Gå til innhold

Stopper når den er kald etter å ha kjørt litt ?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en golf 3 1.6l 1996 model.

 

når jeg starter bilen funker alt bra men når jeg har kjørt ca 5-10 minutter dør motoren helt ut. venter ca 2 minutter igjen så startern pent og ingenting skjer etter det..

 

 

kan det ha noe med tempratur målern å gjøre?

eller noen som har vært borti detta før ? !

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den dør helt, er det lys i lampene på dashbordet og slikt? Eller er det dødt, elektrisk sett?

 

Går den dårlig før den stopper, eller går den vanlig før den plutselig dør ut? Slår turtallssperra inn på riktig turtall(på rødmerkinga?)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren dør. strømmen er der fortsatt i og med at jeg kan spille på anlegget osv!

men bilen starter fint igjen etter 1-2 minutter igjen.

 

bilen stopper momentant sånn "pang"

 

turtallet er fint på moteren alt fungerer bra men er bare det om morningen som er så sykt rart.

 

noen sier det kan være tempraturs måler til kjøleveska men skjønner ikke helt hvorfor den da vil kutte ut motoren pga d..

 

noen tips / råd?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempsensoren var gåen på golfen min med samme motor. Det er to tempsensorer. en til instrumentet, og en til motorstyringa. Men min var vanskelig å starte når kald, og sperra alltid på 5000 o/min istedet for 6500 som den skulle. I tillegg gikk den dårligere.Hvis bilen dør plutselig, vil jeg kanskje tro noe annet. Startsperre som fusker kanskje? Foreslår at du kjører diagnose med vagcom, hos møller eller lignende.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye ga du for de tempsensorene da? har du hatt samme problem før ?

er litt iriterende når bilen stopper plutselig mitt i morgen rushen værdag! begynner å bli dritt lei haha!

 

diagnose på møller koster jo skjorta! prøver bare å få den istand til å få solgt den nå hehe!

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte sensoren til instrumentet så lenge det fungerer. Det er den andre sensoren som går til motorstyring,og dermed er aktuelt i dette tilfellet. Men jeg tviler på at det er problemet, da hadde nok ikke bilen dødd plutselig. Mer sannsynlig at det er hallgiver(i fordeleren), startsperrekretsen, coilen eller noe helt annet. Med andre ord, det er dyrere å bytte ut halve bilen for å finne feilen, enn å kjøre en diagnose til 300kr... men det er ditt valg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte sensoren til instrumentet så lenge det fungerer. Det er den andre sensoren som går til motorstyring,og dermed er aktuelt i dette tilfellet.

 

Er det denne du sikter til?

 

Titus:

 

Let frem en støvfille og gjør utsiden av coilen skikkelig ren, så sjekker du den nøye for sprekk/skade.

Finn et mørkt lokale og la bilen stå på tomgang, se om du ser gnist e.l.

 

En må nesten forvente å bytte minst en coil på disse bilene iløpet av dems levetid.

Ellers har jeg lest at relèet til motorstyringen også er en svakhet på disse motorene.

Men, ta ivertfall en diagnose før du gjør noe annet..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne du sikter til?

 

Kan godt være, men er litt usikker da det ble møller som byttet den. Som sagt tidligere, golfen min ble rar og jeg ble rådet til å skifte alt fra coil til LMM for å fikse feilen, siden det omtrent er umulig å stille diagnose på slikt på nettet. Etter å ha satt bilen inn på møller, fant de ut at det var den sensoren og byttet den. Så diagnose, feilsøking, bytte av sensor og testing kom på 1300kr, og det er ikke ille syns jeg. Det hadde vært dyrere å bytta alle delene på bilen bare for å prøve.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du JCHE byttet egentlig bare Temperaturkontakten altså?

så funket den bedre?

 

kaldstartføler er vell det samme som temperaturkontakt?

søkt litt rundt om det samme her og de nevner kaldstartføler...

 

en kompis av meg her på forumet har diagnose system så vi skal mulig neste helg se om vi får sjekket hva som er feil.. og bli litt klokere av det! håper på...

Endret av titus41

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår