Gå til innhold

Trobbel med reinstallering av vista pa HP

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei, driver a kikker pa laptopen til sostra til kjerringa na.

Far ikke innstallert Windows men stopper opp pga. finner ikke disk, alt tyder pa at jeg mangler driver til SATA-disker.

Kikka pa HP sine sider, finner oppskrift pa hvordan fa det til, men litt vrien a forsta, samt at det virker a gjelde XP, ikke vista.

Noen som kan hjelpe meg, finne driver og forklare meg hvordan det skal gjores enkles mulig?

Na er det xp pa, men skal installere vista, har boot-cd og lisens.

PC er en HP Pavilion tx1000

1000 takk for hjelp til de som kan hjelpe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det ikke er noen blå skjerm i starten, så jeg har ikke noe tidspunkt å trykke på F6.

Har fått den til å fungere litt bedre, men om jeg starter en antivirus-skanning så slår den seg brått av, og ett annet problem ho har hatt ei beite er at skjermen ikke skrur seg på hver gang du starter opp pc, må skru den av og på til oppstartskkjermen kommer, men da virker det hele tiden.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på bios når maskina slås på, og finn en meny der du kan slå på/av AHCI eller noe sånt. Husker ikke om den skal være av eller på, men tror den skal være på hvis du har vista, og av hvis du har xp.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider