Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

spiller ingen rolle det... motoren har lite med om det er FWD eller RWD...

 

Du skjønner de motorne tror jeg ikke har samme mål, så tror det blir litt problemer med girkasse ?

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Tverrstillt motor, må jo sette motoren andre veien enn det den er ment til orginalt i en s13 med rwd

 

akkurat det spiller ingen rolle :) hehe

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Tverrstillt motor, må jo sette motoren andre veien enn det den er ment til orginalt i en s13 med rwd

 

Er ikke blokka og alt likt da? Er jo kun det at motoren er DOCHS?

 

Syntes jeg så at det ble problemer med å passe motoren over til girkassen eller hva det var.. noen mindre forskjeller... Skjønner bare ikke hvordan det kan være hvis begge er CA liksom. Eller er det kun toppen 'CA' forteller?

 

Isåfall er det jo det andre (og ikke motoren) som er forskjellen mellom bluebird og 200sx sitt verk...

 

Og hvorfor bytte over til SR når man har CA som er billigere og enklere å trimme opp? (Dette var vel i en annen thread/forum igjen...)

 

Eneste problemet du kan støte på med CA (etter det jeg har hørt) er tenningsbank, eller 'detonation' der blandingen antennes før den skal pga. varmen som blir etter å ha lagt til litt for mye boost... men vannkjøling og kaldere plugg skal jo kunne fikse dette, så da er vel CA'n bedre enn aliminiums SR toppen?

 

I og med at toppen på CA'n tåler så mye mer enn SR'n, så er det jo klart at det er enklere... men det første store skrittet hadde jo vært å hoppa fra CA18ET til CA18DET. Finnes jo plenty med vrak, både i Norge og i Tyskland for den del, av 200sx'er....

 

PS, er hele rekken av 200sx drevet av CA motoren, eller er s14 og s15 (?) med SR ?

 

Og (litt off-topic kanskje men) hvor kommer GA motoren inn? Almera/Primera?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Er ikke blokka og alt likt da? Er jo kun det at motoren er DOCHS?

 

Syntes jeg så at det ble problemer med å passe motoren over til girkassen eller hva det var.. noen mindre forskjeller... Skjønner bare ikke hvordan det kan være hvis begge er CA liksom. Eller er det kun toppen 'CA' forteller?

 

Isåfall er det jo det andre (og ikke motoren) som er forskjellen mellom bluebird og 200sx sitt verk...

 

Og hvorfor bytte over til SR når man har CA som er billigere og enklere å trimme opp? (Dette var vel i en annen thread/forum igjen...)

 

Eneste problemet du kan støte på med CA (etter det jeg har hørt) er tenningsbank, eller 'detonation' der blandingen antennes før den skal pga. varmen som blir etter å ha lagt til litt for mye boost... men vannkjøling og kaldere plugg skal jo kunne fikse dette, så da er vel CA'n bedre enn aliminiums SR toppen?

 

I og med at toppen på CA'n tåler så mye mer enn SR'n, så er det jo klart at det er enklere... men det første store skrittet hadde jo vært å hoppa fra CA18ET til CA18DET. Finnes jo plenty med vrak, både i Norge og i Tyskland for den del, av 200sx'er....

 

PS, er hele rekken av 200sx drevet av CA motoren, eller er s14 og s15 (?) med SR ?

 

Og (litt off-topic kanskje men) hvor kommer GA motoren inn? Almera/Primera?

 

CA er en serie med motorer, så det går på blokka. Men det er nok flere individuelle forskjeller også. Husk på motorstyring også, denne er ikke lik.

 

CA motoren er ikke like lett og trimme, og tåler ikke like mye som SR motoren. I tillegg så er ECU og det meste på en SR klart for nesten 300 HK, ca motoren trenger store modifikkasjoner for og oppnå dette.

 

S13 har CA i europa frem til modellskifte, i Japan fikkden SR litt før.

S14 og S15 i østen og Europa har SR motor

 

Tenningsbank får du med alle motorer, dette er når bensinen selvantenner pga trykk/temp. Dette skjer hvis motoren går varm f.eks pga for lite bensin. Eller hvis du har for stort ladetrykk. Dette finnes det mange midler mot.

 

Når det gjelder tilgang, så får du lett tak i et front klipp til en FWD SR20DET.

 

Uansett så blir det masse jobb

:D

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Når det gjelder tilgang, så får du lett tak i et front klipp til en FWD SR20DET.

 

Uansett så blir det masse jobb

:D

 

Så du mener det uansett er enklere å tilpasse en SR20DET istedet for en CA18DET til bluebird?

 

Skjønner ikke det jeg iom at bluebirden har CA fra før...

 

og det med motorstyringa? Det er jo bare å ta med det som CA18DET'n var sammen med, f.eks fra et vrak av en 200sx?

 

Jaja, ikke vet jeg :P Trodde jeg skjønte det, men ikke nå lengre...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Så du mener det uansett er enklere å tilpasse en SR20DET istedet for en CA18DET til bluebird?

 

Skjønner ikke det jeg iom at bluebirden har CA fra før...

 

og det med motorstyringa? Det er jo bare å ta med det som CA18DET'n var sammen med, f.eks fra et vrak av en 200sx?

 

Jaja, ikke vet jeg :P Trodde jeg skjønte det, men ikke nå lengre...

 

S13 kom først med CA18DET og senere med SR20DET ...

 

men det var ikke det som var temaet, jeg bare sa at det ikke er noen problem å lempe inn en CA18DET motor :) og du får nok av krefter ut av en sånn, mer en nok for Bluebirden!! hehe

 

Ikke vits å tenke på å sette inn en SR20DET motor, det blir bare krøll.. En bluebird Turbo skal ha en 1,8 L motor, ferdig med det ;) tenk på at du skal vise den på EU også :) (etter alt arbeidet med å få den til å gå osv...)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

S13 kom først med CA18DET og senere med SR20DET ...

 

men det var ikke det som var temaet, jeg bare sa at det ikke er noen problem å lempe inn en CA18DET motor :) og du får nok av krefter ut av en sånn, mer en nok for Bluebirden!! hehe

 

Ikke vits å tenke på å sette inn en SR20DET motor, det blir bare krøll.. En bluebird Turbo skal ha en 1,8 L motor, ferdig med det ;) tenk på at du skal vise den på EU også :) (etter alt arbeidet med å få den til å gå osv...)

 

Hehe, ja... tror bluebird'n får nok med 170 hester + litt lett trimming og turbotrykk. Tror nok du går for å hente inn drivverk fra en sunny GTi-R og bygger om til 4WD før du øker hester igjen da :D

 

Men, _hva_ er forskjellen på en CA18ET og CA18DET ? Hva vil ikke passe? Hva krøller seg?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Så du mener det uansett er enklere å tilpasse en SR20DET istedet for en CA18DET til bluebird?

 

Skjønner ikke det jeg iom at bluebirden har CA fra før...

 

og det med motorstyringa? Det er jo bare å ta med det som CA18DET'n var sammen med, f.eks fra et vrak av en 200sx?

 

Jaja, ikke vet jeg :P Trodde jeg skjønte det, men ikke nå lengre...

 

Tror ikke det blir enkelt å tilpasse en CA18DET, denne motoren er som sagt speilvendt i forhold til CA18ET. Og har sikkert andre motorfester og girkasse.

 

Et frontklipp er en komplett front som kan kjøpes, dem sager over bilen ved fremdørene. Dermed får du med alt du trenger av deler for å gjøre konverteringen. Det blir det samme som og hente et vrak.

 

En SR motor som sitter i sunny GTI-R er allerede tverrstilt, og alt er tilpasset til dette, det samme gjelder de amerikanske Bluebirdene som har SR motorer. Er ikke så langt unna denne sklir rett i.

 

Men hvorfor ikke benytte potensialet i originalmotoren, den er jo god for mye effekt hvis man gjør noen modifikkasjoner.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

S13 kom først med CA18DET og senere med SR20DET ...

 

men det var ikke det som var temaet, jeg bare sa at det ikke er noen problem å lempe inn en CA18DET motor :) og du får nok av krefter ut av en sånn, mer en nok for Bluebirden!! hehe

 

Ikke vits å tenke på å sette inn en SR20DET motor, det blir bare krøll.. En bluebird Turbo skal ha en 1,8 L motor, ferdig med det ;) tenk på at du skal vise den på EU også :) (etter alt arbeidet med å få den til å gå osv...)

 

S13 kom ikke med SR motor i Europa, kun i japan.

 

Hvis en CA18DET motor mot formodning skulle passe, hvorfor ikke bruke pengene på Ca18ET motoren ?

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

S13 kom ikke med SR motor i Europa, kun i japan.

 

Hvis en CA18DET motor mot formodning skulle passe, hvorfor ikke bruke pengene på Ca18ET motoren ?

 

Selvfølgelig :)

 

Sitter bare og drømmer, og for å sjekke om det går an...

 

Tror ikke jeg hadde turt å hatt mer enn 200 hester på Bluebird'n her i gården. Mister fort styringa bare på de ~180 som er i nå...

 

Men hadde jo vært riktig konge å hatt en '86 Bluebird som hadde slått amcars på legal street races? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Tror ikke det blir enkelt å tilpasse en CA18DET, denne motoren er som sagt speilvendt i forhold til CA18ET. Og har sikkert andre motorfester og girkasse.

 

Et frontklipp er en komplett front som kan kjøpes, dem sager over bilen ved fremdørene. Dermed får du med alt du trenger av deler for å gjøre konverteringen. Det blir det samme som og hente et vrak.

 

En SR motor som sitter i sunny GTI-R er allerede tverrstilt, og alt er tilpasset til dette, det samme gjelder de amerikanske Bluebirdene som har SR motorer. Er ikke så langt unna denne sklir rett i.

 

Men hvorfor ikke benytte potensialet i originalmotoren, den er jo god for mye effekt hvis man gjør noen modifikkasjoner.

 

unnskyld at jeg blander meg inn i dette, men motorfester og slikt er til å kunne skrues av :) :D og da er det ikke noe problem lenger, da du kan bruke orginalfestene fra bluebirden.. angående speilvendt, så blir jo det litt dumt skrevet :)

 

se her:

 

type-s-s13-3.gif

 

og her:

 

nissan_motorrum.jpg

 

ikke noe speilvendt her nei :) og ikke blir det noe problem med servo, dynamo osv, da disse kan brukes fra den ene til den andre.. festene til girkassa er heller ikke noe problem, men en må montere orginal svinghjul/klutch for å få det til å passe... og selvfølgelig sp blir det en del modifiseringer på ting, men det er jo en del av morroa...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

 

Et frontklipp er en komplett front som kan kjøpes, dem sager over bilen ved fremdørene. Dermed får du med alt du trenger av deler for å gjøre konverteringen. Det blir det samme som og hente et vrak.

 

Jau, noe slikt jeg tenkte på... flytte over alt fra en annen til denne...

 

istedenfor å tilpasse noe, så er det vel enklere å flytte over hele lasset og la det være slik det var fra før..

 

mmm, bluebird med 200sx feeling? ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår