Gå til innhold

Min Audi A4 03 mod.

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

Får vell lage en så liten tråd om ny bilen min jeg og da. :)

 

Info om bilen:

A4 1.6 stasjonsvogn.

56000 km.

2 eiere før meg.

Pretty much alt orginalt.

 

12/6-09: Xenon til nær, fjærn og tåkelys bestilt. (vvme.com)

16/6-09: LED til parklys bestilt. (ebay.com)

17/6-09: LED til skiltlys bestilt. (ebay.com)

 

Har ikke prøvd så veldig mange biler i mitt liv, men denne er den desidert beste jeg har kjørt! Veldig fornøyd med bilen!

 

Har ikke så veldig mange planer for den atm. Men det som ligger øverst på lista er vell og få kjøpt inn noen fete felger. :)

 

 

Ellers skal jeg få lakt ut noen bilder av bilen:

 

audidididi10.jpg

 

audidididi2.jpg

 

audidididi3.jpg

 

audidididi4.jpg

 

audidididi5.jpg

 

audidididi.jpg

 

audidididi6.jpg

 

audidididi7.jpg

 

audidididipimp.jpg

 

audidididi8.jpg

 

audidididi9.jpg

 

 

EDIT: Fjernet noen spørsmål som jeg har fått svar på.

Endret av Papirkurven
Bestilt noe småtteri til bilen

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får vell lage en så liten tråd om ny bilen min jeg og da. :)

 

Bilen min er en Audi A4 1.6 2003 mod. stasjonsvogn. :)

 

Har ikke prøvd så veldig mange biler i mitt liv, men denne er den desidert beste jeg har kjørt! Veldig fornøyd med bilen!

 

Har ikke så veldig mange planer for den atm. Men det som ligger øverst på lista er vell og få kjøpt inn noen fete felger. :)

 

Noe småtteri kommer jeg til å fikse på underveis. Som litt hvite LED lys over skilta (Synest det blir så mye penere med hvitt :P), xenon, og xenon look på grøftlysa.

 

Så er det og noen ting jeg lurer på siden jeg er ganske ny med Audi.

Hvor mye bør jeg ut med for å få noen fete felger på 18-19" eller noe?

 

Er det lett og få bytta ut pærene på grøftlysa/tåkelysa?

 

PS. Hvor kjøper dere vaskemiddel til bilen?

Jeg kjøpte noe vaxshampoo greier på biltema men vet ikke om det er så bra med sån billig produkt? :op:

 

Grattis med bil:) LED-pærer og xenon er greie førstemods, men ville satt xenon i tåkelys også. Veldig lett å bytte pærer, ta av grillnettingen og så er lampen festet i 2 skruere, skru ut de, og dra en ut av et feste, og vips er den ute! Husk at du har H11 pærer.

 

Jeg kjøpte nye felger til 9500, 235/35-19 RS4-II. Men det varierer. Er sikkert flere som har mer peiling enn meg på bilpleie, men generelt, dyrt er bra. Jeg bruker Auto Glym og er fornøyd med det.:)

2010 Audi A3 1.6 TDI sportback S-line

2002 VW Golf TDI 4MOTION(solgt)

2002 A4 1.8 TQ Lim (solgt)

1999 A4 1.8 TQ Avant (solgt)

1995 A4 1.8 Sedan (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil:) LED-pærer og xenon er greie førstemods, men ville satt xenon i tåkelys også. Veldig lett å bytte pærer, ta av grillnettingen og så er lampen festet i 2 skruere, skru ut de, og dra en ut av et feste, og vips er den ute! Husk at du har H11 pærer.

 

Jeg kjøpte nye felger til 9500, 235/35-19 RS4-II. Men det varierer. Er sikkert flere som har mer peiling enn meg på bilpleie, men generelt, dyrt er bra. Jeg bruker Auto Glym og er fornøyd med det.:)

 

Hørtest veldig enkelt ut ja ^^,. På gammle bilen min måtte jeg av me hele front fangeren for å bare skifte nær/lang lys. :op:

 

Tror det vil bli litt for dyrt vist jeg skal ha xenon på alle plassene. :op:

Tenkte at jeg skulle ha xenon på langlysa og xenon-look på nær og tåkelys.

Noen som har erfaring med de pærene de selger på mekk? De som skal være blå, xenon aktig?

 

Kjøpte noe shampo på butikken Mekk idag også. Merke Turtle Wax. Skal teste det i morra, da det er meldt sol og fint vær. :)

 

Interiøre er vanlig stoff. Ikke skinn. :( Svarte seter, og hvitt aktig tak.

 

En annen ting jeg lurer på. Fant ut at den CD-spilleren som er i bilen ikke støtter MP3 filer. Jeg har en pioneer spiller i gammle bilen min som jeg tenkte jeg skulle flytte over. Men ser at det ikke er plass til sånne standar spillere.

Er det mulig og få kjøpt noe slag feste sån at jeg får satt i standar spillere?

Så lurer jeg på hvordan man får ut den orginale spilleren?

 

Blir en del spørsmål nå men. Vil helst spørre får jeg prøver noe selv. For da går ting som oftest til hælvette. :op:

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtest veldig enkelt ut ja ^^,. På gammle bilen min måtte jeg av me hele front fangeren for å bare skifte nær/lang lys. :op:

 

Tror det vil bli litt for dyrt vist jeg skal ha xenon på alle plassene. :op:

Tenkte at jeg skulle ha xenon på langlysa og xenon-look på nær og tåkelys.

Noen som har erfaring med de pærene de selger på mekk? De som skal være blå, xenon aktig?

 

Kjøpte noe shampo på butikken Mekk idag også. Merke Turtle Wax. Skal teste det i morra, da det er meldt sol og fint vær. :)

 

Interiøre er vanlig stoff. Ikke skinn. :( Svarte seter, og hvitt aktig tak.

 

En annen ting jeg lurer på. Fant ut at den CD-spilleren som er i bilen ikke støtter MP3 filer. Jeg har en pioneer spiller i gammle bilen min som jeg tenkte jeg skulle flytte over. Men ser at det ikke er plass til sånne standar spillere.

Er det mulig og få kjøpt noe slag feste sån at jeg får satt i standar spillere?

Så lurer jeg på hvordan man får ut den orginale spilleren?

 

Blir en del spørsmål nå men. Vil helst spørre får jeg prøver noe selv. For da går ting som oftest til hælvette. :op:

 

Sett i Xenon i nær og fjern og heller Xenon look i sprederene :) Er absolutt verdt pengene med Xenon i nær og fjern :)

 

Av vaskemiddler bruker jeg kun Meguiars. Kjempegode produkter til en grei pris. Og produktene er drøye i bruk. Absolutt å anbefale :)

 

Ja, det finnes adaptere for å sette inn en ikke orginal spiller i bilen din. Pioneer selger adaptere som passer bilen din. Skal finne igjen produktnummeret på rammen for deg :)

 

Bare å spørre. Det er det forumet er til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. :)

 

Tror dere at det 12v uttaket bak i bagasjerommet takler en aktiv flatsub på 300W? evt hvor stor er sikringen til det uttaket?

Har en sub i gammle bilen jeg vil flytte over og. Den fikk tilførselen ifra et lys i bagasjerommet, og det gikk ganske bra. :op:

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. :)

 

Tror dere at det 12v uttaket bak i bagasjerommet takler en aktiv flatsub på 300W? evt hvor stor er sikringen til det uttaket?

Har en sub i gammle bilen jeg vil flytte over og. Den fikk tilførselen ifra et lys i bagasjerommet, og det gikk ganske bra. :op:

 

Går nok, men jeg ville ha lagt opp en strømkabel fra batteriet :) Da er du på den helt sikkere siden, samt at det er ikke så ille mye jobb å legge den opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lettere på denne bilen enn forrige. Vi får se. :)

Men er det lett og få ut den spilleren som er i nå? Orginale. evt. Hvordan gjør jeg det? :op:

Takker for at dere tar dere tid for å svare. :)

 

Er ikke så mye stress. Legger den under listene på venstre side. Litt pirke jobb med å få av listene bare :)

Stikk innom et Møller verksted å hør om dem bare kan løsne spilleren for deg. Hvis du ser på spilleren så ser du to små hakk under volumkontrollen og et under det hjulet du bl.a kan skifte sanger med. Setter inn en pinnen på hver side og drar spilleren ut.

Du kan kjøpe disse pinnene og, men vet ikke hvor mye dem koster. Men det tar 5 sek å få den ut, så Møller burde hjelpe deg med dette gratis :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg så de to hakka og tenkte at de har noe med feste og gjøre. :)

 

Ang. Xenon lys. Fant noen jævlige billige på http://www.vvme.com til 240,- for et KIT. Noen som har erfaring med denne siden?

Er det mye arbeid med og montere Xenon? Må jeg ut med lyktene for å skifte? For da jeg så under pansere så såg det veldig trangt ut. :P

 

Vist denne siden er til og stole på skal jeg bestille meg xenon til lang, nær og tåkelysa. :op: Får jo 3 stk til under prisen av 1 i norge.

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VVME funker gull, lynrask levering;) Så der er det trygt å bestille fra!

 

Fett. :D Da blir det Xenon i alle lysa fremme. :) Er det noen som har bilde av koblingen deres, sån at jeg ser hvor dere plasserer denne ballast boksen? Er det plass til den nede i sprederne da?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår