Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)

Jorgen

Anbefalte innlegg

Var i sandefjord i går og tok med meg en 1986 bluebird turbo hjem med 245000 km på telleren og jeg må si at jeg er overrasket over hvor rask den egentlig er til og være så gammel.

Turbotrykker er skrudd opp, og lader nå 0.8 bar. Er usikker på antall hester, men den skal på benk etter at jeg er ferdig med planene mine:

-Eksos og åpent luftfilter fra crazytuning.com

-Brukt intercooler fra sierra cosworth eller orginal til bluebird, men vet ikke hvor lett det er og få tak i den.

-Chip et sted.. vet ikke helt hvor enda :)

Utseendemessig må nok interiøret gjøres noe med, men trenger noen tips/forslag, siden jeg ikke er så oppfinnsom av meg :)

Motorrommet skal vaskes grundig, hver eneste del skal pusses og lakkeres, karrosseriet har et par kosmetiske feil som skal ordnes på, interiøret ser veldig shabby ut, vet ikke helt hva jeg gjør med det ennå. Men bilen skal bli fin, og håper på en plass sammen med nissan-gutta på gatebil :) og jeg sier som vanlig, jeg er ikke optimist, men målrettet :)

Bilene er gamleeieren sine, nye kommer så snart jeg finner kabelen til digitalkameraet mitt :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor mye må man ut med for noe sånt?

er det rwd?

Så ikke ille ut den, og den er sikkert et bra utgangspunkt.

Grattis

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet Bil (med stor B)! :D :D :D

Har akkurat maken selv, bare at min er rød m/ svart interiør.

Du har ikke noen blueprints på det åpne luftfilteret ditt vel? Prøver å få til et åpent hos meg, men vet ikke hvor jeg skal begynne... (tenker på koblingen mellom luftmassemåler<->luftfilterboxen (original)) hva er gjort på din?

Var bilen din til salgs på nettet? Så en prikk maken en med litt smårust bak i hjulbue?

Er bluebird HB turbo SR nummer #2 jeg har sett hittil (fotuten min)..

Vi kan jo pusse opp litt, så stiller vi oss sammen på treff ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takk :) Planer om og gjøre noe bra ut av denne bilen ja.. skal på verksted på tirsdag og tette diverse steder + fikse dørlåser som ikke vil låses opp (må krabbe inn bakluka, noe som ser dumt ut både på skole, store parkeringsplasser og i parkeringshus fks :p)

Nå mangler det en del kroner, så ting må vente litt, fikk forsikring på 13000 i året på meg selv, 18 år med 20% bonus

Mr. Bollocks

Gidder du og holde av rattet en liten stund til ? Jeg har pengemangel nå som sagt, men leter etter nytt ratt, siden orginalrattet er nesten ubrukelig.. Er som og holde i en vannslange

aryx

Motoren står hos gamle-eier og er demontert. Jeg hadde tatt den med hvis jeg hadde hatt plass til den, noe jeg ikke har.

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Grattis med fet Bil (med stor B)! :D :D :D

Har akkurat maken selv, bare at min er rød m/ svart interiør.

Du har ikke noen blueprints på det åpne luftfilteret ditt vel? Prøver å få til et åpent hos meg, men vet ikke hvor jeg skal begynne... (tenker på koblingen mellom luftmassemåler<->luftfilterboxen (original)) hva er gjort på din?

Var bilen din til salgs på nettet? Så en prikk maken en med litt smårust bak i hjulbue?

Er bluebird HB turbo SR nummer #2 jeg har sett hittil (fotuten min)..

Vi kan jo pusse opp litt, så stiller vi oss sammen på treff ;)

Har ikke filter nå, men skal gjøre det etter hvert. Skal si ifra hvordan det blir gjort underveis med biler osv jeg.

Var nok bilen min som var til salgs ja, men er vurdert solgt nå :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Har ikke filter nå, men skal gjøre det etter hvert. Skal si ifra hvordan det blir gjort underveis med biler osv jeg.

Var nok bilen min som var til salgs ja, men er vurdert solgt nå :)

Keep me posted! :)

Vil gjerne åpne flaskehalsen på luftinntaket/få bedre respons på gassen... pluss at man får en del fetere lyd da.

Si gjerne også ifra om du får tak i noe info om deler/rep.sett til disse bilene... snakket med søskenbarnet mitt og det var visst ikke enkelt å skaffe til disse, i og med at mesteparten av dem er enten rusta eller spiker.

Jeg skaffer meg også ratt siden det som er i nettopp føles som -> hageslange. Får også tak i et matchende pedalsett.

Liker ikke helt ditt blåe interiør, men du skal få kjøpe mitt hvis jeg vraker bilen ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider