Gå til innhold

Frustrert Frue!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Vet at det sikkert finnes tusen lignende av disse innlegga, og ja jeg har lest gjennom en god del av dem uten å bli noe særlig klokere av den grunn....

Jeg skal altså ha meg ny bil... Dette er lettere sagt enn gjort da det finnes så mangen kjekke der ute å velge mellom (uheldigvis),hehe...

I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg en sierra, men ettersom jeg ikke akurat er en kløpper på å skru har jeg satt den tanken litt til sides.. Etter jeg la den tanken fra meg var jeg nær ved å kjøpe en a3, men forsikringsselskapet skulle ha 46 000 kr i åre for å ha den i mitt navn så det er uaktuelt å betale... '

Så til poenget.. Jeg lurer på om noen hadde noen tips.. Har litt (vel) strenge krav og er ganske kresen. meeeen jeg kunne tenkt meg en bil med disse krava(om den finnes)

- Ikke gått noe særlig over 100 000

- Ikke koste så mye mer enn 100 000

- Ikke drikke 2 liter på mila.. Helst rundt 1 eller gjerne under

- Ikke være knøttliten

- Bør være minst 150hk

- Forholdsvis billig forsikring

- Deler bør være greit å få taki å ikke koste en arm og et bein

- Bør ha et greit look, og ikke se ut som jeg har lånt kjerra til farfar

- Helst være sedan, men det kommer litt an på hvilken bil det er

Sånn sum sumarum er det er litt ungdommelig bil jeg er ute etter men ikke en som er helt på harry sia om dere skjønner?!

Puuuh, ble nesten litt sliten, hehe..

Har funnet masse kjekke biler som jeg har lyst på men som enten drikker 2 liter på mila eller er for dyre i innkjøp.

Har sett litt på volvo s60 men synes disse blir litt bestefar aktige.. Har også sett på "standarene" passat og a4 men føler ikke jeg har noe til overs for disse bilene... Primera derimot kunne jeg ha tenkt meg men den minner for mye om almera som jeg faktisk har nå for tiden og kunne kjørt på knoksen på dagen, så er redd for at det bringer tilbake for mye dårlige minner :P hehe..

Golf 3 får jeg ofte høre som et forslag, men skal det være golf skal det være en golf 5, men den ligge litt for høyt i pris for min del :( Samtidig har jeg også vurdert vectra og omega.. Vectrane liker jeg best de nye som igjen koste for mye :( og omegaene har vel som rykte å bruge mye bensin å være ihjel kjørte for lenge siden.

Som dere kanskje skjønner er det en del biler jeg har tatt opp til vurdering men finner liksom ingen som kan passe meg :( Hjeeeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Ford Mondeo mk. 3?

1.8 liters, med 125 hk (Litt lite kanskje, men drar godt)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17357552

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17447255

Og denne er kanskje den beste, som er Titanium pakken.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15733706

Også har vi 2 liters motorene med 145 hk

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17543453

Personlig ville jeg gått for den røde, ettersom km standen er lav.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene jeg anbefaler er BMW 5-serie/BMW 3-serie e46 eller Mercedes E-klasse w210.. disse er fra 1996-2003.

I tillegg har du Honda prelude eller accord, crx er tøff men upraktisk.

Nissan er gode biler, f.eks maxima, som du selv sa primera.

Audi har noen alternativer, f.eks audi "90" coupe quattro, s4, a4 1.8 turbo..

Ford Mondeo, Focus er også kurrant?!

Hva med en Volvo s40?! det er helt klart en bil som passer deg;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17555427

En slik Honda Prelude 2,2 vtec, er no et fint alternativ, velkjent honda kvalitet, å motor med mye power i forhold til forbruk.

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene jeg anbefaler er BMW 5-serie/BMW 3-serie e46 eller Mercedes E-klasse w210.. disse er fra 1996-2003.

I tillegg har du Honda prelude eller accord, crx er tøff men upraktisk.

E46 kan bli dyr da (Ettersom hun skal ha 320 (150 hk), og rundt 100.000 km)

men hvilken CRX tenker du på? CRX eller Del Sol (Som dessverre blir kalt CRX i Norge, men ikke ellers i verden =P)?

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si takk for mange gode svar! Har egentlig kikket på det meste av bilen men noen ganger trenger man bare noen som sier det til deg itillegg,hehe..

BMW er utelukket uansett hvilken type og modell, de har jeg ingenting til overs for..

Mercedes har kjempe mye kjekkt som jeg kunne tenkt meg, men faller mer da for "skru i hjel typen" hehe..

s40 er faktisk en bil jeg har kikket litt på,men ville da hatt en 2,0liter og de vokser faktisk ikke på trær... Men det er vel bare å kikke og følge med, plutselig dukker vel drømmebilen opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"BMW er utelukket uansett hvilken type og modell, de har jeg ingenting til overs for.."

Deilig! Skulle ønske flere harrytøser var som deg :)

Du har forsåvidt for høye krav. Fukt fingeren og stikk den opp i lufta så kanskje du får litt føling med virkeligheten!

Ikke gått over 100k km

Ikke over 100k kr

Over 150hk

Hadde enda livet vært så greit!:cab

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for gode svar =) Dere er til god hjelp i mitt lille forvirrede hode...

Først vil jeg bare si: Buskmann, gå et annet sted å kverruler!

Golf 4 Gti er faktisk også en bil jeg har tenkt litt på :)

Samt E220/220E(W124) kunne jeg også godt likt å hatt. Men føler de som ligger til salgs for det meste er rævkjørte for lenge siden,hehe..

Off, er slik som han i den fjordland reklamen jeg, sinnsykt ubesluttsom og usikker på hva jeg skal velge...

"Krava" mine, er vel egentli mer som en peilepinn fir hvordan jeg skal klare å sile bort en god del biler, slik at det blir mindre å velge mellom.. Men om nødvendig så kjøper jeg lett en gammel sierra som er gått over 200 000, dersom det er den bilen jeg bestemmer meg for,hehe.. Men liker å ha noe å gå etter slik at jeg ikke blir helt tyssete i hode.. Kan også godt finne på å bruge 150 000 på min fremtidige bil.. Men BMW eller automat(har litt lyst å kunne kjøre manuell enda om et par år) er helt utelukka..

Off, dette her ble rotete.. Skulle bare ønske at jeg kunne ha en privat mekaniker som skrudde billig når jeg skulle ønske det. hadde vert litt lettere,hehe... Men jeg får nok bare fortsette å kikke, så dukker den vel opp en dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider