Gå til innhold

Kjøpt meg bluebird turbo :)


Jorgen

Anbefalte innlegg

Originally posted by tekNetium

Hawkon: Du spurte høyere opp i tråden "F. Eks.?" når jeg uttrykte min mening om CA-motorene VS. SR-motorene. Kan du skjære ut i papp til meg hva du mente med det?

 

Brukte deg bare til argument for CA blokken mot SR blokken. Håper det var greit.

 

Vi diskuterte om hvilken topp det lønte seg å gå med, mtp trimming/kostnad. Jeg dro inn quote'n din fordi, ja, da hadde jeg en til som mente det samme som meg :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 226
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hawkon

 

Bildene der fungerer ikke, eller er det bare meg?

 

Hvordan gikk det forresten med research ang. CA18DET topp på CA18ET blokka?

 

Og, er det noe mer enn å bare slenge inn i en CA18DET motor? Tenker på ECU osv...

 

nå funker det :) problemet var at jeg hadde flyttet en del bilder over i andre mapper på serveren :) hehe

 

toppbytte skal gå greit, men jeg ser jo at det kanskje vil være smartest å skifte hele suamitten...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

nå funker det :) problemet var at jeg hadde flyttet en del bilder over i andre mapper på serveren :) hehe

 

toppbytte skal gå greit, men jeg ser jo at det kanskje vil være smartest å skifte hele suamitten...

 

Tror jeg heller bør tenke på å finne en måte å flytte CA18ET motoren over til 2.0LX'en... finner jo faen hakke tute meg ny rust hver jævla dag. Begge tårn + innerskjermer + kanaler + ytters på begge skjermer er ødelagt av rusten. Da tror jeg det heller blir både bedre og enklere å flytte over motor til et strøkent karosseri...

 

Trenger seriøst hjelp/tips ang. dette, om ikke Mr. Biltekniker her da vil komme og sveise all rust til 4000,- svart + materiell.

 

Er tute lei nå.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på bilen:

 

MANGE elektriske feil, så for meg en helvetes lang drittjobb med feilsøking og slikt

MEN

var en sikring som hadde røket :) men har dukket opp en ganske så alvorlig feil tror jeg..

Setet bak blir konstant klissvått nå som det er mye vann og sørpe på veien, må fjerne setene i morgen og se etter hull, var en kompis som sa det muligens var det der..

 

Skal også ta det meste av rusta i morgen tenker jeg. og blir bilder så snart jeg finner den forbanna kabelen til digitalkameraet mitt )(%!&)/%!

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Liten oppdatering på bilen:

 

MANGE elektriske feil, så for meg en helvetes lang drittjobb med feilsøking og slikt

MEN

var en sikring som hadde røket :) men har dukket opp en ganske så alvorlig feil tror jeg..

Setet bak blir konstant klissvått nå som det er mye vann og sørpe på veien, må fjerne setene i morgen og se etter hull, var en kompis som sa det muligens var det der..

 

Skal også ta det meste av rusta i morgen tenker jeg. og blir bilder så snart jeg finner den forbanna kabelen til digitalkameraet mitt )(%!&)/%!

 

Uff da, høres ut som samme problemet hos meg...

 

Så over det andre tårnet i kveld, og fant ut at tårnet faktisk hadde LØSNET fra karosseriet. Ingen tegn til rust akkurat der, så det så ut som en veldig dårlig fabrikksveising. Deretter hadde vann og slaps, grus, salt (ikke minst) osv kommet inn og nedover sidene, som igjen har lagd en 'fin' kronisk ruståre rundt tårnet.

 

Håper du ikke får en stor overraskelse dog... Sitter og funderer hardt om det er verdt det å gå over bilen og bli kvitt rusta.. er jo ikke så mange strøkne av disse igjen lengre.

 

EDIT: re elektriske feil, eneste jeg har kommet borti så langt er at sikringen til kjørelysene bak går hvis jeg slår på tåkelys bak. Dette er ikke noe problem, siden det bare er å fjerne instrumentet for å få den EU godkjent da tåkelys bak ikke er påbudt.. Er en nedprioritert sak igrunn.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er en god del rust på bilen min, men er for det meste overflaterust, så det skal ta's i løpet av morgendagen håper jeg på..

Er ikke mange strøkne eksemplarer igjen tror jeg nei, men min skal bli en av de få som faktisk er fine :) Vaska bilen i stad, og lakken har faktisk holdt seg sinnsykt bra til og være en 17 år gammel bil

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

hehe, er en god del rust på bilen min, men er for det meste overflaterust, så det skal ta's i løpet av morgendagen håper jeg på..

Er ikke mange strøkne eksemplarer igjen tror jeg nei, men min skal bli en av de få som faktisk er fine :) Vaska bilen i stad, og lakken har faktisk holdt seg sinnsykt bra til og være en 17 år gammel bil

 

Ahh, håper det ikke er mer under overflaten... var det jeg trodde det var, som sagt, på dempertårnet, men et lite stikk med skrutrekker kan avsløre mye.

 

Har kontakt med søskenbarnet mitt som har 'verkstedkamerater' som har bluebird turbo.. han skulle sjekke hvor de skaffa repsett og deler til disse bilene siden det er damn hard to get nå til dags.

 

En annen vei er jo å gå amokk med vinkelsliper på min glade 5-dørs med strøkent karosseri og 327 000km bak seg.

 

PS: Håper vi møtes på gatebiltreff en gang! 2x Bluebird SR hadde gjort seg i top notch stand ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

Ahh, håper det ikke er mer under overflaten... var det jeg trodde det var, som sagt, på dempertårnet, men et lite stikk med skrutrekker kan avsløre mye.

 

Har kontakt med søskenbarnet mitt som har 'verkstedkamerater' som har bluebird turbo.. han skulle sjekke hvor de skaffa repsett og deler til disse bilene siden det er damn hard to get nå til dags.

 

En annen vei er jo å gå amokk med vinkelsliper på min glade 5-dørs med strøkent karosseri og 327 000km bak seg.

 

PS: Håper vi møtes på gatebiltreff en gang! 2x Bluebird SR hadde gjort seg i top notch stand ;)

 

er det så ille at du ikke kan sveise det, eller mister du bare motet av å se på det?? husker jeg hadde det sånn, men når en kommer seg i gang så går det kjapt unna..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

og DOHC = Dobbel Over Head Cam ( 2 kamakslinger) pga at du har 2 kammer, så kan du velte ventilene mye mere mot inn/ut taket og får dermed lettere og bedre flyt i sirkulasjonen.. Og samtidig er det plass til flere ventiler...

 

dette var bare en kort og lett forståerlig forklaring (ikke gi meg noe pes her pliiis)

 

Skal ikke gi deg noe pes, vil bare hive disse to fluene i suppa di;

 

Det er ikke noe problem å "velte" ventilene mere mot inn/ut-kanalene med en eneste kam, det er bare et spørsmål om lange nok vippearmer. (Jeg kan tenke meg at grunnen til at de ikke lager det slik på en SOHC-motor er at vippearmenes masse ville gjort det umulig å kjøre over 2000 RPM (les: ventilflyt pga. loven om en masses treghet) uten å måtte lage vippearmene i titan eller noe annet supermateriale.)

 

Og det er ikke plassen til kanalene det skorter på i en SOHC-motor; det er nøyaktig like stor plass til kanalene i en DOHC-motor. Det er ikke værre enn å flytte kanalene til kantene av forbrenningsrommet (jfr. ventilene i en SOHC-motor står i forbrenningskammerets senter pga. plass til større ventiler der enn mot kanten, liksom) og "hive inn" et par kanaler til i motsatt ende. Og jeg kan ikke se at det skulle være umulig å kjøre et dobbelt sett med vippearmer, som drives av denne ene kammen.

 

Beklager ekstraordinært lange setninger; vanskelig å lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

er det så ille at du ikke kan sveise det, eller mister du bare motet av å se på det?? husker jeg hadde det sånn, men når en kommer seg i gang så går det kjapt unna..

 

Selvsagt kan det sveises, heh... er bare det at jeg må renske for rust, legge plater, sveise, file, rustbeskytte, lakkere overalt baki der.... mister motivasjonen av å se alt. MEN, sjekker med nissan@moss om de klarer å få tak i noen deler, slik som hjulbue osv, så slipper jeg det værste. Pluss at det kanskje er billigere å montere dette istedenfor å lappe sammen overalt og sveise hele kjerra.

 

Vi får se..

 

PS: Ang. topp bytte mellom CA18ET og CA18DET, så mente mitt søskenbarn at det skulle gå bra. Toppene passer, men det er værre med stashet rundt/på toppen.

 

(ikke vet jeg, det er han som er mekaniker)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Off-topic:

 

Din Side har en avstemming på hvilken bilprodusent lager

verdens beste biler?

 

Da er det jo selvfølgelig vår plikt å stemme frem Nissan

 

Her er avstemmingen: DinSide

 

tja, akkurat nå ser det ikke ut som nissan har gjort det beste produktet ut av bluebirdturbon min da men...

 

kan jo stemme bare fordi jeg liker noe av det nissan lager? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Skal ikke gi deg noe pes, vil bare hive disse to fluene i suppa di;

 

Det er ikke noe problem å "velte" ventilene mere mot inn/ut-kanalene med en eneste kam, det er bare et spørsmål om lange nok vippearmer. (Jeg kan tenke meg at grunnen til at de ikke lager det slik på en SOHC-motor er at vippearmenes masse ville gjort det umulig å kjøre over 2000 RPM (les: ventilflyt pga. loven om en masses treghet) uten å måtte lage vippearmene i titan eller noe annet supermateriale.)

 

Og det er ikke plassen til kanalene det skorter på i en SOHC-motor; det er nøyaktig like stor plass til kanalene i en DOHC-motor. Det er ikke værre enn å flytte kanalene til kantene av forbrenningsrommet (jfr. ventilene i en SOHC-motor står i forbrenningskammerets senter pga. plass til større ventiler der enn mot kanten, liksom) og "hive inn" et par kanaler til i motsatt ende. Og jeg kan ikke se at det skulle være umulig å kjøre et dobbelt sett med vippearmer, som drives av denne ene kammen.

 

Beklager ekstraordinært lange setninger; vanskelig å lese...

 

Det er faktisk et stort problem å "velte" ventilene og samtidig bruke det i SOHC utgave!! du nevner ventilflyt, og det er riktig. et annet problem er materialfjæring (spennig) ved bruk av lange vippearmer. BMW f.eks la inn to hjelpestenger som gjorde at det var mulig å "velte" ventilene litt. Men langt i fra nok, så derfor så løste de fleste problemet med DOHC også fordi plasseringen av tennpluggen kunne settes mitt i senter av forbrenningskammeret..

 

Å velte ventilene litt, gjør at kamakslingen må plasseres høyere en det som vil være gunstig for høyden på selve topplokket. og alle de ekstra delene som er nødvendig for at sulamitten skal gå stjeler effekt og gjør motoren mere kostbar også... samt tyngere...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår