Gå til innhold

Div. spørsmål ang. luftfilter og luftslanger, Audi 1.9TDI

Ranger emnet

Terjeth

Anbefalte innlegg

Lurer på et par ting her:

Den gule slangen som går fra wastegaten(vet ikke hva det egentlig heter, men dere skjønner) går opp til en dings med mange slanger på, bak filteret. Bildet forklarer:

DSC00177.jpg

DSC00178.jpg

Den gule var løsnet, men motoren gikk som normalt. Det er vakum i slangen som går ut fra dingsen dere ser på bildet over. Hva er egentlig det?

Og en siste ting. Ut fra motoren, over turboen, går det en slange som er kuttet av og tetta igjen med en skrue. Det går og en slange fra dingsen jeg snakket om, som og er kutta av, så jeg rekner med de hører sammen. Noen som vet hva den er god for? Bildet viser bedre:

luftdings.jpg

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, var litt annen patent enn på sugemotorene, og 1.8T motorene ja.

Nettopp;) Har lyst på innsatsfilter, men siden det koster penger, kunne jeg tenkt meg en jallamekk-løsning som gir litt tøffere lyd da serru:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp;) Har lyst på innsatsfilter, men siden det koster penger, kunne jeg tenkt meg en jallamekk-løsning som gir litt tøffere lyd da serru:)

Skjønner skjønner :)

Sett folk i USA som også borrer hull gjennom innerskjermen for å visstnok få mere luft inn i boksen å :op:

Sånn hvis du først skal leke med boret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre i en situasjon som denne, er å legge bort drillen, komme på andre tanker, spandere et nytt luftfilter som passer i originale boksen, og la motoren få puste rent, uten at du ødelegger hensikten med luftfilterboksen, og uten at du lager no jallamekk som får lmm til å klikke..

"kunne tenkt meg no jallamekk som kanskje får det til å bli grommere lyd" , er motorens og bilens verste fiende.

I fremtiden kan dette være grei tankegang:

Fungerer det? hvis ja, la være å gjøre noe.

Bør jeg kanskje tukle litt med motorstyring og sånt?

Svaret er uansett nei hvis det fungerer som det skal.

...Det er en grunn til at det er konstruert sånn som det er.

Den får nok luft. Den får nok bensin/diesel.

Kjøp deg en ny cd og høre på, så blir det nok bra.

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skal gjøre i en situasjon som denne, er å legge bort drillen, komme på andre tanker, spandere et nytt luftfilter som passer i originale boksen, og la motoren få puste rent, uten at du ødelegger hensikten med luftfilterboksen, og uten at du lager no jallamekk som får lmm til å klikke..

"kunne tenkt meg no jallamekk som kanskje får det til å bli grommere lyd" , er motorens og bilens verste fiende.

I fremtiden kan dette være grei tankegang:

Fungerer det? hvis ja, la være å gjøre noe.

Bør jeg kanskje tukle litt med motorstyring og sånt?

Svaret er uansett nei hvis det fungerer som det skal.

...Det er en grunn til at det er konstruert sånn som det er.

Den får nok luft. Den får nok bensin/diesel.

Kjøp deg en ny cd og høre på, så blir det nok bra.

Det var nettopp det svaret jeg ventet på. Laga tråden av den grunn at jeg ville finne ut om det var verdt det i det hele tatt. Takk for respons:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1987 VW Golf CL 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider