Gå til innhold

motor bytte LT 45

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

lurte på om noen her har erfaring med å bytte LT motor ?

 

hvordan er den lettest å ta ut ? og inn .

 

under over ?

 

 

takknemmelig for tips

 

 

bilen er en 84modell , skal sette inn en motor fra 95modell

 

 

er vel akkurat samme greiene det vel ? diesel begge tvåan

RaRe CaRs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann eg har erfaring (skryt) med lt.

har 2 stk selv å dette er geniale biler å mekke på.

 

det som er lettest å raskest er å gjøre mest.

snarveier blir fort omveier.(erfart)

 

ned med mellom aksel.

løs eksosanlegget helt ned nå som akslingen ikke er i veien.

løsne girkasse først på motor å sett en garasje jekk under kassen. så den bolten som holder kassen i enden. la drivakselen stå i girkassen så slipper du å få olje over hele deg;) trekk av kassen.

tapp ut kjøleveske i fra radiator. det er en bolt på 13mm på venstre side under.

oppi (panseret hehe) løsner du div slanger til ekspansjons tanken å skrur den av radiatoren.

under bilen er det 4stk bolter som holder radiatoren oppe å ta dem bort å trekk den ned.

nå skal det kun være noen ledninger å diesel slanger som må av.

den holderen til sikringene til glødinga må løses å flyttes litt.

 

motoren er lettest å få ut passersjer døra.

eg har brukt en ellefant (motorløfter) i fra biltema som er helt super for denne bilen.

sett bilen på noen bukker men ikke for høyt litt over slik den er til vanlig på hjula. (løftehøyden på ellefanten) ta bort høyre fremhjul å gjerne høyre døra også så er den ikke i veien.

 

ha kortest mulig stropp på ellefanten så den ikke treffer taket eller døropningen når du skal ut.

 

når den nye skal inn er det bare motsatt rekefølge.

 

dette er en lett jobb.

(har byttet 7stk slike motorer til nå)

 

eg å en kamerat har bygget om 3stk lt til turbo,servo,90moddasj++. så dette er en lett jobb

(1stk78mod å 2stk81mod alle med høy motorkasse)

 

 

er det noe du lurer på å trenger hjelp til så kan du ringe 45423537(roy)

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

her glemte du det største problemet. nemlig treversen er ikke den samme på 84 og 95(95model har interkuler turbo osv)

det er my forsjell på disse modellene.

men til noe annet. du kan gå på skole hos meg så du kan lære my om bilen.

jeg har holt på med lt fra 1977 og til nå. har hugget 80 biler til nå.

min email. bamse1962@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår