Gå til innhold

1993 bmw 518i koble frontlys

Ranger emnet

handerrederrehanja

Anbefalte innlegg

eg har en Bmw 518I der forige eiger har koblet om til xenon lys men har ikke kjøpt selve lysene. eg fikk beskjed om at eg kunne kjøpe sånne lys te 1000kr men eg vil ha alt tebake til slik det var før. noen som vet ka eg må gjøre for og koble om? eg for min del aner ikke ka xenon lys e for noe eller koffor han har "koblet om" men håper noen her inne vet:)

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste xenon-settene har bare hurtigkoblinger, slik at du lett kan nappe ut kontakten og plugge inn i de vanlige pærene.

eg må si du er veldig saklig no. poenget var at eg skal ikke ha xenonlys! forige eiger har koblet om sånn at det går an og bruke xenonlys og derfor er det ikke lys på bilen i det hele tatt og kordan kobler eg tilbake sånn at eg kan bruke mine vanlige lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg må si du er veldig saklig no. poenget var at eg skal ikke ha xenonlys! forige eiger har koblet om sånn at det går an og bruke xenonlys og derfor er det ikke lys på bilen i det hele tatt og kordan kobler eg tilbake sånn at eg kan bruke mine vanlige lys?

Ja, jeg er saklig, men du skjønner ikke hva jeg mener! Til hver av lyktene dine er det en kontakt som originalt går rett inn på pæra. Det tidligere eier MEST SANNSYNLIG har gjort er å koble disse inn i hurtigkoblingene som går videre til xenon-ballast, og så inn i xenonpærene som du ikke har. Hvis han ikke har gjort det slik, har han klipt ledningene da? Er det ledninger der, og er det ballaster der?

Før du kritiserer andre for å være usaklige, bør du heller se hvor lite info det faktisk er i første post. Skal du ha et 100% korrekt svar på et spørsmål på nettet, må du ha INFO. Masse info! Gjerne bilder av hvordan koblingene ser ut. Hvis du ikke gidder dette, er det ikke noe vits å spørre heller...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å "koble om" orginalledninger til xenon-ombygginger, kun koble fra/til som oftest.

Noe bilder, og forklaring på hva som mangler for å få det til å funke hadde hjlept veldig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å "koble om" orginalledninger til xenon-ombygginger, kun koble fra/til som oftest.

Noe bilder, og forklaring på hva som mangler for å få det til å funke hadde hjlept veldig.

no har eg funnet ut av alt. og som eg sa så hadde han koblet om til xenonlys og eg måtte koble tilbake til vanlige lys. det eneste han hadde gjort var og klippe av disse original kontaktene som går innpå lyspæren også hadde han satte kabelsko på. så eg klippet av igjen kabelskoene og satt på sånne som passer på de originale lyspærene. og jo eg forstod alt du mente men eg syns det var litt teit og skrive det på denne måten for eg hadde jo seff sett det med en gang hadde det bare vert og trekke ut en kobling også hadde alt vert greit. eg skrev jo i første inlegget at han hadde KOBLET OM! men tusen takk for al hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider