Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hawkon

'

hey, disser du meg for å ha en blueburd turbo også eller!? :(

 

bare lurer på hvorfor du har lyst på en modell som bare kom i usa og da med en dritkjip ka24de som yter mye mindre enn ca18det som vi har i norge. bilen ellers er kliss lik. er derfor jeg lurer... silvia`n er godkjent ja. ble levert i europa under navnet 180zx men da med en annen motor.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Artikkelnummer?

 

'negerfitte'!? hva er det? sjokolademus? :)

 

art.nr: 15-1934 og koster 179,00

 

"negerfitte" er bare et "profft" uttrykk for denne:

 

20-835_l.jpg

 

 

 

Ø 115x22 mm, maks. 11.000 o/min. 20-835 69,90 kr

Ø 125x22 mm, maks. 9.800 o/min. 20-234 89,90 kr

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

 

bare lurer på hvorfor du har lyst på en modell som bare kom i usa og da med en dritkjip ka24de som yter mye mindre enn ca18det som vi har i norge. bilen ellers er kliss lik. er derfor jeg lurer... silvia`n er godkjent ja. ble levert i europa under navnet 180zx men da med en annen motor.

 

Hva er forskjellen på KA og CA da?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

art.nr: 15-1934 og koster 179,00

 

"negerfitte" er bare et "profft" uttrykk for denne:

 

20-835_l.jpg

 

 

 

Ø 115x22 mm, maks. 11.000 o/min. 20-835 69,90 kr

Ø 125x22 mm, maks. 9.800 o/min. 20-234 89,90 kr

 

Ser bra ut....

 

Ønsker meg en varm plass å holde på... der jeg kan jobbe i t-skjorte selv med 20 minusgrader utenfor..

 

Har jo et redskapshus, men der er det ikke akkurat 20 plussgrader. Dårlig med belysning også. Skal ikke klage dog, mange som ikke har det engang.

 

Biltekniker; du vet ikke om noen som selger brukt sveiseutstyr?

Trenger jo ikke det nyeste og beste... så lenge du kan bruke det på tynne plater, og det ikke går istykker hele tiden, så er jeg fornøyd.

 

</OFF TOPIC>

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Hva er forskjellen på KA og CA da?

 

totalt forskjellige motorer. ka motoren kom opprinnelig fra en pickup og er en gørrkjedelig sugemotor med ca 140hk. ca18det som kom i alle europeiske s13 er en veldig ålreit og trimmevennlig motor som har orginalt 169hk og 224nm.

 

skal du ha s13 med enda bedre motor kan du ta inn en s13 fra japan der dem kom med sr20det etter 1991(?) (motoren som sitter i europeiske s14)

 

:)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

 

totalt forskjellige motorer. ka motoren kom opprinnelig fra en pickup og er en gørrkjedelig sugemotor med ca 140hk. ca18det som kom i alle europeiske s13 er en veldig ålreit og trimmevennlig motor som har orginalt 169hk og 224nm.

 

skal du ha s13 med enda bedre motor kan du ta inn en s13 fra japan der dem kom med sr20det etter 1991(?) (motoren som sitter i europeiske s14)

 

:)

 

I bluebird'n er det jo også CA18ET motorer, bare SOCH ikke DOCH. Hva er egentlig forskjelen på disse da? Hvorfor har CA18DET'en nesten 40 hester mer enn CA18ET'en originalt? Er den bare bremset, eller er det noe spesielt som er gjort med CA18DET'en (untatt kammen)?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Btw, Biltekniker: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=21101

 

Sveiseapp fra Biltema? :D

 

Tror ikke kvaliteten er all verdens men...

 

Bør vel heller satse på et Kemmpi apparat til ~10.000,- ? :)

 

den duger i massevis, men vet ikke hvor lenge??? men jeg har sveist med disse, og må si at jeg er imponert!!

 

en Kemmpi er vel å ta i litt ;) hehe

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

I bluebird'n er det jo også CA18ET motorer, bare SOCH ikke DOCH. Hva er egentlig forskjelen på disse da? Hvorfor har CA18DET'en nesten 40 hester mer enn CA18ET'en originalt? Er den bare bremset, eller er det noe spesielt som er gjort med CA18DET'en (untatt kammen)?

 

CA18ET = 1,8 L med 8 ventiler og turbo

CA18DET = 1,8 L med 16 ventiler og turbo

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

CA18ET = 1,8 L med 8 ventiler og turbo

CA18DET = 1,8 L med 16 ventiler og turbo

 

Err, selvfølgelig. Hvordan kunne jeg TENKE på å tenke noe annet.

 

Men hey, da får jeg jo plass til en CA18DET inni Bluebird'n min da? :) Eller blir det bare tull?

 

Skaffe motor + harness og ECU fra en 200sx og smekke inni, eller er det ikke så enkelt? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

den duger i massevis, men vet ikke hvor lenge??? men jeg har sveist med disse, og må si at jeg er imponert!!

 

en Kemmpi er vel å ta i litt ;) hehe

 

Kemmpi? Tja... du har jo mest sansynlig et apparat resten av livet da om du ikke skal begynne å sveise på skip. Heh.

 

Du har ikke vært borti dem? Mener å ha hørt at det er noe av det beste på markedet..

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Err, selvfølgelig. Hvordan kunne jeg TENKE på å tenke noe annet.

 

Men hey, da får jeg jo plass til en CA18DET inni Bluebird'n min da? :) Eller blir det bare tull?

 

Skaffe motor + harness og ECU fra en 200sx og smekke inni, eller er det ikke så enkelt? :)

 

det er veldig enkelt !! og anbefales !! :D

 

Kemmpi er vel noe av det beste ja...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

det er veldig enkelt !! og anbefales !! :D

 

Selvsagt bortsett fra at Bluebird motoren er tverrstilt fremhjulstrekk og S13 er bakhjulstrekk :rolleyes: , bygge om til bakhjukstrekk :D

 

Ville heller satsa på en Sunni GTI-R motor, en SR20DET med 218 hk. Eller man kan kjøpe et frontklip av en Amerikansk bluebird med den samme SR motoren. Kjøper man et frontklipp så får man jo med ledningsnett, ECU og hele pakka :cool:

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Selvsagt bortsett fra at Bluebird motoren er tverrstilt fremhjulstrekk og S13 er bakhjulstrekk :rolleyes: , bygge om til bakhjukstrekk :D

 

Ville heller satsa på en Sunni GTI-R motor, en SR20DET med 218 hk. Eller man kan kjøpe et frontklip av en Amerikansk bluebird med den samme SR motoren. Kjøper man et frontklipp så får man jo med ledningsnett, ECU og hele pakka :cool:

 

spiller ingen rolle det... motoren har lite med om det er FWD eller RWD...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår