monkis Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Hei , lurte på om sveise sperre er ulovlig ? og MIM-Felger til en ascona . er det ulovlig , får man den ikke EU-Godkjent evt da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Ganske så ulovlig ja. Ser de dette på eu-kontrollen må du bytte bakaksel/stilling, og det er en drittjobb! Uansett så tror jeg det skal gå greit å kjøre rundt med sveiset sperre. Det er mange som gjør det, deriblant jeg gjorde det i et halvt år. Kjenner en som hadde sveist sperre som ble stoppet, og de oppdaget ikke at han hadde sperre. Har heller ikke hørt om noen som har hatt sperre, og blitt tatt for det. Må du kjøre inn til siden er det om å vri så lite som mulig på rattet, så ikke dekkene skraper :) Du kan alltids også prøve å komme igjennom eu-kontrollen med sveiset sperre så lenge du kjører rett inn i verksted-hallen, og rett ut igjen, og ikke lar de høre når du svinger :P Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monkis Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 koster det evt mye for og få skiftet bak akslingen ? tenkte og kjøpe meg en bil med sveiset sperre . men vill helst ikke bli tatt med den bilen . kanskje sette den på senere .? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Det beste er jo å kjøpe en bil som har original sperre, i stedet for å sveise sperre. Da vil du få 100 % sperre, og dette vil også slite litt på drivverk og dekk. Å bytte bakaksel kommer helt ann på hvilken bil, og modell/motor det gjelder. Er det snakk om en gammel Sierra, 740 eller noe i den duren koster det deg 1500 for en bakaksel, evt mer for en hel bakstilling. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 få heller tak i ein orginal diffbrems viss det er tilgjengelig til den modellen..:) sveisa sperre er avskiltingsgrunnlag Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monkis Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Det beste er jo å kjøpe en bil som har original sperre, i stedet for å sveise sperre. Da vil du få 100 % sperre, og dette vil også slite litt på drivverk og dekk. Å bytte bakaksel kommer helt ann på hvilken bil, og modell/motor det gjelder. Er det snakk om en gammel Sierra, 740 eller noe i den duren koster det deg 1500 for en bakaksel, evt mer for en hel bakstilling. det er snakk om en Opel ascona 78 med en 2.0 motor i . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 det er snakk om en Opel ascona 78 med en 2.0 motor i . då får du tak i bakaksling med diffbrems Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monkis Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 då får du tak i bakaksling med diffbrems hvor kan jeg finne det da evt ? dyrt ? takk for hjelpen foressten : )) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Tror MiM-felgene har feil innpress, ligger vel på 11 om jeg husker riktig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 hvor kan jeg finne det da evt ? dyrt ? takk for hjelpen foressten : )) må nok leite gjennom bruktmarkede..ein i klassen min kjøpte en i vinter, tror han betalte 3000 elns Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 må nok leite gjennom bruktmarkede..ein i klassen min kjøpte en i vinter, tror han betalte 3000 elns Han betalte 4000 men det var med gsi interiør:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Men... Kan noen faktisk henvise til en paragraf hvor det står? På Lrforumet som jeg henger så har jo halvparten 100% sperre foran og bak, rikitgnok luftstyrt, men det hindrer dem ikke å aktivere det på veien... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 jo men den spærra er ikke innkoblet heletiden ;) det er forskjellen. den kan kobles ut så det ikke er livsfarlig å kjøre med som ei sveisa spærre kan være. disse kan jo og sprekke/knekke av i sveisen mens du kjører og blokkere bakhjulene i fart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 jo men den spærra er ikke innkoblet heletiden ;) det er forskjellen. den kan kobles ut så det ikke er livsfarlig å kjøre med som ei sveisa spærre kan være. disse kan jo og sprekke/knekke av i sveisen mens du kjører og blokkere bakhjulene i fart. Ah, da forstår jeg... Men det kan jo hvilken som helst sliten differensial :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Fatter klarte på ett eller annet vis og ødelegge noen tenner på et drev i diffrensialen på en gammel pug 505 stasjonsvogn han hadde. Den ble vist litt i overkant spennende og kjøre, da man aldri viste når den låste seg. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg