Gå til innhold

Klovndaniel's Kadett c 1,2 1976

Ranger emnet

asona_er_best

Anbefalte innlegg

Da har jeg også kommet meg over på mindre bil og mindre arbeid. manta'n jeg hadde får stå litt til hvis ikke den blir solgt.

litt om bilen;

Den er ny opp-pussa og all rust er tatt. rusta som er blitt sveisa er med profilerte plater så alt er nogenlunde orginal stand.

eksos-annlegg er nytt orginalt 1,2 annlegg

bilen går klokkerent og tight og fint i både demping,styring og bremsing

bremsene er nye 1,2 bremser, nye slanger og rør

DET STORE MINUS; bilen er RULLEMALT! men jeg begynner i læra i august så da tjener jeg inn penger så denne etterhvert blir pussa ned igjen og lakkert opp i orginal-farge

det som mangler er noe listverk inne for å holde gulvtrekket på, men spørs om jeg venter til jeg har fått inn noe stereo og slik som jeg gjemmer ledninger til under der.

her har dere noe bilder, telefonen min har ikke noe proff-kamera akkurat

Bilde093.jpg

Bilde094.jpg

Bilde095.jpg

så fort jeg har penger kommer det også medlemskap i OMC regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg knask ut den:) rullemaling er kjedli å pusse ned:P har nett pussa ned min egen kadett og hvid på grunning før lakk;) kjekt å se noen kommer med nye prosjekter da her på kadett forumet...vert stille her en stund...alle er omtrent på omc forumet, holder litt liv i min egent tråd enda av og til... noen planer fremmover? senking fks?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant Einart, men jeg pusser den gjerne ned. bilen vil jeg ha noen år for denne falt i smak og jeg følte meg helt konge bak rattet på den, så denne skal få gå pent og greier.

senk trur jeg ikke det blir med det første, første som skal prioriteres er jo å få skilter på den og litt sånn diverse. og så annlegg hvor jeg hadde tenkt å kjøpe en ''retro'' spiller, en kamerat fant det på nettet som ser retro ut, men er nymoderne med mp3 og usb tilkobling. det hadde vært pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant Einart, men jeg pusser den gjerne ned. bilen vil jeg ha noen år for denne falt i smak og jeg følte meg helt konge bak rattet på den, så denne skal få gå pent og greier.

senk trur jeg ikke det blir med det første, første som skal prioriteres er jo å få skilter på den og litt sånn diverse. og så annlegg hvor jeg hadde tenkt å kjøpe en ''retro'' spiller, en kamerat fant det på nettet som ser retro ut, men er nymoderne med mp3 og usb tilkobling. det hadde vært pent.

retro spiller? mener du en spiller som ser gammel ut på utseende men moderne inni ellerno?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp;) syns det blir feil med et hypermoderne utseende på spiller'n i en sånn bil

kult! er dette pioneer eller? har du link til cd spilleren?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke merket på den spilleren, det er en kamerat av meg som foreslo det, og det syns jeg hørtes bra ut siden det er en gammel bil så kan den ha gammelt utseende på spilleren også.

nei jeg trur ikke jeg skal slippe den ned mye, kanskje 40mm senk, ikke noe mer enn det hvertfall. motoren skal være 1200, kjøpte den for å komme billig frem og tilbake til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

en litt streng eukontroll i dag a gitt. jeg visste jeg hadde et par feil ettersom de kom på kvelden før jeg leverte den, men måte på da.

9stk 1'er feil

5stk 2'er feil

Masse sånn piss da, dørlås(den funker men er litt spesiell), for korte vinduspussere?, dugg i H-front lampe, Feil pærer, en gåen foring i stabstag, også mener de ruta er for slitt men den var jo ny for ikke så alt for mange år sia og bilen har stått i 2 år. hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

huff. drekki bort penga til bilen jeg.. blir bestilt noen deler i morra. også prøve og ordne de elektriske feilene.. er en sikring som ryker med en gang man setter den inn?? da går jo lysa til helvette også da.

har ordna nye frontlykter, sku hatt bak også nå så blir det bra.. skal også prøve å ordne frontrute denne uka så går nok eu-godkjenninga greit..

jo, også kjøpe lengre viskere da, de var jo TROSS ALT 13MM kortere enn de som satt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff. drekki bort penga til bilen jeg.. blir bestilt noen deler i morra. også prøve og ordne de elektriske feilene.. er en sikring som ryker med en gang man setter den inn?? da går jo lysa til helvette også da.

har ordna nye frontlykter, sku hatt bak også nå så blir det bra.. skal også prøve å ordne frontrute denne uka så går nok eu-godkjenninga greit..

jo, også kjøpe lengre viskere da, de var jo TROSS ALT 13MM kortere enn de som satt der.

hehe.. vilken av sikringene som ryker da? sikkert en overledning en plass som ligger borti godset, hadde en feil på det på en ledning bak dashen,fant aldri 100% feilen men funka etter ene ledningen på instrumentlysa var frakobla...dette var sikringen til høgre parklys og kjørelys bak. så ta å sjekk ledningene fremme,bak dashen og der og bakover og se om det ikkje er en ledning som har brudd i seg og ligger inntil karoseriet.

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat det med lysa som skjer på min også.. takk skal du jaggu ha Einart. det skal skjekkes grundig.. frontruta er bestilt og er i sandvika i morgen klokka 10.

problem nummer 2 er jo at jeg ikke har et verksted å fikse bilen i, siden han som eier plassen jeg og svoger har verksted har tatt strømmen og skal ordne noe elektrisk, så jeg skal prøve å ta en nødløsning og høre med noen kamerater her i nærheten som har verksted og kanskje få tatt det så kjapt som mulig nå som jeg endelig har over 10laken på konto for en gangs skyld. hehe.

og en ting til, hvis jeg er nødt til å bytte hjul-lagerene, hvor kan jeg kjøpe de?

jeg tenkte jeg skulle prøve å bare stramme/justere og se om det går, trur ikke de er heeeeelt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat det med lysa som skjer på min også.. takk skal du jaggu ha Einart. det skal skjekkes grundig.. frontruta er bestilt og er i sandvika i morgen klokka 10.

problem nummer 2 er jo at jeg ikke har et verksted å fikse bilen i, siden han som eier plassen jeg og svoger har verksted har tatt strømmen og skal ordne noe elektrisk, så jeg skal prøve å ta en nødløsning og høre med noen kamerater her i nærheten som har verksted og kanskje få tatt det så kjapt som mulig nå som jeg endelig har over 10laken på konto for en gangs skyld. hehe.

og en ting til, hvis jeg er nødt til å bytte hjul-lagerene, hvor kan jeg kjøpe de?

jeg tenkte jeg skulle prøve å bare stramme/justere og se om det går, trur ikke de er heeeeelt på trynet.

hjul lager har kansje mekonomen, husker ikkje heilt men skal nok vertfall gå ann å få tak i...eller så har muligens Trimtech det eller kan skaffe.

Verksted er kjekt å ha eller ha tilgang til vertfall ja, så får håpe det ordner seg:P

foresten..frontruta du skal bytte ut.. er den bra sånn ellers? masse riper i? har ganske mangen riper i min så har lurt på å skaffe en som er bedre eller evt ny da..

Endret av Einart

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider