Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)

Jorgen

Anbefalte innlegg

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, kunne klart det selv hvis jeg hadde hatt plass til og gjøre det på.. problemet blir også muligheten for å løfte motoren opp i bilen :D

Men skal ut og skru litt nå, så skal ta no nye bilder av interiøret osv :) Har fått pussa opp litt..

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liten fremgang egentlig, men kan legge ut et par bilder av bilen som er litt bedre enn de gamle jeg har lagt ut.

INTERIØR FØR :

mini-HPIM0991.JPG

INTERIØR ETTER:

interior.JPG

Bilde jeg er litt fornøyd med egentlig :)

kult.JPG

Skeiv lykt, lykt som mangler, panser vil ikke igjen, flassete fanger :D

forran2.JPG

Nye motoren:

motor3.JPG

Alle bildene ligger her: http://home.online.no/~runesell/bilder/

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

looking good! liker behind-bildet ditt :D

har du avregga kjerra mens du fikser eller?

Skiltene skal egentlig leveres til biltilsynet ja pga manglende forsikring. men de ligger i forsetet.. hehe

Nå har jeg også fått vite at karbonplata snart er ferdig, får se om jeg rekker og hente den i morgen. Var visstnok ganske så bra :D

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ivers

Nice Jørgen!

Ikke lever skiltene ! Du får de aldri tilbake! :P

hehe, takk.. blir vel og se på veiene snart håper jeg.. savner og kjøre den.

Leverte skiltene på sierra'n, det tok TID før nye eier fikk de tilbake ja :D men det haster vel ikke, skal forsikre bilen snart uansett så da får jeg vel beholde de :p

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Stund siden det har vært noe her, men pga overføring osv i forsvaret så har jeg ikke hatt tid :)

men følgende har skjedd:

*Motor er snart demontert, mangler bare siste lille biten, så er gamle ute, ny står ved siden av bilen så og si klar til montering.

*Karbonplata på plass i dashbordet :D ble ikke 100% men er fornøyd, er ikke akkurat noen utstillingsbil.

Takk til maxgets på forumet for hjelp med karbonplata :)

dash.JPG

plate.JPG

Ser litt sliten ut, men er ikke så ille irl.

motor2.JPG

Ikke så mye igjen :D

Blir gjort en del i morgen og, og neste uke blir det nok tur til Oppdal på meg hvis det passer Hawkon :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut ja! neste uker passer bra! da har jeg skilter :D

vi kan jo også handle inn litt tynnplater og rustsveise litt... skal vel på EU kontroll du også snart eller? :)

kanalene mine er helt i orden ivertfall, men må ta noe småtjafs på tårn og skjermer bak før det blir for ille.

så kan vi også bygge eksos ;) og ikke minst LMF adapter.

tror det blir bra jeg :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

blir bra dette her jorgen!

Bluebirden begynner å komme seg nå!

Har du planer om styling og greier også, eller er det bare kjøre-fortest-mulig-bil?

Planen er og lage en liten sleeper ja :) Men kommer jeg over no styling, er det ingen umulighet for at jeg kjøper det..

Skulle egentlig montere motor i dag, men pga drittvær til de grader ser det dårlig ut :(

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

ser bra ut ja! neste uker passer bra! da har jeg skilter :D

vi kan jo også handle inn litt tynnplater og rustsveise litt... skal vel på EU kontroll du også snart eller? :)

kanalene mine er helt i orden ivertfall, men må ta noe småtjafs på tårn og skjermer bak før det blir for ille.

så kan vi også bygge eksos ;) og ikke minst LMF adapter.

tror det blir bra jeg :)

Skal inn til EU innen September tror jeg. Så må få litt fart på sakene :D Har en bærekule liggendes som skal byttes, rusta må sveises og motor monteres, det er vel det.. hehe

Fant ut at jeg må bygge no greier for å tilpasse dumpventilen og, skjønte ikke helt hvordan den skal festes. :D

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bov har låsering eller wtf det kalles og diverse, synes det er helt teit at noe så lite skal ha så 'fin' montering. Hvorfor ikke ha et T-stykke med slangeklemme og diverse liksom.

Må EU godkjennes i august kjerra mi :rolleyes: må flytte over noe bremser og bytte dempere jeg.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Fetsund siden fredag ettermiddag kun skrudd på bilen så og si, men fant ut at dette ikke var så enkelt som jeg ville ha det til :D

Fredag

Tauet bilen til garasjen til Bo (xeR), skrudde løs litt skruer her og der, kappa noen slanger, løsna noen slanger, men ellers liiite fremgang.

Tømte bunnpanna og girkassa for olje, girkassa var forsåvidt grei, men i bunnpanna rant det ca. en liter vann før olja kom babyhmm?

Tok også av panser og grillen

Lørdag

Fikk av toppen! Var EN bolt som gjorde så den satt fast.

Når jeg fikk av denne skjønte jeg godt hvorfor motoren gikk til helvetea.gif :)

-Syl 1 så egentlig grei ut foruten en god del sot

-Syl 2 lå det en metallbit i, aner ikke hva det var forno, men tror den har kommet dit i ettertid, siden både stempel og topp så intakt ut

-Syl 3 var fyllt opp til randen med vann og olje :D

-Syl 4 Var sota ned

Må forresten legge til at pakningen mellom topp og blokk var brent seg fast :)

Resten av dagen gikk vel til å løsne på diverse skruer og bolter her og der

Søndag

Gjorde ekstremt lite pga regnvær og dårlig arbeidsvilje :)

Mandag

Fjernet lyktene og prøvde å fjerne bjelka som går på tvers over fra skjerm til skjerm, fikk også løsna blokka helt fra girkassa, men ser ut til at jeg må ut med kassa og gitt.. :(

bilen.JPG

Dette er hvordan bilen står nå, blokk og girkasse sitter igjen.

"Litt" olje og bensinsøl under bilen ;)

Var faktisk overrasket over hvor strøkent motorrommet var med tanke på rust, eneste stedet jeg fant rust var på den plata hvor batteriet står.

blokk.JPG

blokk2.JPG

Den svarte stripsen som ligger i Syl 3 har såklart falt ned i ettertid :)

blokk3.JPG

Sånn så det ut under all olja og vannet

Bilen står fortsatt i garasjen, og blir vel flyttet på henger vekk asap siden jeg skal tilbake til tjeneste på mandag og blir borte et par måneder.

Nå har jeg skrivekrampe, og sier derfor slutt for i dag :p

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider