Gå til innhold

Får ikke gnist med b230a tenning

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har døtta en b230(2,5l, 405, webere etc) ned i 360 min. Tenkte å kjøre med b230a tenning fordi den var enkel og grei. Tenninga med giver i fordeler og en enkel tenningsmodul

Men vi klarer ikke å få gnist på pluggene. Har strøm fram til fordeler, vet at coilen fungerer, har ny tenningsmodul(som er bra jorda) og orginalt ledningsnett. motoren gikk da den ble tatt ut av en 240. Bruker orginale +- fra 360 ledningsnettet til coil

 

Hva er pluss og minus på leningene som skal på coilen(fra tenningsmodul) er en rød\hvit ledning og en blå?

 

Er lei av å klø meg i hue nå, har prøvd ganske mye. For å nevne noe så har vi prøvd 2 komplette fordelere(begge har fungert), 3 tenningsmoduler(derav to er helt nye), 3 ledningsnett, 2 coiler og nye pluggkabler men fremdles ingen gnist :roll:

Og ja det er strøm inn på coil og inn i fordeler

 

Om det er noen som har en 240\740 som går på østlandet\akershus så hadde jeg satt stor pris på om jeg kunnet kommet å prøvd tenningsmodul\coil\ledningsnett for å se om det er noe galt med det jeg har

 

Noen som ha noen tips?

 

Bare å ringe meg på 93865940

Nikolai

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet akkurat opp tenninga på 245'n min, samme greiene.. Har + inn på coil så lenge tenninga er på, 2 ledninger fra tenningsmodulen til + og - på coilen, og den siste fra tenningsmodulen skal på jord. Og selvfølgelig signal fra fordeleren.

Hva som er + og - på tenningsmodulen har jeg ikke i hodet, men kan se i verkstedhåndboka om ingen husker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke den rød/hvite som går til turteller, da er det - eller 1 på coil, du trenger kun å koble opp + på coil, og jorde en ledning så skal det starte

 

Høh? Er bare tre løse kabler, en jord(sort) en hvit\rød og en blå på bilen jeg plukket det av satt den hvit\røde og den blå på coilen og den sorte var jorda. Så er det ikke flere kabler, kun to kontakter(foldeler\modul)

 

 

Takk for hjelpen forresten, skal se på det imorgen, håper på gnist og oppstart. Blir deilig å høre 2,5l varve;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår