Gå til innhold

Fordeler og ulemper med forskjellige Audi 100, gjelder førstegangsbil!

Ranger emnet

Larz91

Anbefalte innlegg

Hey, fant ingen topicer her som omhandler Audi 100 som førstegangsbil. Sikkert ikke bare meg som skal kjøpe bil snart, så jeg tenkte å starte opp en fellestråd hvor Audi 100 kan diskuteres!

Ser det finnes mange forskjellige motorer i disse 100'rne, noen med spesielle svakheter og noen jeg bør styre unna?

Har hørt at V6'ene til audi ikke er noe særlig, stemmer dette?

Hvilke årsmodeller er til å annbefale / styre unna?

Har alle Audi 100 Quattro? ( hvis jeg søker på tinde.no så er det bare 1 med framhjulstrekk, og over 100 med quattro :) )

Har kan dere diskutere løs hvilken som egner seg bra som førstebil osv :)

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel Quattro vil jeg tro, siden det er en forholdsvis stor bil. Ang. V6-motorene har jeg hørt at V6 TDI er dårligere enn femmeren. TDI V6 kom vel i 1996 om jeg ikke tar feil, men da heter vel kanskje bilen A6. Ellers vet jeg ikke så mye. Rust er det lite av på disse da de er helgalvanisert/forzinket, eller hva det heter. Prøv å google det:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v6'n vår (bensin) har gått over 300.000 å har enda ikke måtte bytte noe annet enn dynamo!

Ingen ulyder eller noe.

Bruker bare litt olje v hardkjør:)

Men har hørt mye rart om den motoren,men som sagt vi har aldri hatt noe problemer,heller ikke de jeg kjenner.

Går relativt greit med den motoren også:)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 TDI V6 motorene til Audi, som kom fra i 1997 en gang, modellnavn 4B, er det litt trøbbel med :) men 2.5 TDI 5 sylindre som sitter i 100 og A6 C4 går som bare det :) har litt rust på min, på ene framskjermen, og på førerdøra :) men ingenting å utsette på en sånnen bil som dette :D 2.3E får man riktig gromlyd og hvis man gjør det rette :D

Forskjell på CS og E er jeg ikke sikker på.. E tror jeg står for Einspritzung(?) eller innsprøytning :) men rett meg noen om jeg tar feil!

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider