Gå til innhold

monojetronic trøbbel

Ranger emnet


liIIebror

Anbefalte innlegg

har en jetta 91 mod 1,8 med monojetronic.. det som er problemet er at den ette rlitt hard kjøring i dag begynte å fuske..

vil ikke starte ute at jeg gir gass..

ligger veldig lavt på turtall når den står på tomgang. gasser jeg den opp litt og slipper gassen så dauer den helt.. det går hakkete rundt 1000-1500 rpm. bilen funbker fett ved full gass over 1500 rpm

 

har sjekket plugger/kabler og tenningsmerker fordeler rotor og vakumslanger og har gått over med startgass og sjekka etter lekasje. men uten resultat.

 

er det noe tomgangsregulatro på dissa bila?

 

eller hva kan det være??

 

Mvh Lars Robert

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så nøye på motoren ennå, men er det ikke en pakning under denne monotronic greia som kan slå sprekker? Må nok riggle litt på den og spraye startgass om du skal finne det evt. Ellers har jeg hørt at oljedamp/fukt har en tendens til å samle seg på kontaktstykke rett under monotronicdysa som får den til å fuske/daue slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har et spm angående den dysa...

Jeg har en A80 med mono-motronic og den har alltid hatt en slags "diesel-aktig" lyd når jeg gir gass. Merkes best på kald motor. Ble fortalt meg at det var dysa som laget den lyden, høres det sannsynlig ut?

 

Hvordan fikse? Vanskelig å bytte dysa?

 

På forhånd takk :)

 

PS: Pakning får du til ca 450 på biltema, hvertfall til min! Spørs hvor lenge den holder da :rolleyes:

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen min kjøpte jeg på Autospar, kostet 4-500kr.

Du finner ut alt om bilen din, hvis du ringer Møller, oppgir reg. nummer! De kan da fortelle deg om tenning, motortype osv osv.

Prøv det!

Jeg sjekket pakningen ved å "røske" litt i manifolden med motoren igang, da mistet den vakuumet og motoren stoppet. Den blir holdt på plass p.g.a at motoren suger luft!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Har ikke sett så nøye på motoren ennå, men er det ikke en pakning under denne monotronic greia som kan slå sprekker? Må nok riggle litt på den og spraye startgass om du skal finne det evt. Ellers har jeg hørt at oljedamp/fukt har en tendens til å samle seg på kontaktstykke rett under monotronicdysa som får den til å fuske/daue slik du beskriver.

 

Denne mellomflensen røyk på min også, den koster flesk hos orginalforhandler, men du kan få tak i de nbilligere på f.esk NBS. Dersom turtallet er lavt og denna er morken/sprekkt opp vil motoren suge falsk luft og fuske. På høyere turtall vil vakumet i mellomflensen være større slik at flensen holder ser tett. Denne gummigreia er en svart "pakning" mellom insugsmanifoil og forgasser. Dette er en slitedel og må faktisk byttes etter noen år.

ikke noe som en 5'er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår