Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)

Jorgen

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, ikke direkte "av"

men heller pusset til riktig form og størrelse

Oppdatering:

reservehjulsbrønnen var full av is og møkk. Var på statoil ved Bjerke travbane og ordna på det i stad, og nå står den på plassen med brønnen full av sparkel og godgjør seg :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

hehe, ikke direkte "av"

men heller pusset til riktig form og størrelse

Oppdatering:

reservehjulsbrønnen var full av is og møkk. Var på statoil ved Bjerke travbane og ordna på det i stad, og nå står den på plassen med brønnen full av sparkel og godgjør seg :)

Ahh, har ikke noe problemer med brønnen jeg... er jo selvsagt litt rustvann som har ligget der, men det er ikke noen skader på metallet. Reservehjulet så ikke ut da jeg plukket det ut dog (tror ikke forrige eier har punktert noe særlig, siden hjulet nesten var flatt av lite luft (ikke punktert)). Skal alikevel gå over det meste bare for å være sikker på at rusta ikke blusser opp.

Btw, har du tatt av interiøret bak i bagasjerommet og sett under baksetene f.eks hvordan tårnene er?

Holder på å pusse ned/skjære ut rust fra det ene tårnet jeg nå, så er det 'bare' å negle fast plater der jeg har skåret bort.

Det andre tårnet må nesten bygges opp ny topp på... wish me luck.

Bilteknikjeren: klarer du å få tak i smådetaljer/reservedeler til bluebird? Skulle gjerne hatt holderen til fjera på undersiden av festepunktet på tårnet.. der boltene er fast på undersiden liksom. Ser ut som en tallerken med hull i med 3 hull rundt for boltene i tårnet...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

Budre dere ikke bryte opp denne tråden i flere tråder ? blir litt enklere å finne frem i dette etterpå.

Her er det nok stoff iaf til 4 tråder ;)

Hehe, joda...

* Bluebird Turbo rust

* Bluebird Turbo lakkering

* Bluebird Turbo chit chat

* Bluebird Turbo info

* Bluebird Turbo tuning

osv...

Ikke jeg som skravler!!!!

(...) :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var det et faktum at min kjære CA18ET har tatt kvelden, den starter og går, men har noe inni helvete til rådebank og er etter min mening ukjørbar.

Fikk tauet bilen hjem fra Lørenskog og satt den på plassen hvor jeg heiv meg over motoren med en gang, den skal demonteres helt. På denne måten finner jeg eksakt ut hva som forårsaket oljelekkasjen, og hva som eventuelt er ødelagt. Bilder er tatt og vil bli lagt ut om noen minutter..

Topplokk, luftslanger osv er demontert + diverse deler som satt over toppen.

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok montering av orginalmotor, prata med Asim, som sa at det blir en del jobb å montere ca18det, så det har jeg verken råd eller tid til. Blir nok bare montering av motor + litt enkel trimming. Har en IC på hånda for 2500 orginalt til bluebird, bare å skjære til rørene som følger med. Målt til 192 hk på hjula ved 1.2 bar ladetrykk :) :) :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

Blir nok montering av orginalmotor, prata med Asim, som sa at det blir en del jobb å montere ca18det, så det har jeg verken råd eller tid til. Blir nok bare montering av motor + litt enkel trimming. Har en IC på hånda for 2500 orginalt til bluebird, bare å skjære til rørene som følger med. Målt til 192 hk på hjula ved 1.2 bar ladetrykk :) :) :)

hvor får du tak i denne motoren?

hva har du tenkt å gjøre mer enn IC?

synd å høre om bluebirden forresten :(

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider