Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)

Jorgen

Anbefalte innlegg

Originally posted by aryx

kanskje litt overkill, har ikke sett mange over 25.000, så da bør den vel være strøken.

hvor ofte har du sett slike til salgs da???

jeg har kun sett den ene til salgs tidligere i høst, som potatis nå eier.. ellers så har det ikke vært mange.. (ingen).. er jo flere Z'r til salgs da ;) hehe begynner å bli stas å kjøre Bluebird Turbo :D :D

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bilteknikeren.com

jeg har kun sett den ene til salgs tidligere i høst, som potatis nå eier.. ellers så har det ikke vært mange.. (ingen).. er jo flere Z'r til salgs da ;) hehe begynner å bli stas å kjøre Bluebird Turbo :D :D

Yup, finner fanken ikke mange hatchback turboer (eller coupe for den del)... tror det er en '86 HB i akershus til salgs for 30k?

http://www.billisten.no/search_bil.asp?page=2&kategori=1&fylke=0&merke=30&modell=&aar_fra=1900&aar_til=2004&kmstand=9999999&pris=9999999&sortering=modell&maxresults=20 <--- 3 bluebird turboer. 15k, 25k og 30k går de for.

Uff, sjekker jo etter at jeg legger inn post... er 3. gangen jeg editerer nå, anyways; bil #2 der er vel den som er omtalt i threaden her.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett noen, ennå ikke sett noen over 30.000,-

Men for all del, den er ikke like tilgjengelig som bmw 3-serie fra 80-tallet =]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny liten overhopping -> off topic her;

Tenkte å swappe på noen nye front- og baklykter på bluebird'n. Vet ikke hva som passer dog... tror ikke de lager lykter som passer heller, siden bilen er langt ut av produksjon. Noen som vet om noen nyere modeller passer? (Da tenker jeg på hele glasset og holderne...) Eller går det an å improvisere og slenge på uoriginale lykter? (Både bak og fram) Hva skjer med godkjenning da? Er det O.K så lenge lykta er godkjent, eller må de godkjennes med bilen?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Var i sandefjord i går og tok med meg en 1986 bluebird turbo hjem med 245000 km på telleren og jeg må si at jeg er overrasket over hvor rask den egentlig er til og være så gammel.

Turbotrykker er skrudd opp, og lader nå 0.8 bar. Er usikker på antall hester, men den skal på benk etter at jeg er ferdig med planene mine: -Brukt intercooler fra sierra cosworth eller orginal til bluebird, men vet ikke hvor lett det er og få tak i den.

-Chip et sted.. vet ikke helt hvor enda :)

Gratulerer med bil, har en slik en selv som konebil. Har hatt den siden 1995 og den har gått som en klokke hele tiden (Nesten). Har lada 1,2 bar nesten hele tiden, og har IC på min, er mange som har fått seg en overraskelse ;)

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

Gratulerer med bil, har en slik en selv som konebil. Har hatt den siden 1995 og den har gått som en klokke hele tiden (Nesten). Har lada 1,2 bar nesten hele tiden, og har IC på min, er mange som har fått seg en overraskelse ;)

ser du har S14 !! kongebil, har drømt om en sånn siden de kom ut nye!! det er Skyline Lite !! uten tvil!! sleng noen bilder av den her da!! kan ikke få nok av å se på dem... *sukk* :D

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du har S14 !! kongebil, har drømt om en sånn siden de kom ut nye!! det er Skyline Lite !! uten tvil!! sleng noen bilder av den her da!! kan ikke få nok av å se på dem... *sukk* :D

OFF TOPIC!!!!!!11111111

Jeg vil ha en 240SX - s13. DET blir min neste bil, tenkte på S14, men syntes av en eller annen merkelig grunn at s13 var råere...

OG; alle vet jo at Bluebird er Skyline Lite!!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

OFF TOPIC!!!!!!11111111

Jeg vil ha en 240SX - s13. DET blir min neste bil, tenkte på S14, men syntes av en eller annen merkelig grunn at s13 var råere...

OG; alle vet jo at Bluebird er Skyline Lite!!

hehe off topic :D

vet det ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe off topic :D

vet det ja.. :)

:???:

Alikvell, back on track; har nå handla noen plater og div småverktøy! Mangler bare et luggumt sveise app nå, så blir turbo'n min klar til veien igjen.

Noe å legge til på det da, biltekniker? :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:???:

Alikvell, back on track; har nå handla noen plater og div småverktøy! Mangler bare et luggumt sveise app nå, så blir turbo'n min klar til veien igjen.

Noe å legge til på det da, biltekniker? :D

da er det vel bare å komme seg i gang med restaureringen :) hehe jeg har prøvd å komme meg i gang på min egen, men den står der nesten urørt... *sukk* ikke rart at jeg vurderer å selge den... (bare vurderer, gjør det nok ikke)...

jeg titta i den "nye" BILTEMA katalogen, og der fant jeg sånt sandblåserpistol. tror den fungerer bra til å fjærne bort rust !? virderer å kjøpe dette til privat bruk.. det er jo lett å fjærne små rustangrep da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det vel bare å komme seg i gang med restaureringen :) hehe jeg har prøvd å komme meg i gang på min egen, men den står der nesten urørt... *sukk* ikke rart at jeg vurderer å selge den... (bare vurderer, gjør det nok ikke)...

jeg titta i den "nye" BILTEMA katalogen, og der fant jeg sånt sandblåserpistol. tror den fungerer bra til å fjærne bort rust !? virderer å kjøpe dette til privat bruk.. det er jo lett å fjærne små rustangrep da.

Ahh, shait... da kom jeg på hva jeg glemte i dag... hårføner, eller varmluftspistol.

Hvordan funker denne sandblåserpistolen da?

Er mye overflaterust på min, som gjør at det henger igjen lakk flak og rester overalt under... er vel enklere med en slik pistol enn å drive å skrape/pusse alt?

http://www.biltema.no <- du finner den ikke der da?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, shait... da kom jeg på hva jeg glemte i dag... hårføner, eller varmluftspistol.

Hvordan funker denne sandblåserpistolen da?

Er mye overflaterust på min, som gjør at det henger igjen lakk flak og rester overalt under... er vel enklere med en slik pistol enn å drive å skrape/pusse alt?

http://www.biltema.no <- du finner den ikke der da?

joda :) hehe

15-1934_l.jpg

denne kan du bruke til å fjærne overflaterust. men rusthuller og slikt er vel det lettere å bruke "negerfitte" .. og vinkelsliper/sliperondel osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider