Gå til innhold

[Bilen er kjøpt :) ]Skal jeg gå for denne? Audi A4 1.6 2003 mod.

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om dette tilbudet? Dere som har erfaring med Audi.

 

Det eneste som trekker ned er vell motorstørrelsen, men det får nå bare være.

Snakket med selger idag, og det var en som skulle se på den idag, og ba meg ringe tilbake i morra for å høre om bilen er solgt eller ikke.

 

Skal kjøpe meg ny bil nå, og er ute etter noe som holder. :) Dette blir min 2. bil. (Er 19 år)

 

Så hva sier dere? Er dette en bil av bra kvalitet? Noen feil / problemer med disse jeg bør være obs på?

 

Takker for svar :)

Endret av Papirkurven

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut den :) Selv om det er liten motor så fungerer den bra i disse bilene. Men jeg ville også vurdert bilen til Jean Daniel her på forumet. Han skal selge sin. Det er også en 1.6 liter, og den er utrolig strøken både inni og utvendig. Samt påkostet en god del.

 

Et bilde av bilen hans

IMG_7374.jpg

Den står i Stavnager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil ja. Men liker du motor kommer du til å bli skuffa.

 

Liker og liker. Noen ganger liker jeg og kjøre fort. :P Hvem gjør vell ikke det.

Har nå en Opel Calibra som var min første bil, men som nå ikke er kjørbar lenger. Den har 115HK og det funket greit for meg. Og 15hk mindre er vell ikke så aaalt for mye? :P

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker og liker. Noen ganger liker jeg og kjøre fort. :P Hvem gjør vell ikke det.

Har nå en Opel Calibra som var min første bil, men som nå ikke er kjørbar lenger. Den har 115HK og det funket greit for meg. Og 15hk mindre er vell ikke så aaalt for mye? :P

 

Jeg har kjørt A4 B6 1.6 og jeg synes den faktisk ikke gikk så ille dårlig til tross for 100hk. Seff er den ikke den raskeste fra 0-100, men det er vel ikke det som er det viktigste? Og den er billig i drift og billig å forsikre. Synes det er vel så viktig. Får denne opp i 200 km/t og hvis man vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt A4 B6 1.6 og jeg synes den faktisk ikke gikk så ille dårlig til tross for 100hk. Seff er den ikke den raskeste fra 0-100, men det er vel ikke det som er det viktigste? Og den er billig i drift og billig å forsikre. Synes det er vel så viktig. Får denne opp i 200 km/t og hvis man vil ;)

 

Hørest ikke så værst ut. Den calibraen jeg har den kom jeg ikke lengre enn til 180. Måtte bremse ned for det kom en sving. Men jeg kjørte rundt 2km før jeg bremset. :P Det var en 4x4 og da, mulig det var årsaken?

 

Så lenge den ikke er for treg til at jeg sliter med å ta forbikjøringer så er jeg egentlig fornøyd.

Bruker nå fattern sin Renault Kangoo på 67hk eller noe. Må være en LANG strekning skal jeg klare og kjøre forbi noen som ligger på 70-80km/t :P

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ikke så værst ut. Den calibraen jeg har den kom jeg ikke lengre enn til 180. Måtte bremse ned for det kom en sving. Men jeg kjørte rundt 2km før jeg bremset. :P Det var en 4x4 og da, mulig det var årsaken?

 

Så lenge den ikke er for treg til at jeg sliter med å ta forbikjøringer så er jeg egentlig fornøyd.

Bruker nå fattern sin Renault Kangoo på 67hk eller noe. Må være en LANG strekning skal jeg klare og kjøre forbi noen som ligger på 70-80km/t :P

 

4x4 stjeler en del, og i allefall når det ikke er turbo på bilen så vil den være treig ja.

 

Men for all del, IKKE samenlig A4en med en Kangoo. A4en er langt ifra så treig som en Kangoo. Synes jeg da. Jeg kjører en 1.9TDIQ 130hk til hverdag, så jeg er ikke "vant" med treige biler. Men jeg synes helt ærlig at 1.6 går bra til å bare være 100hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 stjeler en del, og i allefall når det ikke er turbo på bilen så vil den være treig ja.

 

Men for all del, IKKE samenlig A4en med en Kangoo. A4en er langt ifra så treig som en Kangoo. Synes jeg da. Jeg kjører en 1.9TDIQ 130hk til hverdag, så jeg er ikke "vant" med treige biler. Men jeg synes helt ærlig at 1.6 går bra til å bare være 100hk.

 

Fint at du forteller det. :) Har sittet og vurdert i hele dag nå om jeg skal gå for den eller ikke.

 

Annen ting jeg lurer på er hvordan disse bilene egner seg på vinterføre? Jeg bor ganske langt opp, så der er mye bratte veger. Så det er litt vannskelig og komme seg opp da det er skikkelig glatt å mye snø ute.

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du forteller det. :) Har sittet og vurdert i hele dag nå om jeg skal gå for den eller ikke.

 

Annen ting jeg lurer på er hvordan disse bilene egner seg på vinterføre? Jeg bor ganske langt opp, så der er mye bratte veger. Så det er litt vannskelig og komme seg opp da det er skikkelig glatt å mye snø ute.

 

Det tar seg godt fram. Kjørte en B7 fwd i hele forrige vinter og satte meg aldri fast. Selv på plasser jeg ikke trodde jeg ville komme fram tok den seg fram. Du må seff ha gode dekk, med det gjelder jo uansett da :)

Klart, du kan ikke sammenligne den med en quattro. Men til å være en fwd synes jeg de fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet. ^^,

 

Får bare krysse fingrer og alt jeg har på at bilen ikke er solgt i morra nå da. Bilen til Jean Daniel ligger nesten 100mil unna meg. Så derfor tror jeg at jeg vil prøve og satse på denne jeg linket til, for den er ikke lengre enn en times kjøring fra her jeg bor. :)

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet. ^^,

 

Får bare krysse fingrer og alt jeg har på at bilen ikke er solgt i morra nå da. Bilen til Jean Daniel ligger nesten 100mil unna meg. Så derfor tror jeg at jeg vil prøve og satse på denne jeg linket til, for den er ikke lengre enn en times kjøring fra her jeg bor. :)

 

Jeg tror Jean Daniel er villig til å kjøre mange av de 100 milene hvis du vil ha den :) Send i allefall en PM å hør med han. Bilen hans er i allefall dønn strøken og meget godt tatt vare på. Han har laget en tråd om den her du kan lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for å si det sånn, så kjørte jeg FWD på gamlebilen i et år. Det syntes jeg DA funket helt fint.

 

Dette var også en 1.8 med 125hk.

 

Nå kjører jeg en 1.8 Turbo Quattro, jeg kan love deg at jeg aldri skal ha noe annet enn quattro på mine neste biler. Du skjønner ikke hvor bra det 4x4-systemet er før du eier en bil med det.

 

Men selvfølgelig, det man ikke vet har man ikke vondt av. Så kjøper du en FWD intetanende om at noen tusenlapper ekstra kunne gitt deg en overlegen vinterbil, så vil du nok likevel bli fornøyd.

 

I tillegg får du sikkerheten ved å ha en bil som har litt ekstra under panseret. Kjipt å komme for sent forbi i en forbikjøring. Men den drikker jo også tilsvarende når man trøkker til litt. På vanlig kjøring har jeg 0,7-0,8 på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for å si det sånn, så kjørte jeg FWD på gamlebilen i et år. Det syntes jeg DA funket helt fint.

 

Dette var også en 1.8 med 125hk.

 

Nå kjører jeg en 1.8 Turbo Quattro, jeg kan love deg at jeg aldri skal ha noe annet enn quattro på mine neste biler. Du skjønner ikke hvor bra det 4x4-systemet er før du eier en bil med det.

 

Men selvfølgelig, det man ikke vet har man ikke vondt av. Så kjøper du en FWD intetanende om at noen tusenlapper ekstra kunne gitt deg en overlegen vinterbil, så vil du nok likevel bli fornøyd.

 

I tillegg får du sikkerheten ved å ha en bil som har litt ekstra under panseret. Kjipt å komme for sent forbi i en forbikjøring. Men den drikker jo også tilsvarende når man trøkker til litt. På vanlig kjøring har jeg 0,7-0,8 på mila.

 

Nå har han jo 150k å bruke på bil, å skal man ha en B6 som ikke har gått langt med quattro så må du en del over 150k. Og ser ut om han ønsker seg en B6. Og skal du ha en TDIQ, som er mest økonomisk, så er du oppe i 230k.

 

Og ang det med forbi kjøring så er det jo bare å la være å kjøre forbi når det er ca klart da så slipper man det med å komme forsent i en forbikjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår