Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SSS

 

Det kan jo bli en liten sak for biltilsynet det ja. Men mulig er det, som sagt så ville jeg faktisk brukt penegene på å optimaliserer originalmotoren.

 

jeg tenkte mere på å bare bruke Toppen fra CA18DEt motoren, men har ikke fått kontrollert med toppakningene om det er noen forskjell der.. tenker på boltfestene og kanaler til olje/kjølevann..

 

hvis det går, så blir jo det morsomt med Direkte tennning og masse annet morsomt en kan ta fra den motoren..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Ahh, si ifra hvordan det går.

 

Hva har du gjort på kjerra btw? -> få den opp mot 200hk?

 

200 Hk er ikke noe problem med 1,2 bar ladetrykk og FMIC. Eller nærmere bestemt 193 hk.

 

Kommer desverre ikke til å bruke så mye tid på optimalisering av Bluebirden. 200SX'n tar all tid og penger:D

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jeg tenkte mere på å bare bruke Toppen fra CA18DEt motoren, men har ikke fått kontrollert med toppakningene om det er noen forskjell der.. tenker på boltfestene og kanaler til olje/kjølevann..

 

hvis det går, så blir jo det morsomt med Direkte tennning og masse annet morsomt en kan ta fra den motoren..

 

Hva mener du der da?

 

Hva er bedre på toppen til CA18DET enn CA18ET?

Har enda ikke skjønt hovedforskjellen på SOCH og DOCH... (untatt det med twincam(?) og x2 ventiler(?))?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Det er helt feil. En Silvia S13 og en RPS13 er to forskjellige biler ;)

 

hehehehe :D RPS13 betyr jo bare at du sitter på "feil" side og styrer ;) *latterkrampe* :D

 

t6.gif

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Og for oss som ikke er helt SX frelste; hva er RPS13???

 

Er en sedan uten vippelykter.

 

Er et virvarr av modeller og motorer, spesielt i Japan. I Europa så hold dem seg som sagt til S13 med CA motoren. I England kan man sikkert se de fleste Japanmodeller fordi dem alle kjører på feil/rett side av veien.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SSS

 

Er en sedan uten vippelykter.

 

Er et virvarr av modeller og motorer, spesielt i Japan. I Europa så hold dem seg som sagt til S13 med CA motoren. I England kan man sikkert se de fleste Japanmodeller fordi dem alle kjører på feil/rett side av veien.

 

hva med denne med vippelykter da??? :)

 

http://velocity.isfaster.com/v3/vehicles/yokohama/marc/marc.htm

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

hehehehe :D RPS13 betyr jo bare at du sitter på "feil" side og styrer ;) *latterkrampe* :D

 

t6.gif

 

Beklager, selvsagt forskjell mellom S13 og PS13, går litt fort i svingene her nå :D

 

Sitat :

 

Three body styles (coupe, hatch, convertible). Japanese market cars feature CA18DE and CA18DET engines. USA gets KA24DE (12 Valve in 1989 & 16 Valve from 1991). HICAS (4-wheel steering) available as an option on domestic and export cars (restrictions in some trim levels).

 

In Japan, trim levels were J's, Q's and K's K's are generally turbocharged although I am told it was possible to order a normally aspirated K's but this would be unusual.

 

Export market cars have pop-up lights (which makes them RS or RPS13's), while the domestic cars have fixed rectangular lights.

 

When the S14 was introduced, the S13 was renamed a PS13 "180SX" (with pop-up lights) and continues to be sold in Japan.

Nissan 200SX 1996 S14 Midnight Silvia

 

Noe modifisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Hva mener du der da?

 

Hva er bedre på toppen til CA18DET enn CA18ET?

Har enda ikke skjønt hovedforskjellen på SOCH og DOCH... (untatt det med twincam(?) og x2 ventiler(?))?

 

Okay, toppen er en 16V som gir umiddelbart stor gevinst alene.. (om den passer da).. SOHC = Singel Over Head Cam (enkel kamaksel).. og DOHC = Dobbel Over Head Cam ( 2 kamakslinger) pga at du har 2 kammer, så kan du velte ventilene mye mere mot inn/ut taket og får dermed lettere og bedre flyt i sirkulasjonen.. Og samtidig er det plass til flere ventiler...

 

dette var bare en kort og lett forståerlig forklaring (ikke gi meg noe pes her pliiis)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

Okay, toppen er en 16V som gir umiddelbart stor gevinst alene.. (om den passer da).. SOHC = Singel Over Head Cam (enkel kamaksel).. og DOHC = Dobbel Over Head Cam ( 2 kamakslinger) pga at du har 2 kammer, så kan du velte ventilene mye mere mot inn/ut taket og får dermed lettere og bedre flyt i sirkulasjonen.. Og samtidig er det plass til flere ventiler...

 

dette var bare en kort og lett forståerlig forklaring (ikke gi meg noe pes her pliiis)

 

Hehe, ok... takker for svaret!

 

Visste ikke om kamakslingene lå i toppen jeg, men jaja :P da lærte jeg noe nytt. har bare sett bilder av motorblokker, så er på research stadiet enda.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår