Gå til innhold

Enda flere eksamens oppgaver.. Noen som kan hjelpe meg?

Ranger emnet

Takamagi

Anbefalte innlegg

Leste jo i en annen tråd, at det ikke er bare jeg som har eksamen denne uka her.. Ser også at han har fått en del svar, så da håper jeg også kunne fått noe svar her..

Situasjonsbeskrivelse:(Symptomer til feil).

Du er mekaniker på et bilverksted for kjøretøy og får utlevert en arbeisordre med følgende tekst:

1. Utføre 120.000 kr service med registerreim skifte.

2. Kunden klager over at starteren går sakte rundt når det er kaldt og at hovedlysene er svake/lyser dårlig.

3. Bilen har en tendens til å slå nedi ved kjøring på ujevn vei.

(Jeg kan legge til at vi får alle vi disse oppgavene, og hver oppgave skal utføres på 30 min. Så det er ikke allverdens med tid, så de aller største tingene kan det heller ikke være).

Oppgavene som jeg tror jeg kan få er:

1.

a) En registerreim montering, da både demontering og montering tar altfor lang tid.

b) Olje og oljefilter skiftet.

Hva mer er det som gjøres i en 120.000 km service?

2.

a) Dårlig batteri.

b) Spenningsfall.

Hva mer kan være feil her?

3. (Dette spørsmålet skjønner jeg ikke helt).

a) Men hvis jeg har forstått det riktig. Dempere eller fjærer.

Hva ellers?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har gått x antall år på skole?? Eller har du sovet i alle timene? Jeg kan dette, og har ikke vært på en skole etter grunnskolen!

Og bare for å være jævlig så gidder jeg ikke hjelpe deg, for dette bør du kunne!

Hvordan i H***** er du så skråsikker på at det er han som har sovi i timene, og ikke for.eks lærern er en dass? fins en god del lærer der ute som ikke kan lære bort en dritt og kanskje bare stikker fra timen(opplevd 10000 ganger med mange lærere). ikke alle som er like flinke til å jobbe selvstendig, kanskje noen har add/adhd etc, noe lærern kanskje ikke forstår seg på.

ikke vær så jævla krass, ta heller å bruk kunnskapen du har til å hjelpe han litt kanskje? det er ganske mye av greia med å være medlem her inne.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå "spurte" jeg om han hadde sovet i timen da, påstod ikke han hadde gjort det. Men for all del, kan være mye som er årsaken til at han ikke har fått med seg vesentlige ting i opplæringen. Men synes bare at når man har kommet seg helt til eksamen, så burde man kunne sånne ting som det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider