Gå til innhold

Lyser oljelampa hvis dynamoen ikke lader?

Ranger emnet

Spiitfire

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Lyser oljelampa hvis dynamoen ikke lader på en golf3 96 TDK?

Det står ikke ikke børster på dynamoen nå, for de skal skiftes. Men det er ikke noen ladelampe i bilen... Lurer på om den røde oljekanna i dashbordet også virker som ladelampe? Den blinker iallefall nå....

Motorolje er det nok av på pinnen

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamoen min tok kvelden for noen måneder siden, og da begynte oljelampa å lyse. Bytta dynamo og alt ble som nytt :D

Var det jeg tenkte meg... Da skal jeg få bestilt en ny spenningsregulator!

Pussig at det ikke er ei ladelampe i en så ny bil (96mod). Kan jo få hetta hvis oljelampa plutselig begynner å blinke under kjøring!

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte meg... Da skal jeg få bestilt en ny spenningsregulator!

Pussig at det ikke er ei ladelampe i en så ny bil (96mod). Kan jo få hetta hvis oljelampa plutselig begynner å blinke under kjøring!

Ja det var da rart. Er ladelampe på vento'n min, og det er en 94'

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet voltregulatoren i dag og jammen ble oljelampa borte. Børstene var slitt, men ikke nedslitt. Defekt.

Da er den saken oppklart!

Her er bilder av voltregulator som står på blant annet 1995 og 1996 mod golf 3 med 70amp. valeo dynamo.

060620091301.jpg

060620091300.jpg

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, åssen kan den gå på oljelampa da?

Har ikke peiling. Men håper noen her kanskje vet det?

Jeg tenkte det var voltregulatoren siden jeg vet om en med en 1995mod golf som hadde samme problemet for noe mnd siden. Dingsen tok kvelden og oljelampa blinket. Og det var tilfelle med bilen min også gitt!

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oljelampen er ikke en oljenivåmåler. Den lyser vel hvis det er dårlig oljetrykk. Begynte å lyse og pipe når jeg var ute å kjørte, så jeg stoppet med en gang og fikk fraktet den til verkstedet. Der byttet de to oljebrytere som var ødelagte og så var den fin igjen. Ble litt skremt når den lampen lyste gitt.

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje lampa mi lyste da foredelerlokket hadde for dårlig kontakt med fordeleren. Hadde gjort reint fordelerlokket og ikke fått det perfekt på igjen så fikk ikke start, og oljelampa lyste. Så tok jeg av og satt på igjen skikkelig og da var lyset borte og bilen malte som ei katte:)

Så virker som den går på flere ting enn for lite olje/oljetrykk?

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tilfeldig, oljelampa kan lyse sammen med andre lamper i visse tilfeller fordi strømmen tar andre veier gjennom andre lamper og slikt.

Varsellamper på en bil er noe som skal advare i siste liten, og det er ikke meninga at man skal stole 100% på disse.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider