Gå til innhold

Vurderer å kjøpe mg bora!

Ranger emnet

Glennarn

Anbefalte innlegg

Je vurderer å kjøpe mg en bora eller en golf 4. Hva burde je væra spes oppmersom på ?! Hva som er typisk dårlig på disse bilene, og hva slags motor burde je velge. Vil ittje betale over 100 000 kr.

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal under 100 000 så blir det vel 1.6 bensin 101hk.

sjekk girkassa om den er i orden.. om den funker og ikke lager lyder... spess i 1 og revers blir det lyder om den ryker... ellers så sjekk at regreim og vannpumpe er bytta og når... vist ikke så må dette byttes,... koster rundt 1200 kr i deler om du gjør jobben selv.... den skal byttes på 130 000 ellers så ryker den og toppakninga ryker også.... ben there done that!!! hehe... ellers store feil må vel være storforingene i bakakseln som kan være dårlige.. merkes om du kjører så høres det ut som om demperen er gåen.. smeller bra... men ellers så er bilene ganske bra... ikke noe store feil egentlig...

ligger en del boraer til under 100 000 så.....men det er da bensin...

mange mener de er så late men syns selv den går greit til å være 1.6... ikke noe å trekke store campingvogner med men det går det og.. har trekt både bilhenger med biler på og campingvogner med min... funker det...

eller så er de veldig gode å kjøre og ikke så dyre deler på dem.... heller ikke vanskelig å skru på disse....

finnes masse styling og slikt til disse uten at du blir ruinert liksom...

lykke til med kjøpet.....

om du er skeptisk så kan det være greit å kjøpe bilen til ett firma... det gjorde jeg... har litt garantier og slikt som er greit å ha med seg.... blir ca 15-20 000 dyrere men det mener jeg er verdt det...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så faktisk nå at det ligger en del tdi på nettet under 100 000 også... da er det ikke noe tvil.. kjøp tdi.... med di feil og mangler det måtte være i forhold til motor og slikt... har ikke peiling på tdi til disse men de er sikkert gulle... kanskje noe vanskeligere å fikse selv men... litt mer komplisert tdi enn bensin da...

kjøp gjerne highline... mest utstyr, penere instrumenter og tøffe seter....

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, tusen takk for svar! : )

Hvor mye omtrent bruker en 1.6 bensin på mila ? Langkjøring såklart.

Har mest lyst til å kjøpe fra ett firma ja, er på den sikre siden.

(x) Vw golf 3 1.9D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med min med 2 persone å fult av bagasje så bruker jeg rundt 0,6 ned fra trondheim til oslo.. da kjører jeg ganske radigt nedover da med litt forbikjøringer og slikt... syns ikke det er så ille jeg... hadde en mondeo tdci 2004 model på lån for en liten stund siden å den fylte jeg oftere på enn med boran faktisk...kjører dog friskt med den også men likevell.. det er en diesel som skal bruke mindre men... ganske bensingjerrig 1.6 litern ja... dieseln til bora bruker mindre da.. men bensin er vel det du vil ha kanksje? er ikke dumt valg det heller men blir noe annet enn de bilene du har i signaturen din. ierra 2.8 og golf gti osv:) sierran brukte sikkert så mye at du ble konkurs sikkert:) har en 2.0L å den suger jo bensin som en svamp!!! hehe.... bra at flere joiner boraklubben.... kjøper du 1.6 og justerbart senk så er du medlem i low & slow:P hehe bare det er jo verdt det:D

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass lite å ja :p Har mest lyst på en diesel ja, men den bruker vel ittje sååå mye mindre enn en 1.6 dah skjønner je... Så dah kjøper je nok en bensin tenker je. Har litt lyst på denne her, dt er en kjenning av mg som har hatt den, så den er 110% strøken! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17230231

Den sierran je hadde brukte faen mg mye bensin ja. He he.

(x) Vw golf 3 1.9D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en Bora 2000 Highline nå på onsdag og er kjempefornøyd! (http://dagi.blogspot.com/) Vurderte lenge en Golf 4, men konkluderte med at Bora er et bedre kjøp på mange områder. Eneste er at det er så få Bora i Norge, men det gjør jo bilen bare mer kul =)

I et budsjett til 100 000,. ville jeg sørget for å kjøpe en 2000 mod eller nyere. Tenker da på psykologisk effekt ved videresalg. En 2000 mod, høres MYE nyere ut enn en 1999 mod. Ellers er det bare å sørge for relativ lav km stand, samt sjekke at bilen har fin service historikk. Jeg var litt kresen på setene. (Comforline utg. kan ha noen skikkelig stygge seter. Disse unngår du ved å kjøpe Highline utg.)

Som nevnt tidl. er det mange styling muligheter på disse bilene.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har comfortline men setene er fine... vet en del har stygge seter men det er de som er under 2000model. mine er mørkegrå, nesten på grensen til svart... setene avhenger av bilfarge... men highline er jo uansett ett pluss men forskjellene er ikke store da... noe mere sportsligere utsende på setene, treinteriør og elektronisk klima... ellers ganske lik...

men vlle som Dagitronder sier kjøpt 2000model og opp... virker nyere ved evnt vidresalg...

pen bil forresten dagitronder.

vært arti å fått mekka ett boratreff i sommer... er en del rundt om i trøndelag som har bora nå så vært kult.... sleng ut tråd da dagitronder... arti å se fremskritt osv:P

men Glennarn.... den blåe du linka til var jeg og kikka på en dag her faktisk.. ikke dumt kjøp å ikke så alt for mye km på tellern.. men som sagt... 2000 er vel lettere å få solgt videre.. dem begynner jo tross alt å bli noen år nå...

får håpe det blir bora på deg da vertfall.. kommer ikke til å angre...

samme som dagitronder sier at han vurderte golf 4 men bestemte bora istede.. ene å alene for dem er noe større å ikke fult så mange å se på veien i forhold til golf 4...

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay : )

Men så du den bora`n i virkeligheten eller på bilde ?! Ska sende inn papira mine på onsdag, så dah får je se om je får lån el ittje : ) Sier ifra her om dt blir bora, el om je må beholde Audi`n : =)

(x) Vw golf 3 1.9D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora2000SR: Morsomt at det er relativ høyfrekvent med Bora biler rundt omkring i Trondheimsområdet. Burde fått til å møttes et par karer en plass og bare pratet litt bora. Jeg er relativ ny (hatt min i snart 1 uke:) og tar gjerne imot tips og triks.

Passer sikkert fint å bare treffes på en parkeringsplass da. Enten City syd eller KBS etter stengetid. Vi kan sikkert ta det rundt månedskiftet.

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må få montert kassa mi jeg så kan jeg komme på boratreff:P hehe... blir kasse så fort skattepenga kommer...

skulle det være noe så bare ta kontakt...

om du skal ha justerbart senk så vet jeg av til 3800kr... har en kar som jeg kjøper alt av... har ikke kjøpt mye men emblemfrigrill, justerbart senk og litt forskjellig... billig på en del ting da han tar deler fra tyskland... har bare godt å si om han. Kaller seg for vwgutt på forumet...

Team Low And Slow

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider