Gå til innhold

Ein sommarbil, og ein vinterbil, korleis kome utav dette med minst mogleg utgifter?

Ranger emnet

Papi.

Anbefalte innlegg

Eg vurderar no å kjøpe meg ein sommarbil, som skal brukast så lengje snøen held seg vekke frå vegane. Korleis kan eg kome meg ut av dette med minst mogleg økonomiske utgifter? Avskilte og ta av forsikring på bilen(-ane) når andre bilen skal brukast har eg tenkt på. Andre tiltak som også vil ver nyttige?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imstupid

Blir skummelt da. Du har jo ingen forsikring på bilen, når den står der og er avskiltet... Da kan du fort gå på en smell, med tanke på tyveri eller brann!

Tjuveri og brann er eg svært lite redd for. Såleis greitt å bu på bygda.

Bilforumet.no

I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo få forsikring på bil uten skilter så lenge den står på lager/garasje med visse krav til lås og brannsikkerhet.

Det enkleste er vel bare å ha 2 biler med lav kjørelengde i forikring.

Det vil jo lønne seg i lengden med tanke på opparbeidelse av bonus etc.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo få forsikring på bil uten skilter så lenge den står på lager/garasje med visse krav til lås og brannsikkerhet.

Det enkleste er vel bare å ha 2 biler med lav kjørelengde i forikring.

Det vil jo lønne seg i lengden med tanke på opparbeidelse av bonus etc.

Ja, tenkte på dette også. Vil ein tene meir på bonus og liknande, mtp. forsikring på to bilar samstundes, kontra ein?

Endret av Papi.

Bilforumet.no

I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteranbil til sommeren, og en litt sliten bil, til vinterbil/bruksbil.

Et alternativ til å kansjke få et lavt økonomisk tap.=)

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på dette også. Vil ein tene meir på bonus og liknande, mtp. forsikring på to bilar samstundes, kontra ein?

Ja da vil du jo tjene opp forsikring på begge bilene.

Så etter et par år vil du jo ha 2x 75% bonus.

Om du kun har en bil i 4-5 mnd, avskilter den og avslutter forsikringa vil du ikke ha hatt bilen lenge nok til å tjene bonus på den.

Forsikringselskap pleier som regel å gi bonushopp om du har hatt en bonus mer en 6mnd i et bestemt selskap ved overflyttning, vet ikke hvordan dette er om du avskilter bilen og slutter forsikring for å så starte opp igjen. Har en sterk anelse om at du vil ligge på 20% en god stund da.

Så kjøp 2 ratbiler, evt 1 veteran og en vanlig bil som er billig å forsikre eller du kun trenger ansvar på.

Veteranbilen vil ikke tjene noe bonus, men i det minste så vil du ha opptjent bonus på den andre bilen til du blir eldre å får råd til dyrere biler som gjerne koster flesk å forsikre.

Da jeg kjøpte min A6 2.7BiTurbo var det ikke morro å ha 20% bonus gitt.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider