Gå til innhold

Min Audi A4 03 mod.

Ranger emnet

Papirkurven

Anbefalte innlegg

Tok noen bilder av motorrommet igår pluss at jeg fant en liten rust flekk. :(

P07-06-09_1432.jpg?t=1244490455

Pretty clean? :op:

P07-06-09_1433.jpg?t=1244490537

Her ser dere rust flekken jeg fant; (kanskje litt uklart siden jeg tok bilde med mobilen)

P07-06-09_1436.jpg?t=1244490644

Den er helt på enden av pansere, over lykta.

Noen som har noen ideer til hva jeg bør gjøre med den, som ikke koster så mye? Har aldri sveiset og lakkert før så vil helst ikke gjøre det. Og jeg er ganske blakk for tiden så trukke jeg har råd til at noen spesialister kan gjøre det. :op:

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn skal et motorsom se ut :D En detalj som kunne ha blitt pent er denne http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=05665&ASP=5652488&Type=Audi&Model=A4&Year=2003&Back=WA_Varegruppe;)

Den rustflekken der trengs garantert ikke noe sveising. Hadde to slike på min, og brukte 2000 papir å pusset det ned. Hadde på litt rushemende middel og så lakk over. Kjøpte lakkstift på Møller. Pussepapiret fikk jeg av en lakkerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal et motorsom se ut :D En detalj som kunne ha blitt pent er denne http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=05665&ASP=5652488&Type=Audi&Model=A4&Year=2003&Back=WA_Varegruppe;)

Den rustflekken der trengs garantert ikke noe sveising. Hadde to slike på min, og brukte 2000 papir å pusset det ned. Hadde på litt rushemende middel og så lakk over. Kjøpte lakkstift på Møller. Pussepapiret fikk jeg av en lakkerer :)

Hmm.. Men jeg er så redd for at lakken kommer til å være litt forskjellig med den orginale, så det vises at jeg har lakkert akkurat der. :op:

Vet ikke om noen Møller i nærheten av der jeg bor. Noen som vet om det er en i Molde?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Men jeg er så redd for at lakken kommer til å være litt forskjellig med den orginale, så det vises at jeg har lakkert akkurat der. :op:

Vet ikke om noen Møller i nærheten av der jeg bor. Noen som vet om det er en i Molde?

Du pusser bare akkurat der flekken er. Og kjøper du lakkstift hos Møller så vil du ikke se en gang den lille flekken der :) Vil ikke bli lakk forskjell :)

Googlet Møller Bil i Møre og Romsdalen og da fant jeg denne adressen

Møller Bil Ålesund AS

Fremmerholen, 6011 Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den i Ålesund jeg og. Men det er nesten 20 mil dit. :op:

Får man ikke bestilt slike lakkstifter da?

Vet ikke om du får bestilt det på nettet. Hvis det er vanskelig for deg å få tak i så kan jeg sikkert kjøpe en å sende til deg :) Bor 1 min unna en Møller forhandler så :op: Hvis det er ønskelig så send meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint om du ha kunnet gjort. :)

Hva koster en slik stift da? hvordan funker den liksom? Denne rusthemende greia, er den og å få kjøpt på møller?

Det var en litt stygg ripe på venstre side av bilen og, som jeg har veldig lyst til og fjerne. Denne var der da jeg kjøpte bilen og.

Tok bildet før jeg vasket bilen, men du ser vell stripen.

skrape.jpg?t=1244496708

Har noen andre bittesmå striper her og der på bilen og. Blir det for stort område og bruke en sån stift der eller funker det og?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint om du ha kunnet gjort. :)

Hva koster en slik stift da? hvordan funker den liksom? Denne rusthemende greia, er den og å få kjøpt på møller?

Det var en litt stygg ripe på venstre side av bilen og, som jeg har veldig lyst til og fjerne. Denne var der da jeg kjøpte bilen og.

Tok bildet før jeg vasket bilen, men du ser vell stripen.

skrape.jpg?t=1244496708

Har noen andre bittesmå striper her og der på bilen og. Blir det for stort område og bruke en sån stift der eller funker det og?

Jeg sjekker pris i morgen :) Den rustgreia kjøper du på f.eks Mekonomen. Hvis det også er lang unna deg så kan jeg skaffe deg det også :) Husker ikke akkurat hva den heter, men fungerer supert.

Det fungerer på den måten at det er en lite beholder med lakk og en liten pensel som sitter fast i lokket. Men det beste er å kjøpe en veldig tynn pensel utenom. Da er det mye lettere å det pent :)

Skal klare å få vekk den ripen på siden ganske bra. Men tolmodighet er virkelig viktig her. Man må legge på mange -tynne- lag. Ellers blir det ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker pris i morgen :) Den rustgreia kjøper du på f.eks Mekonomen. Hvis det også er lang unna deg så kan jeg skaffe deg det også :) Husker ikke akkurat hva den heter, men fungerer supert.

Det fungerer på den måten at det er en lite beholder med lakk og en liten pensel som sitter fast i lokket. Men det beste er å kjøpe en veldig tynn pensel utenom. Da er det mye lettere å det pent :)

Skal klare å få vekk den ripen på siden ganske bra. Men tolmodighet er virkelig viktig her. Man må legge på mange -tynne- lag. Ellers blir det ikke pent.

Nærmeste Mekonomen tror jeg er i molde, som er ca 8 mil herrifra. Men vist det er enkelt for deg og skaffe det, har det vært veldig fint. :) Jeg er villig til og betale deg ekstra for at du skaffer meg disse produktene. Vist de ikke koster så alt for my. :op:

Men ang. disse ripene som er bare ned til grunningen. Er det nokk og bare smøre forsiktig over ripen så den akkurat dekker den? Eller bør jeg pusse ned litt og så fylle med lakken?

Audi A4 1.6 2003 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste Mekonomen tror jeg er i molde, som er ca 8 mil herrifra. Men vist det er enkelt for deg og skaffe det, har det vært veldig fint. :) Jeg er villig til og betale deg ekstra for at du skaffer meg disse produktene. Vist de ikke koster så alt for my. :op:

Men ang. disse ripene som er bare ned til grunningen. Er det nokk og bare smøre forsiktig over ripen så den akkurat dekker den? Eller bør jeg pusse ned litt og så fylle med lakken?

Er enkelt for meg å skaffe dette :) Den rustbehandleren koster 140kr. Lakken mener jeg koster rundt 200-300kr.

Hvis det er ned til grunningen og ikke gjennom grunningen så trenger du ikke å ha på noe rustbehandling. Da er det bare å ha på lakk :)

Sendt deg PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, stemmer det. :) Sjekke om de har sån lakkstift? Selger de sånt der da? :op:

Dem selger sikkert lakk der, men ikke lakkstift spes til din farge. Det som er veldig kjekt med den man kjøper på Møller er at den matcher fargen helt :) Så er ikke alt som er dumt å kjøpe på Møller :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Lurer på noe.. igjen.. :op:

Isteden for å kjøpe et slik feste som gjør at du får plass til en standar cd-spiller. Kan jeg isteden for det kjøpe meg en slik; http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3945&katid=6&mid=m436&id=&vn=736 ? Har vært kulere med en sånn en. :)

edit: Ser ut som at de er er litt for stor til å passe i bilen. :op:

Endret av Papirkurven

Audi A4 1.6 2003 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider