Gå til innhold

girkasse trøbbel

Ranger emnet

Sinko

Anbefalte innlegg

ja er vel ikke den første eller siste som har problemer med girkassa og har en følelse av at den må byttes men for sikkerhets skyld bare spør jeg om noe kan gjøres først

har hatt problemer med å få den i 5. nå et par uker og tenkt at det egentlig bare ble å leve med til jeg fikk nok penger, men plutslig nå i natt ble det morsomt, starter bilen helt fint og rygger ned et sted alt virket helt greit, men etter 5 min og et stopp nekter kassa å gå i R,1,2,4 og 5... er usikker på om den nekter 4 og 5 men antar det, først koste den seg med å gjøre noe surr så jeg kunne ha den i R hakket og det virket som den gikk i 1. fordi den enkelt og greit gikk forovrer som i 1, men etter det så ville den bare ha 3. giret uansett hva jeg gjorde, kom meg heldigvis hjem på det men, betyr det at jeg må få skiftet girkassa? i såfall kan noen gi meg tips på hvor man får tak i en brukbar en til ikke en alt for dyr penge?

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en skala fra 1 -> 6 vil jeg si det å bytte girkasse er 4. Husk bare å sentrere clutch'n skikkelig (hvis du demonterer denne for å kontrollere for slitasje på friksjonsplate og anlegsflate svinghjul, noe jeg anbefaler at du gjør!) Ellers er det bare å skru liksom. Muttere og bolter som skal av og på igjen... (Husk også å kontrollere utløserlageret da du har dette fra hverandre. Greit å vite tilstand før du setter sammen, finnes ikke noe værre enn at du må ut med kassa igjen om 3-6 mndr fordi du ikke sjekka dette... )

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider