Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hawkon

Selvsagt kan det sveises, heh... er bare det at jeg må renske for rust, legge plater, sveise, file, rustbeskytte, lakkere overalt baki der.... mister motivasjonen av å se alt. MEN, sjekker med nissan@moss om de klarer å få tak i noen deler, slik som hjulbue osv, så slipper jeg det værste. Pluss at det kanskje er billigere å montere dette istedenfor å lappe sammen overalt og sveise hele kjerra.

 

Veng.no har det du trenger

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PROBLEM

Slangen mellom turbotrykksjusteringa og wastegaten har fått et STOOORT hull, er såvidt det er slange igjen på midten..

Har ligget intill reima nedi der og blitt slitt ned.. er såvidt noe igjen av slangen.. jeg teiper nok sammen hullet intill jeg får byttet slangen.

 

Var også en mutter oppå fordelerlokket, lurer på hvor den skal hen :D

Skal på Bjerke i dag klokka 20.00 og fikse overflaterust, så hvis noen vil se er det bare og komme :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Titta litt på Veng sine sider, og det står "kanal komplett" til 325 kroner

Dette er den som sitter under dørene sant? :) Har et stort rusthull i den ene, og er vel like greit og bytte ut hele driten, men er dette stor jobb?

 

Så på det jeg også, men _tror_ det er til U11 bluebird, vet ikke om det passer dog...

 

Skulle gjerne hatt to komplette kanaler jeg også, så du får prute litt og kjøpe to par så tar jeg det ene :D

 

Hiver meg på spørsmålet om det er noe vanskelig jeg også!

 

Har forresten skaffa MIG apparat i dag! Kemppi Tess Migger, heter den.. kosta 4500,- kraftig pruta på demokveld fra Kemppi Norge. Den må da vel funke? :)

 

Var desverre 1-fase da, men vi får se hvordan det går!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Så på det jeg også, men _tror_ det er til U11 bluebird, vet ikke om det passer dog...

 

Skulle gjerne hatt to komplette kanaler jeg også, så du får prute litt og kjøpe to par så tar jeg det ene :D

 

Hiver meg på spørsmålet om det er noe vanskelig jeg også!

 

Har forresten skaffa MIG apparat i dag! Kemppi Tess Migger, heter den.. kosta 4500,- kraftig pruta på demokveld fra Kemppi Norge. Den må da vel funke? :)

 

Var desverre 1-fase da, men vi får se hvordan det går!

 

er ikke så stor jobb å skifte kanaler :) men det kommer jo helt an på om det er mye å feste kanalen i som er rustet bort. Og det sveiseapparatet ditt duger!! helt klart

 

Uansett så skal det være en grei jobb.. for all del ikke kapp ut etter mål fra den nye kanalen, men skift kun det som er ytterst nødvendig..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

er ikke så stor jobb å skifte kanaler :) men det kommer jo helt an på om det er mye å feste kanalen i som er rustet bort. Og det sveiseapparatet ditt duger!! helt klart

 

Uansett så skal det være en grei jobb.. for all del ikke kapp ut etter mål fra den nye kanalen, men skift kun det som er ytterst nødvendig..

 

Ok, så du skal ikke skjære av hele kanalen?

 

Funker det ikke med vanlig 2mm plate da hvis det bare er noe småhull og diverse?

 

Kemppi Migger (den 'vanlige' (minste)): http://www.kemppi.com/Internet/Kit.nsf/Documents/3B4ABC851237FA9FC2256BEC003E18B7?openDocument〈=1

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Ok, så du skal ikke skjære av hele kanalen?

 

Funker det ikke med vanlig 2mm plate da hvis det bare er noe småhull og diverse?

 

Kemppi Migger (den 'vanlige' (minste)): http://www.kemppi.com/Internet/Kit.nsf/Documents/3B4ABC851237FA9FC2256BEC003E18B7?openDocument〈=1

 

jepp, 1,6mm tror jeg det er.. og kun sveis igjen der det er rust. og sparkle og slipe etterpå :)

 

det sveiseapparatet er gull!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jepp, 1,6mm tror jeg det er.. og kun sveis igjen der det er rust. og sparkle og slipe etterpå :)

 

Ok, trodde alt var 2mm jeg, men litt ekstra under der skader vel ikke noe!

 

Ang. rust... har det noe å si om jeg overlapper og lar noe rust være igjen, eller kan det fort ruste 'videre' om jeg bare gjør dette? Bør all rust skjæres av med en viss omkrets % rundt det skadede området, for så å bli skikkelig lukket av rustbeskyttelse/lakk etterpå?

 

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

det sveiseapparatet er gull!!

 

Får håpe det! Skal teste i morgen, så jeg kan gi deg feedback hvis du vil. Er ikke så hard kjenner på sveiseapp men skal nok si ifra hvis det gjør noe uventet, hehe.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Ang. rust... har det noe å si om jeg overlapper og lar noe rust være igjen, eller kan det fort ruste 'videre' om jeg bare gjør dette? Bør all rust skjæres av med en viss omkrets % rundt det skadede området, for så å bli skikkelig lukket av rustbeskyttelse/lakk etterpå?

 

 

angående overlapping, så er det aldri bra å gjøre. da det blir rom mellom platene som samler på fuktighet.. Fuk/kondens inneholder mye oksygen.. oksygen oksyderer (spiser opp) stål (Back to basic= kull) ... derfor sveis inn platene kant mot kant.. bortsett bra der hvor du må borre og punktsveise sammen..

 

ta alt rust som er graverust (ligner på bark)..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

angående overlapping, så er det aldri bra å gjøre. da det blir rom mellom platene som samler på fuktighet.. Fuk/kondens inneholder mye oksygen.. oksygen oksyderer (spiser opp) stål (Back to basic= kull) ... derfor sveis inn platene kant mot kant.. bortsett bra der hvor du må borre og punktsveise sammen..

 

ta alt rust som er graverust (ligner på bark)..

 

Joda, men overlapping blir det jo alikevel... men du mener at der den overlapper skal det være 'friskt' stål?

 

Tror jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, men litt rust kan det jo hende det blir i/rundt overlappinga... men da er det vel egentlig bare å slipe ned det jeg ser, så fylle hele greia med rustbeskyttelse etterpå, så forsegle slik at det i teorien ikke skal komme luft til?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har hatt litt flaks..

Var en vaakumslange mellom "trykkskruen" og wastegaten som var gåen, derfor den har lada 0.8 bar tror jeg, kjører hvertfall full pupp på skruen nå, og lader 0.5 (orginalt) Har også pusset og sparklet en del rustflekker, bare håper på at det ikke regner/snør i natt

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Tror jeg har hatt litt flaks..

Var en vaakumslange mellom "trykkskruen" og wastegaten som var gåen, derfor den har lada 0.8 bar tror jeg, kjører hvertfall full pupp på skruen nå, og lader 0.5 (orginalt) Har også pusset og sparklet en del rustflekker, bare håper på at det ikke regner/snør i natt

 

Uff da...

 

hvordan spaklet du? har du varm kjeller/garasje?

 

Venter med spaklinga/rustbeskyttelsen jeg, siden det er 10 spek ute og jeg ikke helt vet hva jeg skal slenge på enda.

 

Dessuten står jo kjerra under tak, så det tar jo ingen skade. :)

 

Har noen vakumslanger jeg også som burde byttes ut. Akkurat nå er det midlertidig fiksa med 'hageslangeklemme', hvis du skjønner hva jeg mener. Må få bytta ut mesteparten av slangene frami der, siden forrige eier for en skikkelig KNOTSTAUR til å forebygge ting, noe jeg banner på hver gang jeg ser på bilen.

 

Skulle slått ham med kjepp og sagt 'du RUSTBESKYTTER og SPAKLER før du bare lakkerer over'.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhe, jeg stod under taket på esso'n oppi dalen og gjorde jobben :) sparkelet tørka sånn halvveis.. får se om det blir no bra over natta, hvis ikke pusser jeg det vekk og gjør det på nytt..

vaakumslangen var et helvete og bytte, siden den ene delen av slangen skulle inn på en plugg som satt mellom no luft-greier og turboen som var glooovarm idet jeg satt igang, så måtte være forsiktig med hvor jeg satte fingra :)

Men det gikk til slutt, heldigvis.. hehe

 

edit: alt av sparkel osv kjøpte jeg på Thorsov bilrekvisitta, fikk tatt hjulbuen, under begge vinduene og ved luftrillene bak.

Det som mangler er:

-Langt nede på hjulbuen bak

-Kanten på baksiden av takluka, her er det MYE rust

-Reservedekk-brønnen

-Kanalen det er et stooort hull i

 

(ja, dette er bare rusta :) ) mye mere som skal til for og få bilen i god stand utseendemessig :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

ehhe, jeg stod under taket på esso'n oppi dalen og gjorde jobben :) sparkelet tørka sånn halvveis.. får se om det blir no bra over natta, hvis ikke pusser jeg det vekk og gjør det på nytt..

vaakumslangen var et helvete og bytte, siden den ene delen av slangen skulle inn på en plugg som satt mellom no luft-greier og turboen som var glooovarm idet jeg satt igang, så måtte være forsiktig med hvor jeg satte fingra :)

Men det gikk til slutt, heldigvis.. hehe

 

edit: alt av sparkel osv kjøpte jeg på Thorsov bilrekvisitta, fikk tatt hjulbuen, under begge vinduene og ved luftrillene bak.

Det som mangler er:

-Langt nede på hjulbuen bak

-Kanten på baksiden av takluka, her er det MYE rust

-Reservedekk-brønnen

-Kanalen det er et stooort hull i

 

(ja, dette er bare rusta :) ) mye mere som skal til for og få bilen i god stand utseendemessig :)

 

Fikk svar fra søskenbarnet mitt (som også lurte på om Bilteknikeren (om du leser denne posten) har jobba på Brødrene -et-eller-annet i Moss? Nissan/BMW/Rover sjappe? - viste ham linken ang. motorbytte CA18ET -> CA18DET, og han mente kanskje at han visste om deg...)anyways, tilbake til tema; fikk høre at hjulhus/tårn/indre skjermer og kanaler kom seg på 11500,- hvis de fantes, men alt er utgått på dato til Bluebird. Så det gjelder å skaffe seg det man finner nå før det er totalt tørketid.

 

Jeg kommer til å satse på å lappe sammen det som er, for 11500,- er det ikke akkurat verdt bare i hjulhusene :| da kan du heller kjøpe mye stål for å fikse det som er fra før.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Fikk svar fra søskenbarnet mitt (som også lurte på om Bilteknikeren (om du leser denne posten) har jobba på Brødrene -et-eller-annet i Moss? Nissan/BMW/Rover sjappe? - viste ham linken ang. motorbytte CA18ET -> CA18DET, og han mente kanskje at han visste om deg...)anyways, tilbake til tema; fikk høre at hjulhus/tårn/indre skjermer og kanaler kom seg på 11500,- hvis de fantes, men alt er utgått på dato til Bluebird. Så det gjelder å skaffe seg det man finner nå før det er totalt tørketid.

 

Jeg kommer til å satse på å lappe sammen det som er, for 11500,- er det ikke akkurat verdt bare i hjulhusene :| da kan du heller kjøpe mye stål for å fikse det som er fra før.

 

hehehehe !! stemmer det, der jobbet jeg ja!! var vel i 1995 tror jeg, du må hilse han fra meg da!! :) Den gang het det Brødrene Ødegaard ................ og kun Nissan/BMW.. hmmm husker ikke det lengre hva dem het.. hva heter han foresten?

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår