Gå til innhold

Falsk politi, evt straff?

Ranger emnet

LeoNico

Anbefalte innlegg

Du kan nok få litt mere enn det, en kompis som kjørte rundt i en babyblå 230E med båt og båthenger etter som leika seg med blå saftblander, lurer på om det ikke passerte 5k det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
En kompis av meg har en blå blinker man setter på taket, vet ikke om han har brukt den. Men noen som vet hva man kan få i straff hvis man blir busta i å være fake politi?

Jeg har vært i kontakt med flere levrandører av saftblandere og blålys som onkel blå har. På en eller annen merkelig måte fikk jeg lov til å kjøpe fra han ene da jeg sa jeg skulle bruke det på en prosjektbil.

Han fortalte at hvis du ble tatt med blålys på offentlig vei:

- bilen kan bli beslaglagt.

- hvertfall 10.000,- i bot

- tap av førerkort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen beslaglagt? man får den vel igjen? eller er dem sjuke i hue igjen når det gjelder regler?

Nei, de bruker den beslaglagte bilen som utrykningskjøretøy da den som oftest er i bedre stand enn deres ordinære tjenestebil. Beslaglegger de en ny og bedre bil går den gamle beslaglagte bilen i en politibetjents private forvaring evt. ut på salgsmarkedet for å finanisere smultring-utgiftene...

det har dei vel strengt tatt bevist utallige ganger?

Nå har vel "vi" bilister strengt tatt bevist utallige ganger at vi også er "sjuke i hue" når det gjelder trafikkregler...

Jeg veit om flere som har fått "låne" saftblander da kona er nære termin etc.

Dummeste jeg har hørt, har spebarnet det så travelt med å komme ut er det vel bedre å ringe etter en amulanse enn å risikere å drepe hele familien på vei til sykehuset...

Til trådstarter: gjør "kammeraten"(?) din en tjeneste ved å ødlegge saftblanderen så slipper han å bekymre seg over hvilken straff han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Enmas, styr unna hele greien, dropp tanken, ikke tenk mer på det. Å utgi seg for å være politi er rimelig streng straff på, tror det spørs hvilket humør han som tar deg er i.. men not cool.

En kompis av meg har en sånn magnetisk en, som lå i passasjersetet en dag. Politiet lurte på hva han brukte den der til, han sa bare at 'nææh.. den.. ligger vel bare der..'. Greit nok, men tror han hadde fått juling om den hadde vært på taket ja.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
Det synes jeg alle burde få. Tenk hvis vannet går under rushen!

Da er det greit med blålys og saftblander!

Du tenker ikke på missbruk da? tror nok det hadde blitt temmelig misbrukt

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider