Gå til innhold

Valg av fronthøytalere og CD/Radio til Octavia 2000 sedan

Ranger emnet

KræzPræz

Anbefalte innlegg

Har nylig gått til anskaffelse av min første bil som ble en Skoda Octavia 2000-modell sedan. Skal nå bytte ut orginal bilstereo'en som fulgte med, og sette inn nye høytalere i frontdør. Høytalere som er i hattehyllen har jeg planer om å bare koble ut.

Ambisjonsnivået er at lyden skal oppgraderes, og mitt bidrag er begrenset til å åpne dørpanel og sette inn nye høytalere, og bytte hovedenhet med evt nødvendige iso-overganger. Altså akter jeg ikke å foreta meg noe som krever arbeid utover en skrutrekker :)

Høytalere front (6,5) komponentsett

Etter litt googling har jeg funnet ut at det er begrenset dybde i frontdørene og lave høytalere er et must. Vurderer da Pioneer TS-G171C til ca 800kr:

http://bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=901&c1=33&c2=46&c3=

Hovedenhet

Har ikke så veldig store krav utover en akseptabel lydkvalitet og USB/Aux i front og pris ca 1500. Feks: Pioneer DEH-P4100SD.

http://bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=1031&c1=1&c2=1053&c3=

Andre forslag og synspunkter mottaes med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Rainbow har et komplett frontsett beregnet på Octavia'en, med riktige kontakter og spesielle basshøyttalere med svært liten innbyggingsdybde:

2712_rainbow_r231616.jpg&w=200&h=142 Prisen er dog et par tusen.

Søk på "Octavia" i nettsjappa vår, så dukker dem opp. ;)

JVC KD-R501 er meget kompetent, og til 1450,- et kupp.

3418_jvc_kdr501_1.jpg

Grønn belysning er også mulig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider