Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)

Jorgen

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Vantage

HVA er en ca20s? en vanlig 2liter med sprut?

og hvor mye skal du ha?

2 liters gasser.. tror det er rundt 90 hester i den... lett trimmelig som med alle andre CA ;)

eneste som bør fikses på den er autochoken som gjør at den 'henger' seg opp og drikker bensin... kan sikkert se på det når jeg har plukka den ut, gjøre om til manuell choke eller noe.... aldri hatt noe feil med bilen den er i, og den går som ei klokke.

Girkasse vet jeg ikke om jeg vil selge med, i og med at jeg har en CA18ET som skal inn med en T25 Garret... men selvsagt, er ikke mye arbeid å koble av motor med dynamo, girkasse/clutch/diff/knuter...

bud?

hvor i norge er du?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Hawkon

CA20DET? har jeg gått glipp av noe?

du mente vel CA18DET?

men om du vil handle min motor, Jorgen, så spytt ut! :) skal få med et T25 Garret også, pluss intercooler ;)

Det har jo vert så mye snakk om å sette en twincam topp på ca18et motoren, så hvorfor ikke sjekke om den passer på ca20 blokken?

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

Det har jo vert så mye snakk om å sette en twincam topp på ca18et motoren, så hvorfor ikke sjekke om den passer på ca20 blokken?

mye som kræsjer når du skal sette en DET topp på en E(T) bunn da men.. ikke bare svinghjulet, men du må jo borre osv.. og beholder du litt større kompresjon ved turbokonvertering, så tør jeg ikke se på når du fyrer kjerra opp i en benk.. sparks will fly, parts will fly!

men om noen er med på noe i sommer, så har jeg en CA20S til overs, hvis noen får tak i en CA18DET med rådebank e.l, de går vel ganske billig :)

kan flytte ganske godt på meg hvis du har garasje og en plass å sove :)

E: glemte å nevne at CA20 bunnen er mye svakere enn CA18DET'en sin også...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

CA20DET? har jeg gått glipp av noe?

du mente vel CA18DET?

men om du vil handle min motor, Jorgen, så spytt ut! :) skal få med et T25 Garret også, pluss intercooler ;)

Hvilken motor mener du nå? :) blir litt forvirra her.. hehe

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

Hvilken motor mener du nå? :) blir litt forvirra her.. hehe

CA18ET, den jeg har på palle plukket ut fra sr bilen, mener den er gått rundt 80-90 000km

vet ikke om jeg får tid til å fullføre byttinga :( er jo work work work fra morgen til kveld... får se hva jeg finner på. bare så vidt jeg har tid til å henge med på forumet her nå til dags.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

Hvor mye skal du ha for den isåfall da? hehe, er DESP etter ny motor nå, fattern begynner og bli lei av at jeg låner focusen hans. og jeg er lei av og kjøre bil som ikke bråker :P

spørs jo hvor mye du vil gi da :]

nei, tror nok jeg må mekke ferdig kjerra esse.. har ikke råd til ny bil, hehe. sette sammen det jeg har.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye og oppdaterte bilder for en gangs skyld.

Noen som sa rust? :P

bak.JPG

Lakken har sprekt en del på fanger'n bak, men dette kan da vel ordnes.

front.JPG

Samme gjelder fronten, hva syns folk om svart blinklys mot orange blinklys? (se forskjell høyre og venstre)

Og så kommer driten:

taarn2.JPG

hoyre_taarn.JPG

kanal.JPG

kanal2.JPG

kanal3.JPG

Nappa vekk midtkonsollen, her har det neppe vært vaska siden bilen kom ut fra produksjonshallen :P

midtkonsoll.JPG

Mer rust:

rust.JPG

TSW Venom :rolleyes:

sommerfelg.JPG

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider