eiriksmil Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Siden alle spør om hjelp til eksamen for øyeblikket får vel jeg spørre og.. Har eksamen i filosofi i morgen, temaet er likhet. Er vedlagt en artikkel som tar for seg hvordan det er de med høy utdanning som bestemmer hva som er kult og hva som er kjipt, tar for eksempel opp grilldressen, kjøtt og underforstått harry musikk. Artikkelen nevner også at de med høy utdanning og "eliten" har lettere for å si at alle har like muligheter, mens "de andre" (også noe av poenget i artikkelen) kanskje ikke vil si det samme? Har dere, "folket" noen tanker i denne sammenhengen? :) PS, her bruker jeg bare definisjoner artikkelen fremhever. Jeg representerer også en del av folket (selv om jeg liker eksotisk mat, er interessert i USA-valget og mener at nordmenn ikke skal ha fortrinnsrett på arbeidsmarkedet, og tydeligvis derfor representerer det øvre skiltet skal vi tro artikkelen). Ellers lyder forbredelsen: "Forbered deg på å belyse, kommentere og drøfte ulike problemstillinger som temaet reiser. Du må også sette deg godt inn i minst to ideologier som forholder seg ulikt til likhetsbegrepet." Er jo mange tenkere her inne, kan jo kanskje få litt inspirasjon eller noe? :) Filosofer i vei, hehe Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 (endret) kan jo kanskje få dratt inn eu-tjenestedirektivet på en eller annen måte i oppgava?! altså det er jo et dagsaktuelt tema. Drøfte fordeler og ulemper ved det f.eks, det er kanskje mulig når temaet er likhet. Eller hva med EU?! Endret Juni 4, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Har akkurat vært oppe i sosiologi eksamen, syns jeg kjenner igjen noen problemstillinger :D Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg