om div produkter.

men jeg ser mange bruker clay. hva er det godt for egentlig, er ikke det noe av det samme osm deep crystal step 1 paint cleaner? eller er det noe helt annet??

 

hva heter nettsjappa de? ;)

 

Clay er et fantastisk hjelpemiddel for å fjerne piggstøv og andre "nupper" som sitter i lakken. Brukes etter avfetting og vask, men før lakkrensen. Lakkrensen renser lakken kjemisk for å fjerne f.eks døde lakkpigmenter, uønskede oljer og andre kjemikalier.

 

Jeg driver godkjemi.com :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat.

så etter oppsumering, så bør jeg skaffe:

NTX vask

Clay

Deep Crystal Step1 Paint Cleaner.

NXT Tech Wax 2.0

 

Ser bra ut det ja :)

Og så trenger du et par påføringspads og et par gode Microfiberkluter.

 

Bare å sende meg en PM hvis du trenger råd om hvordan du skal bruke de forskjellige tingene, samt hvis du vil ha et tilbud på produkter :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens.

 

jeg har nå en (ny) bil, audi 100, 94m, som skal poleres og vokses.

 

men her kommer mitt dilemma. hehe. jeg har hørt mye om meguiars. jeg har vært inne på sidene deres og titta. men det er så jævlig mye forskjellig. hva er f.eks forskjellen på NTX og gold polish? hva bør jeg bruke,

jeg skal ihvertfall kjøpe meg NTX vasken og den vaskehandsken. men hva mer trenger jeg? jeg skal også rense lakken. Så mitt lurer jeg på, hva er forksjellen på polish og wax? hva trenger jeg av produkter til siste finish om dere skjønner hva jeg mener. altså produkter etter vask...

samt, hvor bør jeg handle fra? utlandet, evt hvor og hvor mange produkter pr handel, med tanke på toll og div... ?

 

Hei! Uten bilde av bilen din er det litt vanskelig å gi en nøyaktig forklaring for akkurat hva produkter som passer til din bil.

Jeg kan ihvertfall anbefale Meguaier's NXT Generation Tech Wax 2.0

Denne demper både riper og skrammer,og gir et utrolig godt og langvarig reslutat med deep wet look.

Selv går jeg over bilen med Clay,som er en leire

,spesielt nede på dørene,nedover mot kanalene,over hjulbuer,og elles hvor lakken kjennes "kornete" som resultat av asfalt og dekkrester.

Har lakken små riper osv,ville jeg absolutt gått over med stratch X før du polerer,selv om NXT'en tar litt av dette,for et bedre resultat =)

 

Håper det ga noe svar,om det er mer du lurer på er det bare å sende en pm ;)

Det står her at bremser bare er ekstrautstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar catclaw. jeg har bilde av bilden. men ikke nærgående bilder. det har blitt noen småriper pga trang parkering og div. blir jo det når "klær" kommer borti bilen. bor i blokk vettu.. ;p mange snålinger som heller ikke kan parkere her.. hehe.

 

jeg kan slenge med et bilde. den er ikke helt ren på bilde her.

 

429230.jpeg

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar catclaw. jeg har bilde av bilden. men ikke nærgående bilder. det har blitt noen småriper pga trang parkering og div. blir jo det når "klær" kommer borti bilen. bor i blokk vettu.. ;p mange snålinger som heller ikke kan parkere her.. hehe.

 

jeg kan slenge med et bilde. den er ikke helt ren på bilde her.

 

429230.jpeg

 

Vel på sånne typiske "kles" riper,som man får når folk går opp etter bilen,er scrath X fra meguaiers en selvfølge.. Denne tar du på før voks.. som en førbehandling før polering.

Jeg ville nok gått først over med clay,så scratch x så tech'en..

Så kan du jo gjøre annet for å få et godt resultat som f.eks

Plast-X som gjennomreter klarheten og svart fargen på f.eks svart gummi og plast.Dette blir jo ofte matt, og får en ekstra finish,og lengre reslutat kan du bruke Endurance,som opprinnelig er til dekkene.Den gir en dyp svart glans..Er selv avhengig av denne på utstillinger,da dekkene ser mye bedre ut svart enn grå ;) Denne er også vann avstøtende,så vannet preller av =)

På felger,krom lister ect. anbefaler jeg NXT Generation® All Metal Polish =) *ching ching*

 

Det er ikke grenser for hva bilproduker man "må ha" når man først er blitt bitt av basillen for å drive med bilpleie,og til en hver tid ha blankest og finest mulig bil :P

Det står her at bremser bare er ekstrautstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel på sånne typiske "kles" riper,som man får når folk går opp etter bilen,er scrath X fra meguaiers en selvfølge.. Denne tar du på før voks.. som en førbehandling før polering.

Jeg ville nok gått først over med clay,så scratch x så tech'en..

Så kan du jo gjøre annet for å få et godt resultat som f.eks

Plast-X som gjennomreter klarheten og svart fargen på f.eks svart gummi og plast.Dette blir jo ofte matt, og får en ekstra finish,og lengre reslutat kan du bruke Endurance,som opprinnelig er til dekkene.Den gir en dyp svart glans..Er selv avhengig av denne på utstillinger,da dekkene ser mye bedre ut svart enn grå ;) Denne er også vann avstøtende,så vannet preller av =)

På felger,krom lister ect. anbefaler jeg NXT Generation® All Metal Polish =) *ching ching*

 

Det er ikke grenser for hva bilproduker man "må ha" når man først er blitt bitt av basillen for å drive med bilpleie,og til en hver tid ha blankest og finest mulig bil :P

 

Jeg anbefaler lakkrens før TechWax på det sterkeste, resultatet og holdbarheten blir mye bedre da.

Til vinyl- og plastdetaljer fungerer Trim Detailer en god del bedre enn Plast-X, og har veldig god holdbarhet. Plast-X fungerer best på transparent plast, f.eks lykter og plexiglass.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler lakkrens før TechWax på det sterkeste, resultatet og holdbarheten blir mye bedre da.

Til vinyl- og plastdetaljer fungerer Trim Detailer en god del bedre enn Plast-X, og har veldig god holdbarhet. Plast-X fungerer best på transparent plast, f.eks lykter og plexiglass.

 

lakkrens,da mener du nr 1 i den 3.delte serien sant?husker ikke hva den heter,men har nr1. jeg også,men har igrunn aldri brukt denne.. tenke å ta i bruk på min "gamle" bil,den nye har jeg følt ikke trenger det,men kanskje jeg skulle ha prøvd alikevel =)

 

Og lurer meg på om jeg ikke har sett feil,at det er denne som heter trim detailer som du nevner som jeg opprinnelig mener.. har ikke dette produktet selv,men fikk prøve det på gatebil som "demo". hun anbefalte meg ihvertfall å bruke Eudurance over,som en ekstra beskyttelse.

Det står her at bremser bare er ekstrautstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble det en del nytt her. hehe. koster jo cash det greiene her også. ;) men bilen ser jo utmerket ut etterpå også.

 

hva er forskjellen på scrath X og lakkrens?

[X] 2010 - Audi a3 Sportback 1.6 FSI

[ ] 2007 - Audi 100 2.6

[ ] 2005 - Audi 80 CC 1.8

[ ] 2001 - Peugot 205 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår